ראש השב”כ לשעבר: לתת להם מדינה? אסון ביטחוני קטסטרופלי

יורם כהן נשאל מה ייחשב בעיני חמאס לתבוסה: "לקחת מהם קרקע זו פגיעה קשה ביותר. הדבר השני זה למוטט את השלטון" • "העובדה שצה"ל נמצא במחסום נצרים ומעכב את הכניסה מדרום לצפון - זה מנוף דרמטי" • "צריך להסביר לעולם שיש לנו אוכלוסייה שמתנהגת בקודים ברברים וסדיסטים"
חרדים 10
י"ד אדר ב' התשפ"ד / 24.03.2024 01:23

יורם כהן, ראש השב”כ לשעבר, אמר הערב (מוצאי שבת) בריאיון ל’פגוש את העיתונות’ כי הוא “קרוב מאי פעם” להצטרף לפוליטיקה – אך הוסיף כי טרם קיבל החלטה סופית.

צדק תחבורתי: האם אתם זכאים להנחות חדשות בתחבורה הציבורית? כנסו לבדוק

על הכרעת חמאס אמר: “ההגדרות שלנו לסיום המלחמה צריכות להיות שהנהגתו של חמאס לא שולטת בעזה – מתה, כלואה או בגולה. אם יחליטו לצאת לאלג’יר או לקטאר, אני לא רואה בזה בעיה. חמאס חטף מכה קשה ולא אנושה עדיין. אם יש 6 גדודים – זה לא אנוש. אם לצורך העניין נגיע למצב שעוצרים את הלחימה ונשארים 6 גדודים של חמאס, שתי בעיות יהיו לנו: הם יגיעו לכל מקום שירצו לשלוט בעתיד, ואם ייכנס כוח בינלאומי או מישהו אחר – הוא ייתקל בגדודים החמושים”.

כהן הבהיר: “יש חשיבות למוטט את השלטון וגם לפגוע בחמאס. יש לנו כיום שני מנופים שאותם לא יכולים לשמוט מידינו. אחד – האיום בעוצמה של צה”ל לקראת הלחימה וכיבוש רפיח. שתיים – העובדה שצה”ל נמצא במחסום נצרים ומעכב את הכניסה של אנשים מדרום לצפון – זה מנוף דרמטי שאנחנו לא יכולים לוותר על שני הדברים האלה, לפני שהחטופים באים הביתה”.

כשנשאל מה ייחשב בעיני חמאס לתבוסה – השיב: “לקחת מהם קרקע זו פגיעה קשה ביותר. הדבר השני זה למוטט את השלטון. אנחנו נישאר כנראה בציר ונישאר בתוך השטח עד ששלטון חמאס לא יהיה קיים ושתהיה מציאות ביטחונית, אני מקווה בהסכמה, בציר פילדלפי בשיתוף פעולה עם ארה”ב ובהסכמת המצרים”.

כהן התייחס לתמיכה הגדולה בקרב הפלסטינים גם ביו”ש בטבח האכזרי של חמאס: “צריך להסביר לעולם שיש לנו אוכלוסייה שמתנהגת בקודים ברברים וסדיסטים ולתת להם מדינה, גם ביהודה ושומרון, יהיה אסון מדיני וגם קטסטרופלי ביטחונית עבורנו”.

לדבריו, חובה להחזיר את החטופים הביתה: “איך עושים את זה בלי לאבד ידיים ורגליים, אני סומך על הצוות ועל הדרג המדיני”.

הוא ציין כי עסקה חייבת להיות ללא סיכון את חייהם של תושבי ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות