לינץ’ בהר חברון: ערבים תקפו רועה צאן שאמו, מייסדת החווה, נרצחה

שמונה ערבים תקפו את ידידיה טליה - רועה צאן יהודי מחוות טליה בהר חברון הסמוכה לישוב יתיר • אחת האבנים שיידו התוקפים פגעה בראשו של טליה שפונה לבית החולים • כוחות צה"ל עצרו ארבעה מהתוקפים
חיים טוויל
כ"ג אדר ב' התשפ"ד / 02.04.2024 17:58

 

שמונה ערבים תקפו לפני שעה קלה את ידידיה טליה – רועה צאן יהודי מחוות טליה בהר חברון הסמוכה לישוב יתיר. אחת האבנים שיידו התוקפים פגעה בראשו של טליה שפונה לבית החולים. כוחות צה”ל עצרו ארבעה מהתוקפים. התקיפה התרחשה בזמן שאחיו של ידידיה שמנהל את החווה מגוייס למילואים מפרוץ המלחמה. השניים שכלו ב7.10 את אמם שייסדה את החווה והלכה לבקר את נכדיה בעין השלושה

התקיפות הערביות כנגד רועי הצאן ביו”ש לא נפסקות: שמונה ערבים תקפו אחר הצהרים (שלישי) את ידידיה טליה – רועה צאן יהודי מחוות טליה בהר חברון, הסמוכה לישוב יתיר.

התוקפים הערבים יידו לעברו אבנים, שאחת מהם פגעה בראשו ואחרת בכתפו. טליה הספיק להזעיק למקום את כוחות הביטחון, תוך שהוא מגן על גופו ומנסה לשמור על עדר הצאן.

הכוחות שהגיעו למקום הצליחו לעצור ארבעה מהתוקפים.

חובשים צבאיים מכוח ההגמ”ר שהוזעק אף הוא לשטח העניקו לטליה טיפול רפואי ראשוני בשטח, והוא פונה בתאג”ד לבית החולים במצב בינוני.

התקיפה האלימה בשטחי המרעה מגיעה בזמן שבצלאל, אחיו של ידידיה שמנהל את החווה, משרת מפרוץ המלחמה כמ”פ בגדוד ההגמ”ר בחטיבת יהודה. הערבים שהבחינו ככל הנראה בדבר, ניצלו את היעדרו לתקיפת הרועה.

לדברי טליה, חלק מהתוקפים הערבים אף עבדו עד פרוץ המלחמה בישוב בית יתיר הסמוך – דבר שממחיש את הסכנה בהכנסת פועלים ערבים לישובים.

בטבח שמחת תורה שהתרחש בעוטף עזה, ניסה בצלאל טליה לחלץ את אמו מרסל, מייסדת החווה שהלכה לבקר את נכדיה בקיבוץ עין השלושה – ונקלעה להתקפת המחבלים על הקיבוץ.

מיד עם שיחת הטלפון הראשונה שקיבל מאמו יצא טליה לכיוון העוטף, אולם כשהגיע זה כבר היה מאוחר מדי. אמו נמצאה ירויה על אחד משבילי הקיבוץ.

בחוות טליה מסרו בתגובה: “פורעים ערבים מהכפר הסמוך ניסו היום שוב לערער את אחיזתנו בחבל הארץ הזה, ותקפו באבנים את ידידיה שרעה את עדר הצאן של החווה בשטחי המרעה. אבל שום התקפות טרור – אלימות ככל שיהיו, לא ירפו את מאבקנו לשמירת אדמות המולדת בידיים יהודיות. אנו רק נצא מחוזקים יותר מהאירוע, והחווה בעזרת ה’ רק תפרח ותגדל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות