“דילוג ילדותי”: האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה החרימה את כתבי ערוץ 14

האקדמיה הישראלית הודיעה על 'פרסי הוקרה' לכתבי הצפון והדרום בכל הרשתות שסיכנו את עצמם - אך בחרה להתעלם מערוץ 14 • עורך וואלה בראנז'ה: "כתב 14 לא סיכן חיים? עסקנות פוליטית במסווה של פרגון. לא לעניין"
אבי כץ
ח' אדר ב' התשפ"ד / 18.03.2024 12:38

סערה ברשתות החברתיות: האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה הכריזה הבוקר (שני) על העולים לגמר בטקס פרסי הטלוויזיה לשנת 2023 – והודיעה על הענקת פרסי הוקרה לכתבי דרום וצפון של מערכות החדשות, על סיקור תוך סיכון חיים.

הפרסים יוענקו לרובי המרשלג, איציק זוארץ, תמיר סטיינמן, גיא ורון, אדר גיציס, ניצן שפירא, עלי מוגרבי ואלמוג בוקר.

כתבי ערוץ 14 בצפון ובדרום, ובהם אריאל עידן, כתב חרדי – לא קיבלו דבר, מה שגרר תגובות רבות מאנשי תקשורת וגולשים.

איש התקשורת דוד ורטהיים, עורך וואלה ברנז’ה, הגיב: “העובדה שה’אקדמיה’ לא מחלקת פרס לכתב הדרום של ערוץ 14 קצת מגעילה. הם עצמם אומרים שלא מדובר על פרס למצוינות עיתונאית או משהו, אלא ‘סיקור תוך סיכון חיים’. כתב 14 לא סיכן חיים? עסקנות פוליטית במסווה של פרגון. לא לעניין”.

הוא הוסיף: “ועוד משהו –  שימו לב שהמשותף למקבלי הפרסים – כתבים שעובדים בטלוויזיה. כאילו כתבי אתרי החדשות בדרום ובצפון לא עבדו ולא היו בקו הראשון”.

הכתב אלמוג בוקר מחדשות 13 הגיב: “מודה לאקדמיה על הבחירה. כל אחד ואחד מהכתבים האזוריים בצפון ובדרום ראויים להוקרה. רק לא ברור למה לא נתנו גם לאריאל עידן, כתב הדרום של ערוץ 14 שעבד מסביב לשעון במלחמה ותחת אש. גם לו מגיע”.

הלל ביטון רוזן, כתב ערוץ 14, כתב בחשבון הטוויטר שלו:  “אריאל עידן נכנס למקומות תחת אש תוך סיכון אישי, עתי שלו ואדיר לחקים שירתו בצו 8 ולאחר מכן לא לקחו דקה חופש, ודיווחו מקו הגבול בתוך חילופי האש. אלופי עולם, אוהבים ומעריכים אתכם. אתם הפרס שלנו, והפרס של מאות אלפי צופים ביום”.

איש התקשורת אבי גרינצייג הגיב: “הדילוג הילדותי על הכתבים הסופר איכותיים של ערוץ 14 לא יעלים אותם. גם אם באקדמיה ממש מקווים שזה מה שיקרה”.

כתב ערוץ 14, נתי לנגרמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “וכתבי ערוץ 14 לא יזכו לכבוד כי באקדמיה מצטערים על זה שהם לא סיכנו את החיים שלהם מספיק ומתו?”

הגולש דביר לוגר כתב: “כתבי הערוץ שנמצא בקביעות במקום ה-2 בטבלאות הרייטינג לא נמצאים ברשימה. זה לא בטעות. ‘האקדמיה’ (שאני לא יודע מי בדיוק החברים שם) יכולים להעניק פרסים לחברים שלהם ולהתעלם באלגנטיות מערוץ 14. הצופים בבית ימשיכו לתת אמון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות