“יאללה יאללה”: עימות בין ח”כ יצחק פינדרוס למשפחות חטופים

בדיון בוועדת הכנסת על יציאה לפגרה של כמעט חודשיים, פרץ עימות בין משפחות חטופים לח"כ יצחק פינדרוס • חן אביגדורי, שאשתו ובתו נחטפו והוחזרו במסגרת עסקה, אמר שיבדוק את הח"כים שהצביעו - ופינדרוס הגיב: "יאללה יאללה" • חן אביגדורי: "יאללה יאללה תגיד לאמא שלך" • צפו
יוני גרין
ט"ז אדר ב' התשפ"ד / 26.03.2024 12:40

עימות פרץ היום (שלישי) בוועדת הכנסת במהלך דיון על הפגרה.

משפחות חטופים שנכחו בדיון צעקו “בושה בושה”, וחן אביגדורי שאשתו ובתו נחטפו והוחזרו, אמר: “כל אחד מחברי הכנסת שהרים את ידו – אני הולך לבדוק טוב טוב מה הוא עושה”.

ח”כ פינדרוס מיהדות התורה הגיב :”יאללה יאללה”, ואביגדורי ענה: “יאללה יאללה תגיד לאמא שלך”.

שרון שרעבי, אחיו של יוסי שרעבי שנרצח בשבי ושל אלי שרעבי שעדיין חטוף, אמר בדיון: “מדינת ישראל והכנסת צריכות לקבל אחריות. פגרה מסמנת ניתוק מאחדות וממצב קשה מאוד, שאנחנו לא ישנים במשך חצי שנה. הפגרה הזו לא מוסיפה, אתם החזית כדי להציל את 134 חטופים שעדיין בשבי, תשקלו את זה שוב”.

גיל דיקמן שבת דודתו כרמל גת חטופה בעזה, הוסיף: “מצביעים על הראש שלנו? אני לא מאמין”.

במהלך הדיון אישרו הח”כים – ברוב של 8 מול 3 – את ההצעה בנושא פעילות ועדות הכנסת בתקופה שבין 8.4.24 ל-18.5.24, כך שוועדות הכנסת יהיו רשאיות לכנס ארבע ישיבות ועדה בתקופה הזו של הפגרה. בנוסף, לא יחולו הגבלות על מספר דיוני ועדת החוץ והביטחון ועל ועדות המשנה שלה.

ההחלטה התקבלה לאחר שבשבוע שעבר הודיעו ישראל ביתנו, יש עתיד, המחנה הממלכתי והימין הממלכתי כי יתמכו בביטול הפגרה שאמורה להתחיל ב-7 באפריל.

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, הגיב בחשבון הטוויטר שלו: “מנותקים. ‏בעוד הירי נמשך לעבר ערי הצפון והדרום, 134 חטופים נמצאים בשבי מפלצות החמאס, עשרות אלפי מפונים הפכו לפליטים בארצם, חיילינו עדיין נלחמים בעזה, וישנה מחלוקת קשה בנושא חוק הגיוס – אישרה הבוקר ועדת הכנסת חופשת פגרה של כמעט חודשיים. ‏מדובר בנבחרי ציבור מנותקים שלא ראויים להנהיג את עם ישראל”.

פרשן חדשות 12, עמית סגל, הגיב על התקרית: “כשפינדרוס אומר ‘יאללה יאללה’ למשפחות חטופים שדרשו להאריך את פגרת הכנסת הוא כמובן לא נוהג ברגישות המתחייבת, אבל במהות אין שום קשר ולו קלוש בין כינוס הכנסת ובין השבת חטופים.

“גלעד שליט הוחזר בפגרה, כך גם גופות גולדווסר ורגב. אם כבר קשר, הוא בכלל הפוך: הרי נטען שעסקת חטופים תוביל לפרישת סמוטריץ ובן גביר מהממשלה.

“במקרה כזה ודאי שעדיף לנתניהו שזה יקרה בפגרה כשאין אפשרות להפילו: כך או כך מדובר במפגש של פופוליזם מחד עם חוסר רגישות מאידך. שילוב מנצח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות