נתניהו גילה לסנטור: זו הסיבה שביטלתי את המשלחת לוושינגטון

בפגישתו עם הסנאטור ריק סקוט אמר נתניהו כי החלטתו שלא לשלוח את המשלחת, בעקבות החלטת מועצת הביטחון של האו"ם - "הייתה מסר לחמאס, שלא יסמכו על הלחץ הבינלאומי" • הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם: "ישראל מרעיבה את עזה? זה 'בולשיט', זו עלילת דם"
חרדים 10
י"ז אדר ב' התשפ"ד / 27.03.2024 16:03

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי), בפגישה שקיים עם הסנאטור ריק סקוט, כי החלטתו שלא לשלוח את המשלחת לוושינגטון  – בעקבות החלטת מועצת הביטחון של האו”ם –  הייתה מסר לחמאס.

מי זה הנגיד ר’ אהרן שליפא הופיע אצלו בחנוכת הבית? • צפו עד הסוף

“ההחלטה שקיבלתי שלא לשלוח את המשלחת לוושינגטון, בעקבות ההחלטה של מועצת הביטחון, הייתה מסר לחמאס שלא יסמכו על הלחץ הזה. זה לא יעבוד”, אמר ראש הממשלה.

“חשבתי שהחלטת ארה”ב במועצת הביטחון הייתה צעד מאוד לא טוב”, הוסיף נתניהו. “מה שהכי גרוע בה זה שהיא עודדה את חמאס לנקוט עמדה נוקשה ולסמוך על כך שהלחץ הבין-לאומי ימנע מישראל מלשחרר את החטופים ומלהרוס את חמאס”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’,  הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם התייחס היום בהצהרה לתקשורת, אחרי מפגש עם בכירים ישראלים, למשבר בין ישראל לארצות הברית ואמר: “מקווה שממשל ביידן וממשלת נתניהו יצליחו לשקם את היחסים”.

הוא הבטיח להציג בסנאט הצעת החלטה שלפיה “כל מתקפה משמעותית של חיזבאללה על ישראל תיחשב כהכרזת מלחמה של איראן נגד ישראל”.

על האשמות שלפיהן ישראל מרעיבה את תושבי עזה כנשק מלחמתי – אמר גרהאם: “זה ‘בולשיט’, זו עלילת דם. הצבא הישראלי והממשלה הישראלית עושים מאמצים כבירים כדי לדאוג לצרכיהם הבסיסיים של הפלסטינים”.

ביום שני תקף נתניהו בחריפות את ממשל ביידן, על שלא הטיל וטו ונמנע בהצבעה על הצעת החלטה במועצת הביטחון של האו”ם שקראה להפסקת אש מיידית בחודש הרמאדן שלא מותנית בשחרור חטופים.

נתניהו אמר אז: “זו נסיגה ברורה של ארצות הברית מעמדתה העקבית במועצת הביטחון מאז תחילת המלחמה, נסיגה שפוגעת גם במאמץ המלחמתי וגם במאמץ לשחרור החטופים, משום שהיא נותנת לחמאס תקווה שהלחץ הבינלאומי יאפשר להם לקבל הפסקת אש ללא שחרור חטופינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות