מבקר המדינה על הצבת חיילות לשמירה על הנוח’בה: “סיכון מיותר”

לדברי מתניהו אנגלמן, לאחר שנשמעו בעבר עדויות על הטרדות של מחבלים כלואים כלפי סוהרות: "הכתובת רשומה על הקיר" • בן גביר:" קורא לרמטכ"ל ושר הביטחון לפעול כמו שב"ס - ולהפסיק את שירות החיילות כסוהרות
חרדים 10
כ"ג אדר ב' התשפ"ד / 02.04.2024 13:57

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן השתתף היום (שלישי) בוועידת שוק ההון – והתייחס לפרסום לפיו חיילות ללא הכשרה נאלצות לשמור על מחבלי הנוחבה.

“ראיתי פרסומים לפיהם צה”ל הטיל על צוערות בקורס קצינים לשמור על מחבלי הנוחבה שנשבו. הדבר עומד בניגוד לדוח מוגנות חיילות שפרסמנו לפני קצת יותר משנה ומלמד שלא הופקו הלקחים מהדוח הנוקב.

“בדוח עלה כי קיים יחס מטריד בעל אופי מיני מצד האסירים הביטחוניים כלפי חיילות החובה בשירות בתי הסוהר וכי קיים היעדר גיבוי מצד הדרג הפיקודי לסוהרי החובה בעבודה מול אסירים ביטחוניים. לאחר שצוותי הביקורת נפגשו עם חיילות חובה ששירתו בכל בתי הכלא שבהם כלואים אסירים ביטחוניים, נמצא בשאלונים ששלחנו כי 38 אחוז מהן חוו פגיעה מינית אחת או יותר”.

המבקר הוסיף: “לא ניתן לקבל את העובדה שלאחר שמדינת ישראל נכוותה בעבר ממחבלים כלואים שמטרידים מינית סוהרות חובה, יטילו על צוערות בצה”ל לשמור על מחבלים שהיו שותפים בפשעים מיניים ב-7 באוקטובר. אם נצרף את העדויות אל אלו שנשמעו מהיום ובעת האחרונה, על חטופות שחוו וחוות הטרדות מיניות – הכתובת רשומה על הקיר. אני קורא לשר הביטחון ולרמטכ”ל לשנות את ההחלטה ולא להציב את הצוערות בפני סיכון מיותר להטרדות”.

המבקר אמר, כי הוא רואה חשיבות בכך שגם הדרג המדיני יתחיל להיבדק.

“הלחימה הזו זה אירוע שלא הכרנו כמותו”, אמר אנגלמן, “האם ביקורת המדינה צריכה להפסיק את פעילותה ולהגיד נחזור לעבודה בעוד שנה? התשובה היא לא. הביקורת כרגע מרוכזת הרבה יותר במשרד ראש הממשלה. כל הדרגים נמצאים תחת ביקורת. אני המבקר הראשון שהוציא מכתב לרה”מ ואמר – אלה הכשלים שלך בטיפול בעורף”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב על דברי מבקר המדינה: “דבריו של מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן לפיהם 38% מהחיילות ששמרו על רוצחי הנוחבה העידו כי הוטרדו- מוכיחים כי ההחלטה שעשיתי עם כניסתי לתפקיד להוציא את החיילות בשירות חובה מהאגפים הביטחוניים, כהחלטה נכונה ומוצדקת מאין כמוה. אני קורא לשר הביטחון והרמטכ״ל, המופקדים על החיילות, לנהוג כמו שב”ס ולהפסיק את שירותם כסוהרות של רוצחי הנוחבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות