הגר”ד קוק: איך להינצל מהמלחמה שעלולה לפרוץ מיד אחרי הפורים?

אחד מגדולי ראשי הישיבות בארה''ב שיגר שאלה בהולה אל הגר''ד קוק: תלמיד חכם המעמיק בתורת הגר''א מווילנא, שהזהיר מהטבח בשמחת תורה - מזהיר כעת כי בתאריכים כ-כ''א אדר ב' תפרוץ מלחמה • מה השיב הצדיק מטבריה?
יוסף גרינבוים
ט"ו אדר ב' התשפ"ד / 25.03.2024 12:53

בתקופה האחרונה מתפרסם כי המלחמה מול חיזבאללה מתקרבת והופצו גם פרסומים על מלחמה כוללת מול איראן.

>>> תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

אמש –  ליל פורים דמוקפים – נשלחה בקשה בהולה מאחד מגדולי ראשי הישיבות בארה”ב, שביקש לעת עתה לא לפרסם את שמו, אל הגר”ד קוק מטבריה.

השאלה התעוררה לאחר שפנה אליו תלמיד חכם המעמיק בתורת הגר”א מווילנא –  אשר ידע גם לצפות מראש את התאריך של הטבח הנורא בשמחת תורה, ומזהיר עכשיו על התאריכים כ-כ”א אדר ב’ שבהם תפרוץ מלחמה, וכי כבר זורעים בהלה בקרב הציבור בכל מיני קוויי נייעס למיניהם.

ראש הישיבה מחו”ל הפנה את השאלה אל הגר”ד קוק באמצעות תלמידו חביבו הרב משה חיים שניידר, ראש מכון ‘שפתי כהן’, המוציא-לאור מידי שבוע פנינים מתורתו של הגר”ד והנהגותיו בעלון הפופולארי ‘שפתי כהן’.

יצוין, כי לאורך כל התקופה האחרונה – ובעיקר מעת פרוץ ‘חרבות ברזל’ –  מתבקש הרב שניידר באופן קבוע מצד גדולי התורה בחו”ל להעביר את שאלותיהם הדחופות להכרעתו של הגר”ד קוק, כשהרוב המוחלט של השאלות והתשובות נשמר בסוד.

לפני מספר חודשים פורסם על שאלה שהפנה ראש ישיבת לייקוווד, הגר”ד שוסטאל, אל הרב קוק בה שאל כיצד יזכו בני חו”ל להינצל – ועל כך השיב הגר”ד קוק את תשובתו המפתיעה: על ידי  שיקפידו על קריאת פרשת העקידה ופרשת קרבנות בבוקר ובערב.

היום (שני) בבוקר השיב הגר”ד קוק בכתב ידו שקיימת גזירה, אבל לטובה –  וכדאי לבכות היום בקריאת המגילה במילים: “ותוסף אסתר ותדבר לפני המלך ותפול לפני רגליו ותבך ותתחנן לו להעביר את רעת המן”.

תשובת הגר”ד קוק בכתב ידו:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות