2 חיילים נפצעו קל ובינוני משיגורים למנרה • הנגבי ודרמר ימריאו לארה”ב

צה"ל אישר: הנפילה סמוך לאילת שלשום - טיל שיוט מתימן •בכיר במשטרת חמאס חוסל • הרוגים בהפגזת מחסני נשק באזור דמשק • דיווח בלבנון: פאיק אל מבחוח שחוסל בשיפא, הגיע להסכם עם האו"ם על חלוקת הסיוע ברצועה • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ט' אדר ב' התשפ"ד / 19.03.2024 12:47
היום ה-165 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

21:45 – צה”ל אישר: הנפילה סמוך לאילת שלשום – טיל שיוט מתימן

טיל שיוט מתימן, שהגיע מכיוון ים סוף, נפל שלשום בשטח פתוח סמוך לאילת, כך מסר דובר צה”ל. עוד נמסר כי המטרה הייתה במעקב על ידי כוחות חיל האוויר. אין נפגעים ולא נגרם נזק, האירוע מתוחקר.

19:20 –  לבקשת ביידן: הנגבי ודרמר ייסעו לארה”ב לדיונים על המשך הלחימה

בעקבות בקשת נשיא ארה”ב ג’ו ביידן מראש הממשלה: השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וראש המל”ל צחי הנגבי ימריאו לארצות הברית כדי להשתתף בדיונים על המשך הלחימה בעזה. לנסיעת השניים יצטרף גם נציג מתפ”ש.

בלשכת ראש הממשלה כתבו: “ראש הממשלה נתניהו הבהיר שהוא נחוש לפעול ברפיח על מנת לחסל סופית את שארית גדודי חמאס, תוך מתן פתרונות הומניטריים לאוכלוסייה האזרחית”.

18:40   – שני חיילים נפצעו קל ובינוני משיגורים למנרה

שני חיילי צה”ל נפצעו קל ובינוני כתוצאה משיגורים למרחב מנרה. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בביה”ח, משפחותיהם עודכנו. מטוסי קרב של צה”ל תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב, מיס אל ג’בל ואל עדייסא. תשתיות טרור נוספות של הארגון הותקפו במרחב א-נקורה ובמרחב ובכפר כילא.

במהלך היום, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל במספר מרחבים. צה”ל תקף בארטילריה את מקורות הירי. כמו כן, מטרה אווירית חשודה חצתה משטח לבנון לשטח ישראל במרחב שושן ויורטה בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

17:59 –  חוסל מפקד משטרת חמאס בנוסרייאת

דיווחים בעזה: חוסל אחראי משטרת חמאס בנוסרייאת, אבו א-נור אל-ביומי יחד עם שלושה אנשים נוספים. רכבם הושמד בתקיפה אווירית.

17:30 –  אזעקה בזרעית שבגליל העליון

16:59 – חיזבאללה ירה 3 מטחים לגליל העליון

במהלך השעה האחרונה שיגר ארגון הטרור חיזבאללה 3 מטחי רקטות מלבנון לאזור מנרה שבגליל העליון. בשלב זה עוד לא יודע רקטות נורו בסך הכול.

15:29 – אזעקות בצפון

לראשונה מאז אתמול, אזעקות הופעלו באזור מנרה שבגליל העליון. כמה נפילות זוהו במרחב רכס רמים. לא ידוע על נפגעים או על נזק.

15:15 –  תצפיתנית זיהתה פעיל בעמדת תצפית של חיזבאללה, מטוסי קרב תקפו את המבנה

תצפיתנית מיחידה 869 זיהתה מחבל חיזבאללה בתוך עמדת תצפית השייכת לארגון במרחב מרווחין. תוך זמן קצר, בשילוב גורמי אש ואוויר, מטוסי קרב תקפו את המבנה בו שהה הפעיל.

מוקדם יותר היום, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי נוסף של הארגון במרחב אל עדייסא, בו שהו פעילים של הארגון. אמש הותקף מבנה צבאי נוסף של הארגון במרחב עייתא א-שעב.

14:40 – חיזבאללה ותנועת עמל השתמשו באמבולנס לטרור

צה”ל חושף עדויות המצביעות על כך שחיזבאללה ותנועת עמל השתמשו באמבולנס צהוב בכפר כילא בדרום לבנון, הנושא סמל לכפר ושייך לעמותת “רשות הבריאות האסלאמית”, למטרות טרור.

האמבולנס מופעל על ידי קבוצת שיט, בראשות חסן מוחמד שיט, המנהל גם את השלטון המקומי בכפר הידוע כמעוז חיזבאללה. חיזבאללה משתמש באמבולנסים בדרום לבנון לביצוע פעילות טרור ומשתמש בארגונים רפואיים ככיסוי עבורם.

14:35 –  דובר החות’ים טוען: שיגרנו טילי שיוט לעבר מטרות באזור אילת

כמו כן טען הדובר התימני כי שיגרו טילים לעבר הספינה האמריקנית Mado בים האדום.

13:50 – כוחות צה״ל שב״כ ומג״ב עצרו הלילה תשעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון

בבלאטה שבשכם הושמדו מטענים שיועדו לפגוע בכוחותינו. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,500 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, מעל 1,500 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

13:15 – ארה”ב הודיעה ללבנון כי אין ביכולתה למנוע מלחמה

ברשת הסעודית “אל-ערביה” דווח כי ארה”ב הודיעה ללבנון כי היא מוכנה לתת לה חסות לתשתית הצבאית בדרום לבנון במסגרת הסדר באזור. כמו כן, דווח כי האמריקנים דרשו מהלבנונים לפרוס כוחות גדולים של הצבא הלבנוני לאורך הגבול.

12:25 – הותר לפרסום: רס״ב (מיל׳) סבסטיאן איון הי”ד, בן 51, מראש העין, מפקד בחפ״ק מח״ט 401, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

12:15 – קטאר מחזיקה באופטימיות זהירה

דובר משרד החוץ של קטאר: קטאר מחזיקה באופטימיות זהירה לגבי שיחות הפסקת האש בעזה. המו”מ על פרטיו הטכניים של ההסכם נמשך.

11:30 – מפקד במשטרת חמאס בצפון רצועת עזה חוסל בתקיפה 

מקורות פלסטיניים: מפקד של חמאס בצפון רצועת עזה בשם ראד אל-בנא חוסל בתקיפה בצפון רצועת עזה. אל-בנא היה בדרגה מקבילה לסגן אלוף. לפי הדיווחים הוא היה מעורב בחלוקת האספקה ההומניטארית ברצועת עזה.

11:15 –  לפחות 13 אלף מחבלים בארגוני הטרור כבר חוסלו

משרד הבריאות של חמאס בעזה דיווח כי מתחילת המלחמה נהרגו 31,819 פלשתינים ברצועת עזה. עוד 73,934 עזתים נפצעו. לפי הערכות צה”ל, לפחות 13 אלף מהם מחבלים בארגוני טרור.

10:55 – ראש המוסד, דדי ברנע, שב לישראל מפגישותיו בקטר

ראש המוסד, דדי ברנע, שב לישראל מפגישותיו בקטר. דיוני המשך צפויים להתקיים בישראל בעקבות הפגישות.

10:35 – דיווח: ראשי האיחוד האירופי ייקראו יחדיו לישראל להפסיק את המלחמה

עיתון גרמני דיווח כי ביום חמישי צפויים 27 ראשי המדינות והממשלות של האיחוד האירופי להחמיר את הטון כלפי ממשלת ישראל בפסגה בבריסל ולקרוא להפסקת אש הומניטרית מיידית, שתהפוך לקבועה.

09:45 – מחסן אמל”ח איראני שיועד לחיזבאללה הופץ בסוריה

לפי האופוזיציה הסורית, הלילה הותקפו מחסני נשק של חיזבאללה באזור דמשק והמיליציות האיראניות שהושמדו. עוד דווח כי פרצה אש בזירות התקיפה ויש מידע על הרוגים ופצועים.

09:25 – ראש הממשלה הפלסטיני החדש: צופה רפורמה במוסדות הרשות הפלסטינית

לטענתו, מדובר בתהליך מתמשך ולא טיפול קוסמטי. בראיון ראשון מאז מינויו לתפקיד, אמר מוחמד מוסטפא לסוכנות הידיעות של העולם הערבי כי יש להשיג שקיפות, להגדיל הכנסות, להגביר את שלטון החוק ולהילחם בשחיתות. לצד זאת, יש להציב חזון כולל לסיום הכיבוש הישראלי ולהגעה לעצמאות.

8:05 –  עיתון לבנוני: הבכיר שחוסל הגיע להסכם עם האו”ם על חלוקת הסיוע

העיתון הלבנוני “אל-אחבר” דיווח כי פאיק אל מבחוח, מפקד במנגנון הביטחון הפנימי של חמאס שחוסל על ידי צה”ל, הגיע להסכם עם האו”ם על חלוקת הסיוע ברצועת עזה.

בכתבה שהוקדשה לחיסולו של אל מבחוח תחת הכותרת “השהיד שישראל חיסלה על מנת להנציח את הכאוס”, כי אל מבחוח נפגש עם נציגי האו”ם, ראשי החמולות וסוחרים גדולים ברצועה לפני כשלושה ימים והגיע להסדר שאפשר כניסת סיוע לצפון רצועת עזה.

07:45 – 22 חולים פלשתינים שטופלו בבתי חולים בירושלים יוחזרו לעזה

דיווח ב-CNN: ישראל תשיב לעזה קבוצה של 22 חולים פלשתינים שטופלו בבתי חולים בירושלים. הקבוצה כוללת 22 חמישה תינוקות שזה עתה נולדו ואמהותיהם, חולי סרטן שנמצאים כעת בהפוגה, וכמה מלווים שליוו אותם. כולם קיבלו אישור מהרשויות בישראל להיכנס לתחומי המדינה לצורך טיפול רפואי מתקדם – רובם לפני פרוץ המלחמה בשביעי באוקטובר.

הם צפויים לשוב לרצועה דרך מעבר כרם שלום ביום רביעי הקרוב.

07:40 – בלינקן יגיע לפגישות בסעודיה ובמצרים

דיווח: מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, יגיע לפגישות בסעודיה ובמצרים כדי לדון במאמצים להגיע להסכם הפסקת אש מיידי בין ישראל לחמאס.

04:05 – ארה”ב: נתניהו הסכים לשלוח לוושינגטון צוות שידון בפעולה ברפיח

היועץ לביטחון לאומי האמריקני סאליבן אמר כי הדבר ייעשה לבקשת הנשיא ביידן. רה”מ שוחח עם נשיא ארה”ב לראשונה מזה כחודש: “דנו בהגברת הסיוע לעזה”

03:25 – ארה”ב: השמדנו שבעה טילים נגד ספינות ושלושה כלי טיס

צבא ארה”ב: השמדנו שבעה טילים נגד ספינות ושלושה כלי טיס בלתי מאוישים באזורים שבשליטת החות’ים בתימן.

02:15 –  דיווח: חמאס שקל להקפיא את המו”מ אחרי המבצע בשיפאא’.

01:50 – תקיפה שנייה ברציפות בתוך יומיים באזור דמשק

דיווחים בסוריה: מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד תקיפה באזור דמשק. על פי מקורות סוריים, מדובר בתקיפה ישראלית נגד מטרות צבאיות בעיירות יברוד ואל-קטיפה שקרובות לאזור דמשק. מדובר בתקיפה שנייה ברציפות בתוך יומיים.

תחנת הרדיו הסורית Sham FM המזוהה עם המשטר דיווחה בסביבות השעה 01:00 על תקיפה אווירית באזור העיר יברוד, צפונית מערבית לדמשק בקרבת גבול לבנון.

01:05 – דובר משרד הבריאות של חמאס יצא מהרצועה

דובר משרד הבריאות של חמאס, אשרף אל-קודרה, הופיע ברשימת היוצאים למצרים ממעבר רפיח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות