תחקיר חיל השריון: פגז הטנק לא גרם להרג בני הערובה בקיבוץ בארי

מדוח התחקיר שערך מח"ט בחיל השריון עולה: רוב בני הערובה נרצחו מירי של קלצ'ניקוב • לפי ההערכות, אחד מהחטופים שהוחזקו בחצר נהרג מרסיסים • דוח של רשות העתיקות, גוף אזרחי, הצביע על מסקנות זהות
חרדים 10
כ"ד אדר ב' התשפ"ד / 03.04.2024 01:04

אחד האירועים הטראומיים והשנויים במחלוקת בין צה”ל לתושבי העוטף הוא ירי הטנק לעבר “הבית של פסי כהן” בקיבוץ בארי, בו שהו בני ערובה בשבעה באוקטובר.

בבית שהו 15 בני ערובה ורק שניים שרדו את הקרב, הדס דגן ויסמין פורת. מי שנתן את ההנחיה לירות מהטנק הוא תא”ל ברק חירם שבעקבות כך הותקף ברשתות החברתיות.

לפי דיווח של עמית סגל בחדשות 12, התחקיר נערך על ידי מפקד חטיבה בשריון וממנו עולה כי לא ניתן להגיד שבני הערובה נהרגו מירי הפגז.

לפי התחקיר, הרוב המכריע נהרג מנשק קל בקוטר של קלצ’ניקוב. עוד מעריכים בחיל השריון כי אחד מהחטופים שהוחזקו בחצר נהרג מרסיסים.

תחקיר של רשות העתיקות, גוף אזרחי,  על סמך ממצאים בשטח הגיע למסקנות דומות.

יצוין, כי התחקיר הכללי של צה”ל טרם הסתיים.

האירוע זכה לכותרות לאחר שתא”ל חירם העניק ראיון לניו יורק טיימס, בו אמר כי לאחר משא ומתן עם המחבלים שנכשל בסופו, הוא הורה לטנק “לפרוץ פנימה, גם במחיר של נפגעים אזרחים” – ובתיעוד שצולם ממסוק צבאי נראה טנק של צה”ל יורה פגזים לעבר הבית. שתי השורדות בתקרית העידו כי הבית הופגז על ידי טנק.

ירם היה נתון למתקפה מצד גולשים ברשת המזוהים עם השמאל שהאשימו אותו בהרג בני הערובה.

פעילת השמאל נאווה רוזוליו כתבה: “הפקודה ההזויה של חירם הביאה לחיסול של 12 בני ערובה ישראלים, כולל ילדים. לא בלתי רלוונטי לציין שברק חירם הוא בן הציונות הדתית (תושב תקוע), והוא עדיין לא הושעה”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ התייצב מיד לצד חירם והגיב למתקפה: “איני יודע מי זאת נאוה רוזיליו, מה שאני כן יודע שלא ניתן לכוחות השנאה הללו לנצח. תא”ל ברק חירם הוא גיבור ישראל. הוא פיקד על הכוחות אחרי המתקפה הנוראית בשבת השחורה, כמפקד בשטח הוא מקבל את מלוא הגיבוי מהדרג המדיני ומהעם על החלטות בלתי אפשריות שמפקד צריך לקבל”.

סמוטריץ’ הוסיף: “הוא גר בגוש עציון, חבל ארץ של אנשים ששכל את מיטב בניו במלחמה הצודקת הזו. הרבה אנשים עם הרבה אור ואמונה יוקדת בצדקת הדרך נלחמים למען מדינת ישראל. דתיים, חילונים, שמאלנים וימנים, כאיש אחד בלב אחד. הם המצפן המוסרי, הם דורשים מאיתנו להתעלות ולהתעסק במחבר ולא ברעל של הרשתות.

“כשליחי ציבור, זה הצו שלנו. ברק, וכל יתר הלוחמים, מכל קצוות הקשת, עם ישראל כולו מצדיע לכם. אוהבים אתכם, מגבים אתכם, מעריכים אתכם ומחזקים אתכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות