רקטה נפלה בחצר בית בשלומי • דיווח על תקיפה ישראלית בדמשק

מחבלים פתחו באש לעבר חיילים מהמיון בשיפא • ארבעה מפגינים נעצרו במחאה בכרם שלום • דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה ובמקביל פועל ביו"ש • סנטקום: השמדנו 4 כטב"מים ארוכי טווח של החות'ים • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"ח אדר ב' התשפ"ד / 28.03.2024 10:21
היום ה-174 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

מי זה הנגיד ר’ אהרן שליפא הופיע אצלו בחנוכת הבית? • צפו עד הסוף

18:31 –  רקטה נפלה בחצר בית בשלומי וגרמה לנזק – לא היו נפגעים

18:10 – דובר צה”ל: יורטה מטרה אווירית חשודה בשטח לבנון

לוחמי ההגנה האווירית יירטו מוקדם יותר מטרה אווירית חשודה בשטח לבנון, שעל פי החשד עשתה את דרכה לעבר צפון הארץ. עוד נמסר כי אחד המיירטים ששוגרו התפוצץ בשמי הארץ והאירוע מתוחקר.

18:10 – בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה

בית הדין הבינלאומי בהאג קבע כי על ישראל לאפשר מעבר של סיוע הומניטרי, כולל מזון וסולר, לרצועת עזה ללא הגבלה. עוד קבע בית הדין כי על צה”ל “להימנע מפעולות שעלולות לעכב את משלוחי הסיוע”.

18:01 – רצף אזעקות בגליל המערבי

אזעקות נשמעו ביישובים אילון, גורן וגורנות הגליל שבגליל המערבי.

17:48 – אזעקות בשלומי שבגליל המערבי

שתי אזעקות הופעלו ביישוב שלומי בהפרש של דקות.

17:10 – דיווח על תקיפה ישראלית באזור דמשק

לפי דיווח בסוריה, התקיפה שיוחסה לישראל התרחשה באזור מגורים. המרכז הסורי לזכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בלונדון, דיווח כי התקיפה כוונה נגד אזור פעילות של חיזבאללה. ברשת אל-מיאדין דווח שהותקף מבנה ריק באזור א-סידה זינב שמדרום לדמשק, נגרם נזק לרכוש ולא היו נפגעים.

14:03 – אזעקות בגליל המערבי

אזעקות הופעלו ביישובים לימן, שלומי, ראש הנקרה ובצת וכן באזור התעשייה אכזיב שבגליל המערבי.

13:45 – תושבים בצפת מדווחים על יירוט, לא נשמעה אזעקה

תושבים בצפת זיהו היום יירוט בשמי העיר, וזאת מבלי שנשמעה התרעה שקדמה לכך. בצה”ל מסבירים שמדובר ביירוט מוצלח של מטרה אווירית חשודה שלא חצתה לשטח ישראל.

11:50 – פלסטיני פרץ מחסום בבקעה ונעצר בידי כוחות צה”ל

צה”ל: פלסטיני הגיע ברכב למעבר הבקעה הסמוך לכפר תייסיר, ופרץ את המחסום לאחר שסירב להיבדק. הוא נעצר בתום מרדף, אין נפגעים.

10:31 – חשש לחדירת כלי טיס בגליל העליון

אזעקות הופעלו במלכיה, דישון, רמות נפתלי, יפתח ומבואות החרמון בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין.

10:00 – אזעקות ביישובים בגליל המערבי

אזעקות הופעלו בשלומי, בבצת ובחניתה.

10:00 –  ארבעה מפגינים נעצרו במחאה בכרם שלום

עשרות מפגינים הגיעו הבוקר למעבר כרם שלום למחות על העברת הסיוע לעזה. ארבעה מהמפגינים נעצרו ונלקחו לתחנת המשטה בנתיבות. עו”ד נתי רום מארגון חוננו מסייע לעצורים בייעוץ משפטי.

09:45 – מחבלים פתחו באש לעבר חיילים מהמיון בשיפא

כוחות צה״ל ושב״כ ממשיכים בלחימה ממוקדת במרחב בית החולים שיפאא׳. מתחילת הפעילות במרחב שיפאא ועד כה חוסלו במרחב בית החולים כ-200 מחבלים.

ביממה האחרונה מחבלים יצאו ממרחב המיון בשיפאא׳ ופתחו בירי לעבר הכוחות. זאת בנוסף לירי שבוצע לעבר כוחות צה״ל ממתחם המיון בימים האחרונים.
במהלך הפעילות הכוחות פינו חוסים, חולים וצוותים רפואיים למתחמים רפואיים חלופיים שצה״ל צייד והקים, על מנת לאפשר המשך טיפול רפואי ראוי.

כוחות אוגדה 98 ממשיכים לפעול בחאן יונס במרחב אל אמל ואל קרארה, עד כה חיסלו הכוחות במבצע במרחב אל אמל עשרות מחבלים. לוחמי צוות הקרב של חטיבת הקומנדו השמידו תשתית טרור בה אותרו אמצעי לחימה. כוחות צוות הקרב החטיבתי 7 איתרו מטענים ופצצות מרגמה.

צוות הקרב של חטיבת גבעתי זיהו שני מחבלים בסמוך לכוחות, המחבלים חוסלו באמצעות כלי טיס וירי פגזים. בנוסף, במהלך סריקות במרחב איתרו הלוחמים מטענים רבים.

מטוסי קרב של חיל האוויר ממשיכים לפעול בשמי רצועת עזה ותקפו ביממה האחרונה עשרות מטרות, והשמידו פירי מנהרות ועמדות שיגור תת-קרקע.

צוות הקרב של חטיבת הנח״ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה. באחת התקיפות, זוהתה חוליית מחבלים בסמוך לכוחות, בסגירת מעגל מהירה כלי טיס תקף וחיסל מספר מחבלים.

09:30 – דיווחים פלסטיניים: עשרות תקיפות באזור מתחם שיפא בעיר עזה.

8:00 – אזעקות נוספות נשמעו בגליל המערבי

בפעם השניה הבוקר, אזעקות נשמעו באזור גורן וגרנות הגליל.

7:25 – פיגוע בבקעת הירדן: פצוע בינוני מירי לעבר רכבים, מצוד אחר המחבל

מחבל פתח בירי לעבר רכבים ואטובוס ילדים שנסעו על כביש 90 סמוך לעוג’ה, מצוד מתנהל בעקבותיו. גבר בן 30 נפצע בינוני, ובן 21 ובן 13 נפצעו קל. הם פונו לבתי החולים בירושלים. לפי עדי ראייה המחבל המשיך לירות לעבר אוטובוס תלמידים ממוגן, הילדים לא נפגעו.

06:54 – אזעקות בגליל המערבי

אזעקות נשמעו בגורן וגרנות הגליל

04:21 – דיווחים פלסטיניים: צה”ל תוקף בצפון הרצועה; במקביל, פעילות נרחבת של הכוחות באיו”ש

הפלסטינים מדווחים כי צה”ל מבצע תקיפות אוויריות לצד ירי ארטילרי בצפון רצועת עזה. בנוסף, מדווחים הפלסטינים כי כוחות צה”ל פועלים ברחבי יהודה ושומרון, בין היתר באזורי ירושלים, שכם, קלקיליה ובית לחם.

01:30 – סנטקום: השמדנו 4 כטב”מים ארוכי טווח של החות’ים

פיקוד המרכז של צבא ארה”ב פרסם בחשבון הטוויטר שלו כי כוחות אמריקניים השמידו בים סוף ארבעה כטב”מים ארוכי טווח ששוגרו על ידי החות’ים. הכטב”מים כוונו לעבר ספינת מלחמה אמריקנית.  לא דווח על פציעות או נזק לספינות של ארה”ב או הקואליציה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות