המפקד מהשייטת על שיפא: אמל”ח רב הוסתר בין ציוד רפואי וחולים

מפקד פלגת לוחמים בשייטת 13, סא"ל א', סיפר על הפשיטה בבית החולים 'שיפא' ועל הפעילות האינטנסיבית נגד המחבלים בסביבה מורכבת • "חמאס משחית את בית החולים שיפא. הארגון חטף את בית החולים שיפא ומסתתר מאחורי החולים והפצועים"
חיים טוויל
ט"ו אדר ב' התשפ"ד / 25.03.2024 12:12

מפקד פלגת לוחמים בשייטת 13, סא”ל א’, סיכם את הפעילות נגד הטרור עד כה בבית החולים שיפא הנמשכת זה היום השישי.

>>> תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

“בפעילות מיוחדת פשטנו על בית החולים שיפא בעזה. המבצע יצא לדרך לאחר שהתקבל מידע מודיעיני מדויק על חזרת מחבלים ושימוש בבית החולים כמקום להתבססות שלטונית של חמאס.

“במהלך הפשיטה מצאנו אמל”ח רב שהוסתר בין ציוד רפואי ובין חולים וחוסים שהיו בבית החולים. במהלך הפעילות הפרדנו בין החולים והחוסים לבין המחבלים”.

מוקדם יותר פרסם דובר צה”ל דניאל הגרי הצהרה לתקשורת הזרה, בה עדכן על המבצע הצבאי נגד חמאס והג’יהאד ב’שיפא’.

הגרי ציין, כי עד כה חוסלו 170 מחבלים בתוך או מסביב למתחם בית החולים לאחר שאיימו על כוחות צה”ל. הוא הוסיף כי נעצרו מאות חשודים בטרור עם קשרים מובהקים לחמאס או לג’יהאד.

“מספר גדול מאוד מהמחבלים הללו היו מעורבים בתכנון וביצוע הטבח הנורא של ה-7 באוקטובר”, אמר – והדגיש: “המבצע הזה לא נגמר. גם ברגע זה מחבלי חמאס וג’יהאד איסלאמי מתבצרים במחלקות בית החולםי שיפא.

“חמאס הורס את בית החולים, חמאס יורה מתוך חדרי המיון והיולדות של שיפא וזורק מטענים מתוך המחלקה לטיפול בכוויות. מחבלים שהסתתרו מסביב לבית החולים ירו מרגמות על כוחותינו וגרמו לנזק רב למבני בית החולים”.

לדברי הגרי, “חמאס משחית את בית החולים שיפא. הארגון חטף את בית החולים שיפא ומסתתר מאחורי החולים והפצועים. הם מנהלים מלחמה מתוך בית החולים. אנו פועלים בזהירות רבה כלפי החולים והצוות הרפואי – ומבדילים בין מחבלי חמאס לאזרחים שמאחוריהם הם מסתתרים. המלחמה שלנו היא נגד חמאס ולא נגד העזתים ומעשינו מוכיחים זאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות