הנתונים נחשפים: בכמה גדל מספר המשרתים החרדים בשירות האזרחי?

על רקע משבר חוק הגיוס - שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות חשפה: "בשנה אחת שלי כשרה הממונה על השירות הלאומי-אזרחי, הגדלנו את מספר החרדים המשרתים בו מ-1,000 ל-1,370"
חרדים 10
י"ז אדר ב' התשפ"ד / 27.03.2024 14:10

על רקע המשבר בחוק הגיוס: שרת ההתיישבות אורית סטרוק התייחסה לסוגיית גיוס החרדים וחשפה כי חלה עלייה במספר המשרתים החרדים בשירות אזרחי.

מי זה הנגיד ר’ אהרן שליפא הופיע אצלו בחנוכת הבית? • צפו עד הסוף

בריאיון ל’אברי ושרקי’ בחדשות 12 אמרה סטרוק: “שירות בצבא לא מנוגד לתורה, זו אחת המצוות הכי חשובות וזכות עצומה. התורה שלנו היא תורת חיים, תורה של עם ששב לחיים שלמים בארצו, והמלחמה שלנו היא מלחמת מצוה. אבל כשיש ציבור שחושב אחרת, צריך להבין שהגיוס שלו לא יגיע בזבנג וגמרנו.

“בראש ובראשונה צריך לייצר ולהרחיב מסגרות שמאפשרות לציבור החרדי לתרום למדינה ולביטחונה, ללא ‘כור היתוך’ ובלי האיום של החילון. מסגרות שמי שנכנס אליהן כחרדי, יודע שגם יצא מהן כחרדי, ועוד יקבל פלטפורמה מצוינת לשילוב בשוק התעסוקה”.

סטרוק הוסיפה: “זה מה שאנחנו מציעים בשירות הלאומי-אזרחי, וזה המודל לפתרון ריאלי, אמיתי, לא-מתנגש וכן מועיל”.

השרה חשפה: “בשנה אחת שלי כשרה הממונה על השירות הלאומי-אזרחי, הגדלנו את מספר החרדים המשרתים בו מ-1,000 ל-1,370. עם השקעת מאמץ של המדינה – נצליח הרבה יותר. כבר עכשיו המספרים לגיוס הבא גדלים והולכים. לא ברבולוציה וכן באבולוציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות