18 הרוגים מתחילת המלחמה: בן 38 נהרג במטח הכבד לקריית שמונה

זאהר בשארה, בן 25 מהכפר הדרוזי עין קיניא, נהרג במפעל בקריית שמונה - שנפגע מרקטה • עשרות שיגורים מלבנון: פגיעות ישירות בקריית שמונה - נזק לבתי מגורים, עסקים ורכבים • צה"ל קיבל אחריות לתקיפה בדרום לבנון שבה חוסלו 7: "חיסלנו מחבל מרכזי ואיתו מחבלים נוספים"
חיים טוויל
י"ז אדר ב' התשפ"ד / 27.03.2024 10:34

זאהר בשארה, בן בן 38 מהכפר הדרוזי עין קיניא נהרג הבוקר (רביעי) במפעל בקריית שמונה – במטח של  30 רקטות שנורה לעבר העיר וסביבתה. בשארה נלכד במפעל לאחר שהמקום נפגע מרקטה באופן ישיר. הוא חולץ אחרי דקות ארוכות כשהוא סובל מכוויות ומשאיפת עשן.

מי זה הנגיד ר’ אהרן שליפא הופיע אצלו בחנוכת הבית? • צפו עד הסוף

מדובר בהרוג הישראלי ה-18 בגבול לבנון מאז פרוץ המלחמה.

אדם נוסף נפצע באורח קל.

כתוצאה מהמטח זוהו מספר נפילות, נזק נגרם למבנה מפעל. כתוצאה מהפגיעה במבנה פרצה במקום שריפה ומספר צוותי כיבוי פועלים במקום.

פראמדיקים של מד”א אורלי בן סימון ושלו סנוף סיפרו ממקום האירוע: “מיד לאחר האזעקות שמענו קולות נפץ של נפילות. יצאנו לסריקות ובאחד ממבני התעשייה ראינו עשן סמיך שעולה. מיד התחלנו בפעולות סריקה וחולץ אלינו פועל כבן 30 בהכרה מלאה ללא כל פגע. הוא סיפר שחברו עדיין לכוד במבנה.

“כוחות גדולים של צה”ל משטרה וכיבוי הגיעו למקום ולאחר פעולות חילוץ מורכבות חולץ מהמקום פועל כבן 25 – לא תושב המקום, כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם חבלה רב מערכתית קשה ונאלצנו לקבוע את מותו במקום. בשאר המקומות שסרקנו לא אותרו נפגעים”.

בכבאות והצלה אומרים כי 5 צוותי כיבוי מתחנה אזורית גליל-גולן, בפיקודו של מפקד המשמרת רב-רשף גדי אזולאי, פועלים במספר זירות של נפילת רקטות במרחב העיר קריית שמונה.

דורון שנפר, דובר עיריית קריית שמונה, אמר לחדשות 12: “מבקשים ממי שנמצא בעיר להישאר במרחבים המוגנים בגלל צפי למטחים נוספים”.

שנפר מסר כי ישנן כמה זירות פעילות של נפילות: “היו כמה יירוטים מוצלחים אבל יש פגיעות רבות, יודעים כרגע על פצוע קל אחד אבל צוותים עדיין מבצעים סריקות. אם מי שנמצא פה יכול להתפנות – שייעשה זאת”.

במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מבנה צבאי במרחב אל-הבריה שבדרום לבנון. כך דיווח דובר צה”ל. במבנה חוסל מחבל מרכזי המשויך לארגון “הגמעה איסלאמיה” שקידם בעבר מתווים לעבר שטח ישראל ואיתו מחבלים נוספים ששהו במבנה.

כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי לפחות שבעה בני אדם נהרגו בתקיפה בדרום לבנון שיוחסה לישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות