נתניהו איים: ארה”ב לא תטיל וטו באו”ם? אבטל יציאת המשלחת

האמריקנים הודיעו לשר רון דרמר כי בכוונתם לאשר במועצת הביטחון קריאה להפסקת אש וקריאה לשחרור החטופים - אבל בלי קשר והתנייה ביניהן • משלחת ישראלית אמורה לצאת היום לוושינגטון, לדיונים על פעולה ישראלית ברפיח • נתניהו הודיע: "אם לא יטילו וטו - אני מבטל את המשלחת"
אריה ריבקינד
ט"ו אדר ב' התשפ"ד / 25.03.2024 16:32

מועצת הביטחון של האו”ם תתכנס היום (שני) כדי לדון בהצעה להפסקת אש ברצועת עזה – וארצות הברית לא צפויה להטיל וטו.

>> תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי אם אכן הדבר יתממש, המשלחת הישראלית לוושינגטון, שתוכננה לצאת היום – תבוטל.

“אם ארה”ב לא תטיל וטו על ההחלטה היום באו”ם להפסקת אש שאיננה מותנית בשחרור חטופים, אני מבטל את יציאת המשלחת הישראלית לוושינגטון”, הודיע נתניהו לחברי המשלחת, זמן קצר לפני יציאתם.

מדובר במשלחת שאמורה לצאת לדיונים בנוגע לפעולה ישראלית ברפיח.

החלטת ראש הממשלה נתניהו מגיעה על רקע הודעת האמריקנים לפנות בוקר לשר רון דרמר, ולפיה בכוונתם להעביר במועצת הביטחון של האו”ם שתי החלטות נפרדות – אחת שתקרא להפסקת אש בלחימה בעזה, והשנייה שתקרא לשחרור החטופים – בלי קשר והתנייה ביניהן.

מועצת הביטחון של האו”ם תתכנס בשעה 10:00 זמן ניו יורק (16:00 שעון ישראל) להצבעה על ההחלטה המוגשת מטעם 10 החברות הלא קבועות של המועצה, הקובעת כי לקיחת חטופים מנוגדת לחוק הבינלאומי וקוראת לשחרורם המיידי ולהפסקת אש לתקופת הרמדאן.

השגריר גלעד ארדן ינאם זמן קצר לאחר ההצבעה ובדבריו צפוי לתקוף את החלטת המועצה, ששוב אינה מגנה את טבח החמאס ב-7.10.

“השגריר ארדן יציג דוגמאות לצביעות ולסטנדרט הכפול לפיו פועלת המועצה כשמדובר באירועי טרור במדינות אחרות לעומת טרור כנגד אזרחי ישראל”, נמסר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות