ליברמן תקף וציטט את השולחן ערוך. דרעי ענה לו: “ניסיון ציני”

המערכת הפוליטית סוערת: יו"ר ש"ס צוטט כי המשלחת הישראלית לא צריכה לצאת לקטר בשבת - משום ש"זה לא פיקוח נפש" • יו"ר ישראל ביתנו צייץ: "מה יותר פיקוח נפש מהחזרת החטופים?" • דרעי החזיר: "אל תטיף לי על הרגישות והמאמצים למען החטופים. קצת צניעות לא תזיק לך"
יוני גרין
ז' אדר ב' התשפ"ד / 17.03.2024 09:55

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (ראשון) לדיווח לפיו יו”ר מפלגת ש”ס אריה דרעי התנגד ליציאת המשלחת הישראלית לקטר במהלך השבת.

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

ליברמן כתב: “אריה דרעי, הפסקת הדיון בקבינט, לא לשלוח את המשלחת הישראלית לקטר. מה יותר פיקוח נפש מהחזרת החטופים?”. הוא הוסיף וציטט את השולחן ערוך: “כל רגע שמאחר לפדות השבויים היכא דאפשר להקדים הוי כאילו שופך דמים. (שולחן ערוך, יורה דעה, סימן רנ”ב, סעיף ג’.)”

בתגובה כתב דרעי: “ליברמן, הניסיון הציני שלך לגרוף רווח פוליטי על גבי מצוקת משפחות החטופים הכואבות הוא חסר מחילה. מעולם לא עלתה הצעה לשלוח את המשלחת בשבת לקטר, וההוכחה לכך שהיא לא יצאה אתמול בלילה ונוסעת רק מחר.

“בנוסף, אני לא השתתפתי בקבינט המורחב שהתקיים בשישי וממילא לא ביקשתי להפסיקו. ישנם עניינים רגישים הנידונים בקבינט שאין לך כל מושג לגביהם. אל תטיף לי על הרגישות והמאמצים למען החטופים. קצת צניעות לא תזיק לך”.

חברת הכנסת מישראל ביתנו, יוליה מלינובסקי, צייצה גם היא: “אם חלילה זה היה קרוב משפחתו של דרעי שם בעזה, הוא היה טס גם ביום כיפור”.

מוקדם יותר דיווחה גילי כהן  ב’כאן חדשות’, כי דרעי סירב ליציאת המשלחת בשבת, מפני שלדבריו אין הדבר פיקוח נפש עד שהמשא ומתן יהיה מתקדם וקרוב לכדי סגירה.

הערב יתקיים דיון בעניין הרחבת הסמכויות של המשלחת, נושא שעדיין שנוי במחלוקת ולא הגיע להכרעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות