הבית הלבן עקץ בחזרה: הערכים שלנו מימנו לכם את ‘כיפת ברזל’

ראש הממשלה אמר כי הגינוי האמריקני לבנייה בירושלים אינו תואם את ערכיה של ארצות הברית - ודובר הבית הלבן מגיב בחריפות: "הערכים האמריקניים הם שמימנו לכם את סוללות מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל"
אליעזר היון
י"ג תשרי התשע"ה / 06.10.2014 23:16

‘היחסים בינינו לארצות הברית מצויינים’ – אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו גם אחרי הביקור האחרון בארצות הברית.

האמנם?

דובר הבית הלבן התייחס הערב לדברי נתניהו כי התנגדות ארצות הברית לבנייה ב’גבעת המטוס’ בירושלים נוגדת את הערכים האמריקניים ואמר: “דברי נתניהו תמוהים”.

“זה מוזר שנתניהו מנסה לגונן על פעולות ממשלתו על ידי אמירה שתגובתנו אינה משקפת ערכים אמריקניים. העובדה היא שבכל הנוגע לערכים אמריקניים, הם אלו שמנחים את תמיכתה הבלתי מעורערת של ארצות הברית בישראל, כמו מימון סוללות מערכת ‘כיפת ברזל'”.

הדובר הוסיף: “אנו מתנגדים לכל פעולה חד צדדית שמטרתה להכריע מראש את גורל סוגיות הליבה, בהן גם הסטטוס של ירושלים. ניתן להכריע בסוגיות אלו רק באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים”.

כזכור, פרסמה תנועת ‘שלום עכשיו’ כי עיריית ירושלים אישרה בנייה של אלפי יחידות דיור חדשות בגבעת המטוס. הפרסום גרר גינוי אמריקני כי “עלול לעורר ספקות לגבי מחויבותה ורצונה של ישראל לשלום עם הפלסטינים”.

נתניהו התייחס לביקורת של הבית הלבן, ואמר: “אני כראש ממשלת ישראל לא מבין את הביקורת – ערבים בירושלים קונים דירות ואף אחד לא פוסל או מפריע להם, כך אני לא הולך לומר  ליהודי לא לקנות בירושלים כולל בסילוואן. לא תהיה כאן אפליה. זו גישה שאינה מקובלת עלי ולא מתיישבת עם ערכים בסיסיים, גם כאלה של ארצות הברית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות