זה הבכיר בחמאס שחוסל בפשיטה הלילית על ‘שיפא’

.פאא'ק מבחוח, ראש מנהלת המבצעים בבטחון הפנים של חמאס - חוסל בחילופי אש עם כוחות צה"ל, כשהוא חמוש ומסתתר בתוך מתחם בבית החולים - ממנו פעל לקידום טרור • בחדר סמוך למקום שחוסל - אותר אמל"ח רב • היה אחראי, בין היתר, על סנכרון מנגנוני חמאס בשגרה ובלחימה
חיים טוויל
ח' אדר ב' התשפ"ד / 18.03.2024 14:21

צה”ל ושב”כ הודיעו היום (שני) כי בכיר בחמאס פאא’ק מבחוח – חוסל בפשיטה שבוצעה הלילה  (שני) על בית החולים שיפא בעזה.

מבחוח – ראש מנהלת המבצעים בבטחון הפנים של חמאס – חוסל בחילופי אש עם הכוחות כשהוא חמוש ומסתתר בתוך מתחם בבית החולים – שממנו פעל לקידום פעילות טרור.

בחדר הסמוך למקום שבו חוסל – אותר אמל”ח רב.

מבחוח שימש בתפקידו כראש מנהלת המבצעים בבטחון הפנים, והיה אחראי בין היתר על סנכרון מנגנוני חמאס ברצועה בשגרה ובלחימה.

מדובר צה”ל נמסר: “בעקבות מידע מודיעיני של שב”כ ואמ”ן על הימצאות בכירי חמאס בבית החולים שיפא, צה”ל ושב”כ יצאו הלילה למבצע מעצר ממוקד שבמסגרתו הכוחות חיסלו את המחבל”.

מוקדם יותר התיר צה”ל לפרסום כי סמ”ר מתן וינוגרדוב הי”ד בן 20 מירושלים, לוחם בגדוד 932, חטיבת הנח”ל, נפל הלילה בקרב בבית החולים שיפא בצפון רצועת עזה.

המבצע בשיפא שעדיין נמשך כעת, החל סביב השעה 2:30 בלילה – כאשר כוחות צה”ל פשטו על בית החולים שיפא. הכוחות כיתרו את המתחם בפיקוד אוגדה 162 יחד עם שב”כ ופעילות חטיבה 401 וחטיבת הנח”ל. במהלך הפשיטה מחבלים השתמשו בחולים כמגן אנושי.

כ-80 חשודים נעצרו, בהם גם מחבלים.

בשעות הבוקר המוקדמות התרחבה הלחימה גם לבניינים סמוכים לבית החולים שיפא, כדי לסכל פעילות טרור גם שם.

המבצע החל בעקבות מידע מודיעיני לפיו מחבלי חמאס, בהם בעלי תפקידים בכירים, הגיעו מצפון הרצועה לבית החולים והשתמשו במתחם כמפקדת טרור.

בצה”ל המתינו במשך מספר ימים לעיתוי המתאים לביצוע הפשיטה, תוך התייחסות לחודש רמדאן וזמני הצום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות