נתניהו הגיב לגנץ: ‘חמאס בירך והוא מציע לשלוח משלחת לארה”ב’

השר בני גנץ הציע לראש הממשלה לצאת בעצמו לארצות הברית - לאחר שביטל את המראת המשלחת • לשכת רה"מ: "נתניהו דחה את הצעתו"
אריה ריבקינד
ט"ו אדר ב' התשפ"ד / 25.03.2024 20:08

יו”ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, הגיב הערב (שני) על ההצבעה באו”ם, הקוראת להפסקת אש בתקופת הרמדאן, ללא התנייה של שחרור חטופים – ועל החלטת ראש הממשלה שלא לשלוח את המשלחת הישראלית לארצות הברית.

>> תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

“למדינת ישראל יש חובה מוסרית להמשיך בלחימה עד להשבת החטופים ולהסרת איום החמאס וכך נעשה”, אמר גנץ. “החלטת מועצת הביטחון אינה בעלת משמעות אופרטיבית עבורנו, ובכל מקרה, נמשיך להקשיב לידידותינו, ונעשה תמיד מה שנכון לביטחון ישראל”.

גנץ הוסיף: “לצד זאת, חשוב לזכור – היחסים המיוחדים בין ישראל לארצות הברית הם עוגן בביטחון וביחסי החוץ של ישראל, והשיח הישיר עם הממשל האמריקאי הוא נכס חיוני שאסור לוותר עליו גם כשיש אתגרים ומחלוקות”.

לדברי גנץ,  “טוב עשתה ארה”ב שהבהירה, כי הפסקת אש תתקיים כתלות בהשבת החטופים. טוב ששר הביטחון נמצא כעת בארה”ב, וידון עם בכירי הממשל על הנושאים המדיניים והביטחוניים שעל הפרק ועל הצורך שלנו בהמשך הלחימה”.

הוא הציע: “לא רק שנכון שהמשלחת תיסע – טוב היה עושה ראש הממשלה אם היה נוסע בעצמו לארה”ב, ומקיים שיח ישיר עם הנשיא ביידן ועם בכירי הממשל”.

בלשכת ראש הממשלה הגיבו לדבריו של גנץ: “לאחר שחמאס בירכו על החלטת מועצת הביטחון שעברה בהימנעות ארה”ב, בני גנץ עוד מציע הערב לשלוח משלחת לארה”ב. ראש הממשלה נתניהו דחה את הצעתו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות