טראמפ: רק משוגע או טיפש לא היה מגיב על 7 באוקטובר כמו ישראל

נשיא ארה"ב לשעבר בראיון בלעדי ל'ישראל היום' תוקף בצורה קשה את הנשיא ג'ו ביידן, שלדבריו אחראי למצב הביטחוני באזור: "הם ראו בו נשיא חלש ולא יעיל, ועשו מתקפה שלעולם לא היו עושים אם אני הייתי שם. הוא אדם מאוד מטומטם. הוא אדם מטומטם"
חרדים 10
ט"ו אדר ב' התשפ"ד / 25.03.2024 17:32

נשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ התייחס בריאיון שהעניק לעיתון ‘ישראל היום’ למלחמה – והאשים את נשיא ארה”ב ג’ו ביידן במצב הביטחוני הרעוע באיזור.

>> תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

השיחה שקיימו עמר לחמנוביץ ואריאל כהנא נערכה בסוף השבוע האחרון באחוזתו הפרטית, מאר־א־לאגו, שבמערב פאלם ביץ’, פלורידה.

טראמפ אמר: “אתם צריכים לסיים את המלחמה שלכם. אתם צריך לסיים את זה. אתם חייבים לעשות את זה, ואני בטוח שתעשו את זה. אנחנו צריכים להגיע לשלום. אנחנו לא יכולים שזה יימשך. ישראל צריכה להיות מאוד זהירה, כי אתם מפסידים הרבה מהעולם. אתם מאבדים הרבה תמיכה. אתם צריכים לסיים, לעשות את העבודה ולהתקדם לשלום. אתם צריכים להמשיך לחיים נורמליים עבור ישראל ועבור כל האחרים”.

כשנשאל מה היה עושה אם ילדיו היו נחטפים על ידי החמאס – השיב טראמפ: “במידה רבה כפי שאתם עשיתם. צריך להיות משוגע או טיפש לא לפעול כך (כמו ישראל). זו הייתה התקפה מחרידה”.

טראמפ טען כי ירידת התמיכה בישראל היא גם כישלון הסברתי: “לא הייתם צריכים להראות את התמונות. כל לילה אני רואה בניינים נופלים על אנשים. ונאמר שזה (הפרסום) ניתן באופן בסיסי על ידי ישראל, על ידי משרד הביטחון הישראלי. ואמרתי, ‘למה הם מספקים את זה?’ זו תדמית גרועה. תעשו מה שצריך אבל את זה (הפרסום) לא עושים. אנשים לא צריכים לראות את זה. ישראל רצתה להראות שהיא קשוחה אבל לפעמים לא צריך לעשות את זה”.

על מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר אמר טראמפ כי הוא מאשים את ביידן: “אין להם (-לחמאס) שום כבוד כלפיו. הוא לא יכול לחבר שני משפטים ביחד. הוא לא יכול לדבר. הוא אדם מאוד מטומטם. הוא אדם מטומטם. מדיניות החוץ שלו לאורך 50 שנה הייתה איומה. הם ראו בו נשיא חלש ולא יעיל, והם עשו מתקפה שלעולם לא היו עושים, ולא היו תוקפים אותם (-את ישראל) אם הייתי שם”.

טראמפ הוסיף כי ישמח להגיע לביקור בישראל וטען כי בקרב הישראלים הוא זוכה ל-“98 אחוזי תמיכה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות