3 ממנהיגי כת ‘לב טהור’ שחטפו בת 14 כדי להחזירה לבעלה – הורשעו

שלושה מראשי כת 'לב טהור' הורשעו בניו יורק בחטיפת שני ילדים: הם צפויים לעד 30 שנות מאסר • "בין אם בשם דת או מערכת אמונות אחרת - חשיפת ילדים להתעללות פיזית, מינית או רגשית לעולם לא תתקבל בסובלנות"
נתן פרל
י"ח אדר ב' התשפ"ד / 28.03.2024 12:12

שלושה מראשי כת ‘לב טהור’ הורשעו  אמש (רביעי) בחטיפת ילד בן 12 וילדה בת 14 – והוצאתה מגבולות ארצות הברית לשם “מימוש נישואיה” וקיום יחסים זוגיים עם בעלה הבגיר בן ה-20.

מי זה הנגיד ר’ אהרן שליפא הופיע אצלו בחנוכת הבית? • צפו עד הסוף

הם צפויים לעד 30 שנות מאסר.

המורשעים הם יואל, יעקב ושמואל ווינגרטן, ממנהיגי הכת, שאנשיה מתגוררים כעת בגואטמלה.

בין היתר, הואשמו ראשי הכת בפשעים הכוללים נישואי ילדים בכפיה, אלימות גופנית והפרדת משפחות. הם הורשעו גם באשמת קשירת קשר וחטיפה בינלאומית במהלך שבת חנוכה,  ב-8 בדצמבר 2018.

השופט המחוזי נלסון רומן קבע את גזר הדין ל-9 ביולי.

לחבר מושבעים בבית המשפט הפדרלי של מחוז ווייט פליינס במדינת ניו יורק לקח פחות מארבע שעות כדי לדחות את טענותיהם של המורשעים,  לפיהן הילדה ואחיה, ניצלו מטיפול פוגעני בניו יורק וכי לאיחוד הנערה עם הקהילה שלה ובעלה בן ה-20 לא היה שום קשר ליחסי זוגיות.

התובע הפדרלי במחוז הדרומי במדינת ניו יורק, דמיאן וויליאמס, אמר: “עם פסק הדין הזה, מוצה הדין עם כל תשעת מנהיגי ומפעילי כת ‘לב טהור’ שהואשמו בפשעים הנתעבים הללו”.

התובע הדגיש כי הנזק שנגרם לילדים “בשנותיהם המעצבות” הוא בלתי נתפס ואמר ש”בין אם בשם דת או מערכת אמונות אחרת – חשיפת ילדים להתעללות פיזית, מינית או רגשית – לעולם לא תתקבל בסובלנות במשרד הזה”.

ארבעה חברי כת נוספים, בהם מנהיג הקבוצה נחמן הלברנס ומאיר רוזנר, אביו של החתן, הורשעו בצמד משפטים, ושניים נוספים הודו באשמה, בהם יעקב רוזנר, בעלה של הנערה.

לאחר החטיפה, הילדים נמצאו כעבור 20 ימים והוחזרו לניו יורק.

הכת הוקמה במקור כישיבת ‘לב טהור’, בשכונת בית ישראל שבירושלים בשנות ה-80. מנהיגה, הרב שלמה הלברנס, היגר עם תלמידיו לארצות הברית בתחילת שנות ה-90 – ולאחר שהסתבך עם הרשויות האמריקניות אנשי הכת היגרו לקנדה. בשנת 2013 אנשי הכת – 84 משפחות – היגרו לגואטמלה. בהמשך, חלק מאנשי הקהילה עברו למקסיקו, שם גם טבע ראש הכת למוות בנהר בשנת 2017.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות