בני גנץ מכחיש: מעולם לא התניתי את נושא השירות בהקדמת בחירות

יו"ר המחנה הממלכתי מכחיש שהציע לקבוע בחירות מוסכמות תמורת פתרון למשבר חוק הגיוס • "לא אתן את ידי להצעות שמטרתן לעקוף את בג”ץ ולא לתת מענה לצורכי צה"ל והחברה הישראלית"
אריה ריבקינד
י"ח אדר ב' התשפ"ד / 28.03.2024 11:45

יו”ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, התייחס היום (חמישי) למשבר חוק הגיוס, קרא לנסות להגיע להסכמה – והכחיש כי הסכים להגיע לפתרון של המשבר  תמורת תמיכת החרדים בקביעת תאריך לבחירות.

מי זה הנגיד ר’ אהרן שליפא הופיע אצלו בחנוכת הבית? • צפו עד הסוף

“הגיעה עת למעשים”, קרא גנץ. “בחודשים האחרונים, אנשיי ואני נפגשנו עם בכירים חרדים רבים, ואמרנו להם שלטובת עם ישראל, החברה הישראלית ולטעמי גם לטובת החברה החרדית, צריך להגיע מבעוד מועד למתווה גיוס מוסכם על בסיס מתווה השירות הישראלי שבנינו חברי גדי איזנקוט ואני”.

לדבריו, “ניסינו להסביר שאחרי ה-7.10, גם החברה החרדית חייבת להבין שמשהו השתנה. שיש לנו הזדמנות לתיקון היסטורי, שגם יחזק אותנו כעת במלחמה. לצערי, לא הצלחנו להגיע להסכמות בינינו ולגשר על הפערים – ואני עדיין מקווה, שלא מאוחר מדי”.

הוא הוסיף:  “ההצעה שלנו למתווה שירות ישראלי בהסכמה רחבה היא הפתרון הנכון, הצודק והריאלי ביותר שיביא לגיוס חרדים וערבים, שיסייע למאמץ המבצעי של צה”ל היום ולתיקון גדול בחברה הישראלית בעשור הקרוב. כל זה תוך כבוד גדול ללימוד התורה, הימנעות משנאת חינם ותוך שאנו מאפשרים לחרדים לשמור על אורחות חייהם. ההצעה הזו בתוקף גם היום”.

גנץ הכחיש את הדיווחים כי התנה את נושא השירות בבחירות: “מעולם לא התניתי את נושא השירות בבחירות, ולא אתן את ידי להצעות שמטרתן לעקוף את בג”ץ, ולא לתת מענה לצורכי צה”ל והחברה הישראלית כפי שהציעה הממשלה עד כה”.

הוא הדגיש: “כפי שחזרתי ואמרתי לאורך כל התקופה: פתרון לגיוס – כן, פטור מגיוס – לא. כך היה, וכך יהיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות