מטענים, טילי RPG ופצצות מרגמה – אותרו בשקים של אונר”א I שוטף

צה"ל תקף סדנא ובה אמצעי לחימה של חיזבאללה בבעלבכ • כ-50 רקטות שוגרו לגולן, 4 יורטו • בכירי המשלחת הישראלית שבה הלילה ארצה מקטאר • אלפי חיילי סדיר קיבלו צו שמונה - לארבעה חודשים נוספים • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"ד אדר ב' התשפ"ד / 24.03.2024 02:38
היום ה-170 למלחמה I עדכונים שוטפים:

תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

12:25 – צה”ל ושב”כ: החל מבצע במערב ח’אן יונס

לוחמי צה”ל ושב”כ פתחו במבצע בשכונת אל-עמל שבמערב ח’אן יונס. המבצע החל במטס תקיפה במסגרתו מטוסי קרב השמידו כ-40 מטרות טרור, בהן מבנים צבאיים, מנהרות תת קרקעיות ותשתיות טרור נוספות.

12:00 –  מטענים, רימונים, טילי RPG ופצצות מרגמה – אותרו בתוך שקים של אונר”א בבית מגורים ברצועה

חיל האוויר תקף מספר מטרות וחיסל מחבלים ששהו בדירות מסתור ובסמוך לכוחות צה”ל באזור חאן יונס. לאחר מכן, לוחמי חטיבה 7 ולוחמי חטיבת כפיר פעלו באזור, איתרו תשתיות טרור ואמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס וחיסלו מחבלים.

מסוק קרב תקף והשמיד מחסן אמצעי לחימה ותשתית תת קרקעית שנמצאה תחתיו. מטענים, רימונים, טילי RPG ופצצות מרגמה אותרו בתוך שקים של אונר”א, בבית מגורים ברצועה באזור חאן יונס.

10:15 – גלנט על חוק הגיוס: “איני עומד מאחורי ההצעה המתגבשת ולא אתמוך בה”

שר הביטחון יואב גלנט סיפר על פגישות שיקיים בארה”ב עם מזכיר המדינה, מזכיר ההגנה וראש המועצה לביטחון לאומי – והתייחס לחוק הגיוס של הממשלה: “במהלך הפגישות על חוק הגיוס, הצדדים סירבו להתגמש והתבצרו בעמדותיהם הפוליטיות”.

הוא הוסיף: : “עמדתי לא השתנתה, לא אהיה שותף לכל הצעה שאינה מוסכמת על כל חלקי הקואליציה ומערכת הביטחון בראשותי – איני עומד מאחורי ההצעה המתגבשת ולא אתמוך בה”. גלנט שב וקרא לנתניהו ולשר בני גנץ לנצל את הזמן שנותר כדי לגבש הסכמה רחבה בעניין חוק הגיוס, לטובת צה”ל ולטובת מדינת ישראל.

10:10 – הסהר האדום הפלסטיני טוען שכוחות צה”ל נכנסו גם לביה”ח אמל ובית החולים נאסר שבח’אן יונס.

9:45 – צה”ל עצר כ-480 מחבלי ארגוני הטרור בבית החולים שיפא

הכוחות הפועלים בבית החולים בעזה עצרו כ-480 מחבלי חמאס והג’יהאד האסלאמי. בנוסף, לכך, איתרו הלוחמים אמל”ח רב ותשתיות טרור בשיפא. כמו כן, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-65 מטרות ברצועה, בהן מנהרה התקפית, מבנים צבאיים ובתוכם מחבלים חמושים ותשתיות צבאיות נוספות.

06:00 – הותר לפרסום: לוחם בחטיבת הנח”ל נפל בהיתקלות בשיפא

דובר צה”ל התיר לפרסום כי סמ”ר ליאור רביב, בן 21 מראשון לציון, לוחם בגדוד 932 שבחטיבת הנח”ל, נפל בקרב בבית החולים שיפא שבצפון רצועת עזה.

05:10 – סנטקום: החות’ים שיגרו 5 טילים בליסטיים לעבר מכלית סינית; כוחות אמריקניים תקפו 6 כטב”מים של המורדים מתימן

פיקוד המרכז של צבא ארה”ב פרסם  כי החות’ים שיגרו 4 טילים בליסטיים נגד ספינות לעבר M/V Huang Pu, מכלית נפט בבעלות סינית הנושאת את דגל פנמה. טיל בליסטי חמישי זוהה כשנורה לעבר המכלית, שפרסמה קריאת מצוקה אך לא ביקשה סיוע. למכלית נגרם נזק מינימלי – ושריפה על הסיפון כובתה תוך 30 דקות. לא דווח על נפגעים והספינה שבה למסלולה.

בסנטקום הדגישו כי החות’ים תקפו את המכלית למרות שהצהירו בעבר שלא יתקפו כלי שיט סיניים.

עוד נמסר מסנטקום כי כוחות ארה”ב, בהם ספינת המלחמה USS Carney, תקפו 6 כטב”מים של החות’ים מעל דרום הים האדום. 5 התרסקו לים – ואחד טס לתוך אזורים בתימן שבשליטת החות’ים. הכטב”מים הללו היוו איום מיידי על ארה”ב, הקואליציה וכלי השיט הסוחרים באזור.

02:43 – אזעקה הופעלה בקיבוץ ניר עוז בעוטף עזה

02:00 – חיזבאללה קיבל אחריות על המטח לצפון

לפי הודעת ארגון הטרור, בין היתר מדובר על תגובה לתקיפה בבעלבכ.

01:50 – כ-50 רקטות שוגרו לעבר הגולן, 4 יורטו

זוהו כחמישים שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל, מספר שיגורים יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. בסגירת מעגל מהירה, כלי טיס תקפו את המשגרים מהם זוהו חלק מהשיגורים לשטח ישראל

01:48 – צה”ל תקף סדנא ובה אמצעי לחימה של חיזבאללה בבעלבכ

מדובר צה”ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו סדנא ובה אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בעלבכ.

01:35 – ערוץ אל-מיאדין הלבנוני מדווח: תקיפות סביב דמשק, בירת סוריה.

עוד דווח כי מערכות ההגנה האווירית הסוריות הופעלו.

01:05 – אזעקות ביישוב שניר שבאצבע הגליל

00:20 – בכירי המשלחת הישראלית שבה הלילה ארצה מקטאר

המשלחת הישראלית בקטאר סירבה להסיג את כוחות צה”ל מעזה ולהשיב את העקורים העזתים לבתיהם ללא תנאים. היא התנתה שבשלב הראשון ישוחררו 40 חטופים חיים מכל הקטגוריות.

הדרג המדיני דרש שיושבו גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול בתמורה לאסירים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו בשנית.

בכירי המשלחת הישראלית, ראשי המוסד והשב”כ והאלוף במיל’ ניצן אלון, חזרו הלילה לישראל.

00:05 –  אלפי חיילי סדיר קיבלו צו שמונה – לארבעה חודשים נוספים

ניר דבורי בחדשות 12: לאחרונה צה”ל הוציא לאלפי לוחמי סדיר צו שמונה לארבעה חודשים נוספים – כך שישלימו שלוש שנות שירות. המהלך נועד לאפשר לצבא להתמודד עם הימשכות המלחמה, עד אשר יקבע הסדר ארוך טווח בידי הממשלה.

מדובר צה”ל נמסר: “בעקבות הצרכים המבצעיים ולאור המלחמה, מגוייסים לוחמים ובעלי תפקידים קריטיים לשירות מילואים בצו 8 מיד עם שחרורם מהשירות הסדיר. החיילים זכאים לכלל התנאים הרלוונטיים לאנשי מילואים בצו 8”.

00:01 – בכיר במאס לאל-מיאדין: אין דבר חדש במו”מ

אל-מיאדין מפי בכיר בארגון הטרור: אין דבר חדש במו”מ בקטאר, העמדה הישראלית לא כוללת דבר חדש מלבד שיש הסכמה מדורגת ומותנה של עקורים. הצד הישראלי הציב הגבלה לחזרה של עקורים בפעימות שכוללות נשים, ילדים וזקנים. חמאס דחה זאת. ישראל לא נתנה תשובה לגבי הפסקת אש או נסיגה מהרצועה. לא דובר על האסירים שחמאס דורש לשחררם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות