“התעמרות חסרת תקדים, אות קלון ובזיון”: התגובות במערכת הפוליטית

יו"ר ש"ס במתקפה חריפה על החלטת בג"ץ: ‏"אני מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא של מדינה שנלחמת בעולם הישיבות" • מאיר פרוש: "פגיעה חמורה בזכות הקיום שלנו בארץ ישראל" • דגל התורה: "הם חייבים להוכיח שהם בעלי הבית והם גם יחליטו עבורנו לאיזה קואליציה נלך"
אריה ריבקינד
י"ח אדר ב' התשפ"ד / 28.03.2024 20:34

יו”ר ש”ס אריה דרעי הגיב הערב (חמישי) בחריפות על החלטת בג”ץ להוציא צו ביניים שמקפיא את התקציבים עבור בני הישיבות המחוייבים בגיוס לצה”ל.

“צו הביניים שנתן בג”ץ לשלילה מיידית של תקציבי הישיבות הוא אות קין והתעמרות חסרת תקדים בלומדי התורה במדינת היהודים”, אמר יו”ר ש”ס. “דווקא בימים בהם עם ישראל זקוק לרחמי שמיים בדרום ובצפון, בג”ץ מוביל גישה פוגענית כלפי לומדי התורה שעליהם עומד העולם”.

הוא הוסיף: “ש”ס תמשיך להיאבק על זכותם של תלמידי הישיבות לשקוד על התורה ותבחן את צעדיה”.

בראיון לרדיו ‘קול חי’ אמר: “עליתי לשידור כדי להביע מחאה גדולה! כי לא תישכח תורה מפי זרעו. יהיה לנו זכות לתמוך בתורה וכל אחד יחסוך מפיתו ולחמו. כל המטרה שלהם היא רק להפיל את הממשלה ולעצור את המלחמה. מה שמפחיד אותי כחבר בקבינט המלחמה הוא – שהלוחמים בעזה חייבים את זכות לומדי התורה. בית המשפט בא ושולל מהם את הזכות הזו”.

דרעי רמז  על סרבנות אפשרית כתגובה להחלטת בג״ץ – ואמר: “מה שיקרה עכשיו זה, שגם חרדים שכן הלכו לצבא וכן התחילו להתגייס, רואים עכשיו את המלחמה בעולם התורה, והם יגידו, אם זה ככה – אני לא הולך לצבא”.

הוא הדגיש: “אני מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא של מדינה שנלחמת בעולם הישיבות”.

הוא הוסיף: “זה לא הזמן לחפש אשמים אלא להתלכד סביב התורה. איש לא יוציא את בני הישיבות מלימוד התורה!”

יו״ר יהדות התורה שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, הגיב על ההחלטה: “הצו שניתן על ידי שופטי בג״ץ, שתכליתו פגיעה חמורה בעמלי התורה ולומדיה, כאן בארץ ישראל – מדינת העם היהודי, הוא אות קלון ובזיון.

“מדינת ישראל קמה להיות בית לעם היהודי שתורתו תורת אמת, ואין כח בעולם שיוכל לה. לולא התורה, אין לנו זכות קיום. ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר על כך”.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: “בג”ץ בחר שוב לפגוע בעולם התורה והישיבות ובצעד חסר תקדים מטיל סנקציות כלכליות נגד אלו שבחרו ללמוד את התורה הקדושה. זוהי פגיעה חמורה בזכות הקיום שלנו בארץ ישראל – האינסטנציה השיפוטית הגבוהה ביותר של מדינת ישראל מבקשת להשליך לכלא את לומדי התורה. אוי לה לאותה בושה.

“לא נשלים עם מצב זה ונאבק לבטל את ההחלטה באופן מיידי, לצד המאמץ להסדיר בהקדם את מעמד בני הישיבות בכדי שיוכלו לשקוד על התורה ללא הפרעה”.

מפלגת דגל התורה הגיבה: “הפגיעה בלומדי התורה, בישיבות ובחינוך התורני לא יעבור לסדר היום. בג”ץ והמערכת הפקידותית החליטו על מאבק כולל בלומדי התורה ובחינוך התורני והם חייבים להוכיח לכולם שהם בעלי הבית במדינה הזאת והם גם יחליטו עבורנו לאיזה קואליציה נלך.

“איך אפשר להוציא צו ביניים תוך שעה, כשאדם מן השורה יכול להמתין שנים לפסיקה? הכל מתוזמן. נדאג ללומדי התורה ולחינוך התורני ונשאל את גדולי התורה כיצד לנהוג מבחינה פוליטית לאור הפגיעה הגלויה בלומדי התורה ובציבור החרדי כולו. ‘וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ'”.

ח”כ ישראל אייכלר: “במשך אלפי שנים העם היהודי שרד באש ובמים וצלח את כל הגזירות נגד לימוד התורה והחינוך היהודי לתורה ואמונה. רבים נפלו בדרך הקשה של אלפי שנים בכל הגלויות, אך אלו שהחזיקו מעמד, הם רק אלה שדבקו בלימוד התורה ושמירתה.

“כך היה – וכך יהיה. אבוי למדינה שפקידיה השליטים, מנסים להפסיק את קול התורה ולהפוך את לומדיה לפליליים. אין לנו ספק שלא יצליחו לבטל אף בחור או אברך מלימודו. אבל המדינה מאבדת את זכות הקיום המוסרית היחידה שלה, בכיבוש ארץ ישראל.

“אנו מוקפים אויבים מכל עבר. ספינת ישראל מיטלטלת בים סוער של גלי אנטישמיות וטרור. רק מי שיאחז בדף הגמרא ובשקית התפילין, מובטח לו שיגיע לחוף מבטחים ולגאולה. נמשיך לאחוז בדרך אבותינו מדור מדור. שום החלטה של בג”ץ או כל פקיד שלטוני אחר, לא תזיז אותנו כמלוא הנימה, מדרך ישראל סבא.
נצח ישראל לא ישקר”.

ח”כ משה רוט: “מעולם לא פסק לימוד התורה מישראל ותלמידי הישיבות ימשיכו ללמוד בהתמדה כפי שהיה עד היום. נעשה הכל כדי לקיים את הנאמר ‘כי לא תשכח מפי זרעו’.

“תפקידם של נציגי הציבור, להגן על לימוד התורה ללא הפרעה ולהגן על מעמדם של תלמידי הישיבות שמחזיקים את עולם התורה. על המשך דרכה של יהדות התורה, יחליטו רק גדולי ישראל”.

יו”ר מפלגת נעם, סגן השר ח”כ אבי מעוז, בתגובה להחלטת בג”ץ: “מתוך הברכה שמברכים אנו כל יום “אשר בחר בנו מכל העמים, ונתן לנו את תורתו”, ודווקא מתוך הערך התורני העצום שאני רואה בשירות בצה”ל, משוכנע אני שגם גזירת בג”ץ הנוכחית סופה להיבטל והתורה תמשיך להתקיים בנו ובזרענו עד עולם. יבושו ויכלמו כל הנותנים ידם לגזירה נוראה שכזאת על לומדי התורה בישראל”.

ח”כ צבי סוכות הגיב להחלטת בג”ץ להקפיא התמיכה לבני הישיבות המחויבים בגיוס: “בג”ץ לא החמיץ מעולם גפרור לאף חבית דלק. לא משנה שאנחנו בזמן מלחמה קיומית, לא מעניין אותם להביא משהו שיעזור באמת לגיוס חרדים או יציבות למדינה. נסראללה חמינאי וסינוואר פתחו שמפניות הערב לשסע החדש פה. פירומנים חסרי אחריות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות