תפרוץ מלחמה? רבי דב קוק מבהיר: אף אחד לא יכול לנבא עתידות

תלמיד פרסם כי רבי דב קוק הסביר איך להינצל מהמלחמה שעלולה לפרוץ מיד אחרי הפורים • היום הצדיק מטבריה כתב מכתב ברור, בו הוא מכחיש: "אדרבא, מכיון שמרובה השנה בגשמים, סימן טוב הוא" • "ברור שאין ביכולת שלנו לדבר על מה שיהיה להבא"
יוסף גרינבוים
י"ח אדר ב' התשפ"ד / 28.03.2024 11:33

ביום שני השבוע פורסמה הודעה בידי תלמיד, כי ישנה הוראה דרמטית של הגר”ד קוק איך להינצל מהמלחמה שעלולה לפרוץ מיד אחרי חג הפורים.

מי זה הנגיד ר’ אהרן שליפא הופיע אצלו בחנוכת הבית? • צפו עד הסוף

לדברי מקורביו של הגר”ד קוק, דברים אלו היו מנותקים מהקשרם.

לאחר שהגישו אל רבי דב קוק שאלה בשם אחד מראשי הישיבות בחו”ל, ששאל כי היות ו”מפיצים לאחרונה בשם כל מיני מקובלים שיש גזירה נוראה שאמורה להיות בכ’-כ”א אדר – האם יש דברים בגו”, ומאחר שהשואל השתמש בלשון “גזירה”, בלשון נופל על לשון השיב רבי דב קוק: “יש גזירה טובה”.

“כידוע לכל, דרכו של הצדיק רבי דב קוק לעורר תמיד לתפלה על עם ישראל ועל הגאולה הקרובה, ועל כן הוסיף וכתב ‘היום לקרוא בסוף המגלה מ’ותוסף אסתר’, ועדיף לקרוא מתוך דמעות”, אומרים המקורבים.

הגר”ד קוק: איך להינצל מהמלחמה שעלולה לפרוץ מיד אחרי הפורים?

בעקבות הפרסום – גם בחרדים 10 – התקבלו, לדברי המקורבים, בבית המקובל מאות טלפונים והודעות בהלה, “ויתומים ואלמנות נכנסו לפחד וחרדה, מדברים שלא נאמרו, וההיפך הוא הנכון שיש ‘גזירה טובה'”.

מספרים תלמידיו: “היום כששמע הגר”ד את הנעשה, ביטל את כל מה שפרסמו בשמו, וכששמע על הבהלה והצער של אנשים רבים  הצטער נורא, וראו בחוש איך מרגיש שלא בנוח כשמדברים בשמו דברים כאלה, ומיד ביקש להכחיש את הדברים בכל תוקף”.

הוא כתב בכתב ידו:

“לכל ציבור קדוש, ברור שאין ביכולת שלנו לדבר על מה שיהיה להבא, שהרי אין מאתנו יודע עד מה, ורק צריך להתפלל כסדר.

“ואדרבא, מכיון שמרובה השנה בגשמים, סימן טוב הוא, שהרי אין הגשמים יורדים אלא אם כן נמחלו עוונותיהם של ישראל, ואם כן סימן של כפרת עוונות יש כאן, וכינור דוד של הכנרת ממש מטהר את האוויר, וזה מורגש ומוחש בעיקר בעיה”ק הזאת שממנה עתידים להגאל. וכל העושה מצוה כמאמרה אין מבשרים אותו בשורות רעות”.

לצפיה בגודל מלא – לחצו על התמונה: 
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות