ראש המוסד ימריא לקטאר • טילי נ”ט פגעו במבנים במטולה I שוטף

צה"ל תקף יעדי חיזבאללה • מחבלים השליכו מטענים על לוחמים בנור א שמס וחוסלו מהאוויר • דיווח: חיזבאללה פרס כוחות באופן "חסר תקדים" בדאחייה בביירות • צה"ל פתח במבצע במחנה הפליטים נור א-שמס ליד טולכרם, שני מחבלים הותקפו מהאוויר • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"א אדר ב' התשפ"ד / 21.03.2024 10:29
היום ה-167 למלחמה I עדכונים שוטפים:

20:40 – דובר צה״ל: נתפסו בכירים מאוד בחמאס. נגלה את שמותיהם כשתסתיים חקירתם

דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי סיפר הערב על המבצע בבית החולים שיפא, שעדיין נמצא בעיצומו – ואמר כי נתפסו בכירים מאוד בחמאס. “נגלה את שמותיהם כשתסתיים חקירתם”. הוא ציין כי מחבלים מתבצרים עדיין בחדר המיון בשיפא. “מי שלא ייכנע – נילחם עד שנהרוג אותו”.

19:58 – שני שיגורים לעבר רמות נפתלי

שתי רקטות שוגרו מלבנון לעבר רמת נפתלי שבגליל העליון. לא ידוע על נפגעים או נזק.

19:20 – שני שיגורים לעבר בצת ושלומי שבגליל המערבי, אחד יורט והשני נפל בשטח פתוח

שתי רקטות שוגרו לעבר בצת ושלומי שבגליל המערבי. רקטה אחת יורטה ואחת נפלה בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

18:30 – הותקפו חוליית מחבלים, תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה

מסוק קרב תקף חוליית מחבלים במרחב ט’יר חרפה. בנוסף, מטוסי קרב תקפו שלוש תשתיות טרור במרחבים יארון, יארין ועייתא א-שעב, לצד שלושה מבנים צבאיים במרחבים מיס אל ג’בל וכפר חולא. בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ. כוחות צה”ל תקפו את מקורות הירי.

18:15 – המגעים לעסקת חטופיםה: ראש המוסד ייצא מחר לקטר

ראש המוסד דדי ברנע נפגש הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועדכן אותו על “התפתחויות” במגעים לעסקה. ברקע: לחץ אמריקני אדיר על המתווכות להתחיל להתקדם יותר במהירות. בפגישה אישר ראש הממשלה למשלחת הישראלית בראשות ראש המוסד לצאת מחר לקטאר, למפגש עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-תאני ושר המודיעין המצרי עבאס כמאל לקידום שחרור החטופים.

מפגש הבכירים יתקיים במסגרת המשא ומתן בדוחא, ומטרתו לקדם את המאמצים להשבת החטופים והחטופות. גורם ישראלי בכיר: יש התקדמות במו”מ – אבל אין פריצת דרך.

17:35 – שלוש רקטות נורו לעבר אביבים שבגליל העליון

שלושה שיגורים זוהו מלבנון לעבר היישוב אביבים שבגליל העליון. הם נפלו בשטחים פתוחים ולא יורטו עפ”י המדיניות בצה”ל.

17:40 – מטרה חשודה יורטה בסמוך לאילת

לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה, שעל פי החשד עשתה את דרכה לשטח ישראל ממרחב ים סוף. המטרה לא חצתה לשטח ישראל והאירוע הסתיים.

17:00 – המבצע בשיפא: יותר מ-140 מחבלים חוסלו, 650 נעצרו

צוות הקרב של חטיבה 401, הוביל השבוע את המבצע המיוחד בבית החולים שיפא, יחד עם שייטת 13, לוחמי ורכזי שב”כ. האוגדה פועלת במרחב צפון ומרכז רצועת עזה, תוך פגיעה משמעותית ביכולות של חמאס. עד כה נעצרו כ-600 מחבלים וחוסלו בחילופי אש מעל ל-140 מחבלים. במהלך הסריקות בבית החולים אותרו אמצעי לחימה רבים ומסמכים מודיעיניים שתורמים להמשך הלחימה.

פעילי הג’יהאד האיסלאמי במתחם בית החולים קיבלו החלטה להיכנע, וביניהם בכירים שהועברו לחקירה בשב”כ. בין הבכירים שהסגירו את עצמם אחראי תיק התצפיות בחטיבת עזה חואסם סלאמה ואחיו ואסם סלאמה, שמשמש כאחראי מערך ההסברה הקרבית בעזה של ארגון הטרור.

כמו כן, בין העצורים ישנם שלושה בכירים במטה הגדה של חמאס, שמכווינים פעילות טרור מיו”ש והועברו לחקירת שב”כ: עמר עצידה, ראש ועדת שכם האחראי על פעילות טרור של חמאס בגזרה, מחמוד קוואסמה ממתכנני חטיפת שלושת הנערים ב-2014 וחמדאללה חסן עלי, שקידם בשנים האחרונות פעולות טרור ביו”ש.

16:32 – אזעקה בקריית שמונה וביישובי הגליל העליון

אזעקה הופעלה בקריית שמונה וביישובי הגליל העליון בחשד לירי רקטות וטילים. מלבד קריית שמונה, התראות נשמעו גם בכפר יובל, מעיין ברוך, כפר גלעדי, מטולה, תל חי והגושרים. זוהו שני שיגורים: אחד יורט, ואחד נפל בשטח פתוח.

16:25 – גלנט: “המחבלים המתבצרים בשיפא בוחנים את עתידם – כניעה או מוות”

שר הביטחון יואב גלנט ביקר בגדוד האיסוף הקרבי נשר של אוגדת עזה, ואמר: “הפעולה בשיפא הפתיעה את המחבלים – מה שעשינו בתחילת המלחמה בשבועות – הצלחנו הפעם תוך דקות. המחבלים שמתבצרים בוחנים את עתידם: כניעה או מוות”. במהלך ביקורו, סייר שר הביטחון בחמ”ל התצפיות במחנה יפתח, ושוחח עם תצפיתניות, לוחמות ולוחמי איסוף. בביקור השתתפו ראש מטה אוגדת עזה תא”ל עמית ימין.

“אחרי המלחמה הזאת נשים וגברים יקבלו מציאות שונה לגמרי ושווה בכל מערכי צה”ל, בכל התפקידים, זאת פריצה דרך מבצעית-חברתית מאוד חשובה, ולצערנו המחיר הוא מחיר כבד”, אמר שר הביטחון ללוחמות.

הוא הוסיף: “הכוחות פועלים עכשיו במרחב של ח’אן יונס וגם במרחב של שיפא, תקפנו ברפיח עם הצלחות מאוד גדולות נגד מפקדי משנה בארגוני החמאס ויש הישגים מרשימים בפעולה בשיפא”.

15:40 – דיווח: מודיעין שהשיגה ישראל ברצועה בסיוע אמריקני – הביא לחיסול עיסא

גורמים ישראליים ואמריקניים אמרו כי ישראל השיגה לאחרונה בעזה מודיעין רב על חמאס ועל מנהיגיו – כך דווח ברשת NBC האמריקנית. לפי הדיווח, המודיעין הושג מטלפונים ניידים שנמצאו, מחשבים, מפות – וגם באמצעות סיוע מודיעיני אמריקני “המבוסס על האזנה”.

לפי הדיווח, המידע שהגיע לידי צה”ל כולל פירוט רב על הנהגת חמאס, על הפיקוד והשליטה והתקשורת בארגון הטרור, כך על פי גורם מודיעיני ששוחח עם NBC. “יש יותר הבנה ומודיעין על חמאס מאשר מאז ומעולם”, צוטט בכיר לשעבר במשרד האוצר של ארה”ב. “יש להם את קבצי משאבי האנוש ועוד. ההבנה שלהם מה חמאס היה מסוגל לעשות היא הרבה יותר מפורטת.”

15:05 – דיווח ב”אל ערבייה”: לחץ כבד על ישראל כדי לדחות את הכניסה לרפיח

ערוץ “אל ערבייה”: לחץ כבד מופעל על ישראל כדי לדחות את מבצע הכניסה לרפיח לפחות ב-45 ימים. המתווכים האמריקניים דחו הצעה ראשונית של ישראל בנוגע למבצע המתוכנן ברפיח, וישראל סירבה לקשור את הנושא למשא ומתן להפסקת אש.

עד כה, ישראל סירבה להגיש את רשימת האסירים שהיא תהיה מוכנה לשחרר בעסקה. ארה”ב והמתווכות מסתייגות מהצעת ישראל להחזיר תושבים לצפון הרצועה לאחר 90 יום מכניסת ההסכם לתוקף.

14:18 – 3 טילי נ”ט נורו למרחב מטולה, יש נזק ואין נפגעים

שלושה טילי נ”ט נורו למרחב המושבה מטולה שבגליל העליון. נגרם נזק, אבל לא היו נפגעים. כוחות צה”ל משיבים באש. מוקדם יותר, כמה פצמ”רים שוגרו למרחב דובב. לא היו נפגעים, וכוחות צה”ל השיבו באש.

13:20 – מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון

לפני זמן קצר מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב כפר כילא. בנוסף, אמש הותקף מבנה צבאי נוסף של הארגון במרחב א- דהירה.

במהלך הלילה, זוהה שיגור שחצה משטח לבנון לעבר מרחב יפתח, כוחות צה”ל תקפו את מקור הירי.

12:52 –  כלי טיס של חיל האוויר חיסל מחבלים שהשליכו מטענים לעבר הכוחות בנור א שמס 

לוחמי צה”ל, שב”כ ומג”ב פעלו הלילה במבצע חטיבתי לסיכול טרור בנור א שמס שבחטיבת מנשה. במהלך המבצע הלוחמים עצרו שלושה מבוקשים וחשפו מטענים מתחת לצירים שיועדו לפגוע בכוחות. במסגרת המבצע כלי טיס של חיל האוויר תקף שני מחבלים שהשליכו מטענים לעבר כוחותינו וחיסל אותם.

לוחמי סיירת חרוב ניהלו חילופי אש עם מחבלים, חיסלו שניים ואיתרו עליהם רובה מסוג M-4. הלוחמים עצרו מבוקש והחרימו שני נשקים מסוג M-16 בכפר עקב שבבנימין. באלחאדר שבחטיבת עציון אותר רובה נוסף מסוג M-16.

במהלך הלילה, הכוחות עצרו 18 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.

בפעילות הכוחות בעיר רמאללה שבחטיבת בנימין התפתחה הפרת סדר אלימה, במהלכה מחבלים ידו אבנים, השליכו זיקוקים ומטעני נפץ לעבר הלוחמים שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לעברם, זוהו מספר פגיעות.

10:35 – דיווח ברצועת עזה: 3 הרוגים ומספר פצועים בתקיפה של רכב סמוך לח’אן יונס

10:20 – העיתון אל-ערבי אל-ג’דיד: בלינקן צפוי לשוחח היום עם בכירים במצרים בנוגע לחזון אמריקני למניעת הברחת נשק לחמאס בגבול עזה-מצרים

על פי הדיווח, בממשל האמריקני עובדים על תוכנית ביטחונית שכוללת נהלים מוגדרים ברצועת הגבול, כדי להבטיח שארגוני הטרור בעזה לא יבנו מחדש את כוחם הצבאי. לפי המקור ששוחח עם העיתון, החזון האמריקני בא במסגרת הצעה שנועדה לשכנע את ישראל שלא להיכנס לפעולה קרקעית ברפיח.

09:10 – 4 מחבלים חוסלו בפעילות צה”ל בטולכרם – שניים מהאוויר ושניים בחילופי אש

08:55 – דיווחים פלסטיניים: פלסטיני שנחשד כמשתף פעולה עם ישראל הוצא הלילה להורג בג’נין

בתיעודים שהתפרסמו ברשתות נראה הפלסטיני נלקח בחוק על ידי חמושים ונעצר על ידם. התפרסם גם תיעוד גרפי שלו אחרי מותו. על פי הדיווחים, מדובר בכרם ג’בארין, שהואשם כי סייע לכוחות מיוחדים להיכנס לבית החולים אבן סינא ליד מחנה הפליטים ג’נין לפני מספר שבועות.

9:25 – בלבנון מדווחים כי נחשפה “רשת ריגול ישראלית”

ברשת אל-אחבאר דווח כי נחשפה רשת ריגול ישראלית בלבנון. על פי דיווחים, נעצרו כמה בני אדם שסיפקו מידע בכמה תחומים כמו לוחיות רישוי, ומידע על רחובות, בניינים, מכוניות, חנויות ועוד.

8:37 – נמשכת פעילות צה”ל והשב”כ בשיפא: עשרות מחבלים חוסלו

כוחות צה”ל והשב”כ ממשיכים להילחם במרחב בית החולים שיפא, בתוך הימנעות מפגיעה באזרחים, בחולים, בצוותים רפואיים ובציוד רפואי. “הלוחמים חיסלו במסגרת חילופי אש ביממה האחרונה יותר מ-50 מחבלים במרחב בית החולים ואיתרו תשתיות טרור ומחסני אמל”ח. מתחילת הפעילות חוסלו יותר מ-140 מחבלים במרחב בית החולים”.

בנוסף, צוות הקרב של חטיבת הנח”ל פעל במרכז הרצועה וחיסל כ-20 מחבלים ביממה האחרונה. בתקיפה אחרת, זוהו שני מחבלים שתצפתו על טנק בקרבת הכוחות. “בסגירת מעגל מהירה עם חיל האוויר, המחבלים חוסלו בתקיפת כלי טיס”.

8:00 – דיווח: חיזבאללה פרס כוחות באופן “חסר תקדים” בדאחייה בביירות

דיווח בסוכנות הידיעות הסעודית אל-עאלם אל-ערבי: חיזבאללה פרס את כוחותיו באופן “חסר תקדים” במעוזו בדאחיה של ביירות. נטען שאנשי ארגון הטרור עטו מסכות ובודקים את זהותם של עוברי האורח וכי הנסיבות להחמרת האבטחה לא ידועות.

7:20 – המבצע החטיבתי טולכרם

כוחות הביטחון היו בהיתקלות עם מחבלים באחת הסמטאות במחנה הפליטים. שני מחבלים חוסלו ונתפס הנשק שהיה על אחד. אין נפגעים לכוחותינו.

2:45 – בלינקן: הפערים מצטמצמים – הסכם לשחרור חטופים והפסקת אש מתקרב

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר הלילה בראיון לערוץ אל-חדת’ הסעודי בהתייחס למגעים להשגת הסכם: “זה מתקרב. אני חושב שהפערים מצטמצמים ואני חושב שהסכם בהחלט אפשרי”. בביקורו בסעודיה אמר בלינקן: “עבדנו קשה מאוד יחד עם קטר, מצרים וישראל כדי להניח הצעה טובה על השולחן. עשינו זאת – וחמאס לא קיבל אותה. הם חזרו עם דרישות אחרות ובקשות. המתווכים עובדים על כך ממש עכשיו”.

00:16 – צה”ל: פתחנו במבצע חטיבתי במחנה הפליטים נור א-שמס הסמוך לטולכרם

בהודעת צה”ל צוין כי כוחות הביטחון פועלים במבצע חטיבתי בנור א-שמס שבחטיבת מנשה. עוד נאמר כי כלי טיס תקף שני מחבלים “שהיוו סכנה מידית על כוחותינו”, לשון ההודעה.

00:16 – האלוף (במיל’) יצחק בריק: דן גולדפוס ראוי להיות הרמטכ”ל הבא

האלוף (במיל’) יצחק בריק טוען כי תא”ל גולדפוס טעה בהצהרתו לתקשורת – ועדיין לדעתו “הוא אדם שיכול לשנות את פני הצבא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות