א מענטש: אלמוג בוקר מוותר על פרס ההוקרה בגלל החרמת ערוץ 14

אלמוג בוקר הגיב על החרמת כתב ערוץ 14 בצעד דרמטי: "מוותר על פרס ההוקרה עד אשר יכלילו את כל כתבי הטלוויזיה בצפון ובדרום שסיקרו את המלחמה, לרבות כתבי ערוץ 14. ראיתי בעיניים שלי את אריאל עידן תחת אש לא פעם ולא פעמיים"
אבי כץ
ח' אדר ב' התשפ"ד / 18.03.2024 14:42

אלמוג בוקר, כתב הדרום של חדשות 13, הודיע בצהרים (שני) כי החליט לוותר על פרס ההוקרה מהאקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה על סיקור המלחמה – בגלל החרמת כתב הדרום של ערוץ 14.

בוקר כתב בחשבון הטוויטר שלו:  “אחרי שראיתי את הסתירה בין תגובת האקדמיה לטלוויזיה לדברים בפועל, אני מוותר על פרס ההוקרה עד אשר יכלילו את כל כתבי הטלוויזיה בצפון ובדרום שסיקרו את המלחמה, לרבות כתבי ערוץ 14. ראיתי בעיניים שלי את אריאל עידן תחת אש לא פעם ולא פעמיים. תודה, אבל לא תודה”.

האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה הכריזה הבוקר על העולים לגמר בטקס פרסי הטלוויזיה לשנת 2023 והודיעה על הענקת ‘פרסי הוקרה’ לכתבי דרום וצפון של מערכות החדשות על “סיקור תוך סיכון חיים”.

הפרסים יוענקו לרובי המרשלג, איציק זוארץ, תמיר סטיינמן, גיא ורון, אדר גיציס, ניצן שפירא, עלי מוגרבי ואלמוג בוקר.

“דילוג ילדותי”: האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה החרימה את כתבי ערוץ 14

כתבי ערוץ 14 בצפון ובדרום, ובהם אריאל עידן, צעיר חרדי,  הוחרמו על ידי האקדמיה – מה שגרר תגובות רבות מצד אנשי תקשורת וגולשים.

איש התקשורת דוד ורטהיים, עורך וואלה ברנז’ה, כתב: “העובדה שה’אקדמיה’ לא מחלקת פרס לכתב הדרום של ערוץ 14 קצת מגעילה. הם עצמם אומרים שלא מדובר על פרס למצוינות עיתונאית או משהו, אלא ‘סיקור תוך סיכון חיים’. כתב 14 לא סיכן חיים? עסקנות פוליטית במסווה של פרגון. לא לעניין”.

אלמוג בוקר צייץ: “מודה לאקדמיה על הבחירה. כל אחד ואחד מהכתבים האזוריים בצפון ובדרום ראויים להוקרה. רק לא ברור למה לא נתנו גם לאריאל עידן, כתב הדרום של ערוץ 14 שעבד מסביב לשעון במלחמה ותחת אש. גם לו מגיע”.

בתגובה מהאקדמיה לטלוויזיה נמסר: “ערוץ 14 הוזמן לקחת חלק בטקס מרגע היווסדו של הערוץ ולהגיש את תכניותיו לתחרות בדומה ליתר גופי השידור וההפקה בארץ. אך משום שבחר שלא לעשות כך השנה וגם אשתקד אינו נכלל בתחרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות