דרעי ינסה לגייס 4 מהח”כים הערבים לחוק הגיוס החדש

נתניהו התחייב לראשי המפלגות החרדיות כי ישיג 32 אצבעות של ח"כי ליכוד שיצביעו בעד חוק גיוס חדש - ואמר כי את היתר הם אחראיים להשיג • יו"ר ש"ס הגיב: "אדבר עם ארבעה מהח"כים הערבים, מעריך שהם יימנעו" • לקואליציה יש כלים כדי להפוך את העסקה הזאת למשתלמת עבורם
חרדים 10
כ"ב אדר ב' התשפ"ד / 01.04.2024 10:10

שת”פ חד”ש? ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב בפני ראשי הסיעות החרדיות, כי ישיג 32 אצבעות של חברי ליכוד שיצביעו בעד חוק גיוס החדש.

מי זה הנגיד ר’ אהרן שליפא הופיע אצלו בחנוכת הבית? • צפו עד הסוף

לפי דיווח של מיכאל שמש ברשת ב הבוקר (שני), נתניהו אמר בשיחה שהתקיימה בשבוע שעבר במשרד ראש הממשלה: “תדאגו עכשיו לאצבעות האחרות”.

לפי שניים מהנוכחים בחדר, יו”ר ש”ס אריה דרעי הגיב: “אדבר עם ארבע מחברי הכנסת הערבים, אני מעריך שהם יימנעו בהצבעה”.

בקואליציה מעריכים שיצליחו להשיג הסכמה עם חברי רשימת חד”ש-תע”ל על היעדרות מההצבעה על חוק הגיוס – גם משום שהציבור הערבי, אותו הם מייצגים, לא מתגייס וגם משום שלקואליציה יש כלים כדי להפוך את העסקה הזאת למשתלמת עבורם.

אתמול עתר השר דוד אמסלם לבג”ץ נגד שר הביטחון יואב גלנט ונגד היועמ”שית, בדרישה לגייס לצה”ל גם את ערביי ישראל.

“החלטתי לעתור לבג”ץ מכיוון שציבור הערבים בישראל זכאי לזכויות שמקבל כל אזרח ישראלי, אולם לא נושא בשוויון בנטל בכל הנוגע לחובת הגיוס לצבא”, הסביר השר.

אמסלם תקף את בג”ץ: “אני לא בונה על המוסד הזה, שאני קורא לו היכל הצבועים, אבל מעניין אותי לראות כיצד יצליחו לברוח הפעם מקבלת החלטה, אחרי ההחלטה שקיבלו בנוגע לגיוס חרדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות