יציל את נתניהו או לא? למה גדעון סער התפצל ולאן הוא חותר • צפו

פאנל התכנית 'אזור בחירה' בהגשת רביב דרוקר בערוץ 13, דן על ההתפצלות של גדעון סער מהמחנה הממלכתי, והאם גנץ הגיב נכון • לימור לבנת: "למה סער מסתובב בימים אלו בין פעילי הליכוד? נראה לך הוא מסתובב סתם שם?" • שרי רוט: "הוא פוליטיקאי לא פראייר"
חרדים 10
ד' אדר ב' התשפ"ד / 14.03.2024 17:53

דרוקר: מאי 2021, כל יום טלפון. ‘גדעון יילך עם ביבי, או לא יילך?’ המערכת שואלת, חברים, קולגות. נתניהו מציע לו רוטציה בראשות הממשלה, אלקין כבר סוגר הסכם – גדעון יילך איתו? שמתי את מעט היוקרה שלי והימרתי ‘לא יקרה’. הרבה דברים רעים אפשר להגיד על סער, עמוד שדרה יש לו, ובכל מה שקשור לרצון להזיז את נתניהו  – לכל עובדי האולפן ביחד, כולל צלמים ועובדי אולפן – אין את הרצון בו סער מעוניין בהזזת נתניהו.

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

בקיצור, תרשמו את ההימור העדכני שלי: סער לא יציל את נתניהו! לא רשת בטחון, לא תמורת שר משפטים, פשוט לא! חבל שבני גנץ, בדרך כלל אדם שיודע לשלוט ברגשותיו, הלך על התשובה המוזרה הזאת: “יש ביטוי באנגלית שאומר, ‘אם זה לא שבור למה לתקן?’ הקבינט הזה הוא מצומצם, הוא נכון, הוא עובד נכון, הוא מביא את הדברים הגדולים לקבינט הגדול, אני חושב שככה זה צריך להימשך”.

למה, רזי ברקאי, גנץ היה צריך להתנגד לצירוף שעוד לא קורה וששרה על גופתה המתה לא תיתן שסער יצטרף לקבינט המלחמה?

רזי ברקאי: זה לא רק סער, זה גם ליברמן, ובצדק יבוא בן גביר ויגיד ‘למה אני לא’?

דרוקר: זה לא יקרה בכל מקרה.

ברקאי: יש קבינט מצומצם שעובד, אני מסכים לגמרי עם בני גנץ, עובד לא רע. אגב, גדעון סער, אתה צודק לגמרי, מדובר באיש עם חוט שדרה אבל צריך לזכור איפה הוא גדל. הוא נוער התחיה! בגיל 15 התגייס למפלגת ‘התחיה’, הוא איש ארץ ישראל השלמה.

דרוקר: אבל, רזי, שאלתי אותך למה גנץ היה צריך להתלכלך, כי הרי זה לא יקרה. כי כמו שאתה אומר, בן גביר, וליברמן, וזה, נתניהו לא יתן לזה לקרות. נתניהו מעדיף לא יודע מה לעשות לפני שהוא רואה את סער איתו בקבינט המלחמה, כי הוא לא יוכל לחזור הביתה.

רזי: אני לא בטוח…

דרוקר: אתה לא בטוח…

לימור לבנת: לא, גם אני לא בטוחה.

שרי רוט: גם אני לא בטוחה.

ברוך קרא: לפי מה שאתה אומר זה ממש מהלך הזוי, כי היום סער ממש מדבר על זה, הוא כביכול יוצא מהארון מהבחינה הזו, כי את זה הוא לא אמר אתמול. הוא אומר, זה קשור לזה שאני לא בקבינט. אז אם בסוף המהלך הזה הוא לא יהיה בקבינט, הוא ייצא פאתטי לגמרי מהבחינה הזו.

דרוקר: הוא לא יוצא פאתטי, הוא מנסה למצב את עצמו כאישיות עצמאית.

קרא: כן, אני מבין מה שאתה אומר, אבל עדיין.

דרוקר: רק ניתן קצת מהלכלוכים ההדדיים, כי בכל זאת, חייבים להגיד משהו. זה העבודה, זו הפרנסה. מקורבי גנץ אומרים ‘הכל כסאולוגיה, אין שום אידיאולוגיה בדבר הזה, הצענו לו הצעה של 7 מקומות מתוך 33 מקומות, לפני המלחמה, הוא רצה 11 מ-33, אילו היינו עולים קצת הכל היה בסדר, אין פה שום דבר אחר.

לבנת: צריך להגיד כאן דבר אחד מאד ברור. גדעון סער עשה ב-2021, הזכרת את זה קודם, צעד היסטורי שבעצם מנע מנתניהו את ראשות הממשלה, והביא להקמת ממשלת השינוי.

דרוקר: וסירב לכל הצעות נתניהו.

לבנת: נכון, אז גם תמכתי בו אגב, כשהקים את ‘תקווה חדשה’.

דרוקר: למי שלא יודע גדעון סער היה עוזר של לימור לבנת.

לבנת: לא, הוא לא היה עוזר שלי, אני הכרתי אותו כשהוא היה בנוער ‘התחיה’, יחד עם צביקה האוזר. צביקה האוזר היה עוזר שלי לימים. אבל כל זה היסטוריה, זה לא חשוב. מה שחשוב להגיד הוא שסער ישב על הספסל עכשיו, נמאס לו לראות את עצמו בספסל האחורי שם, בקבינט הרחב, יחד עם מירי רגב ושאשא ביטון ואיתמר בן גביר, וכולם, ולכן הוא החליט לעשות מעשה. ובמעשה הזה מבחינתו הוא משאיר לעצמו אופציות פתוחות.

דרוקר: הוא יילך על זה או לא? תחתרי לשורה התחתונה.

לבנת: אופציה אחת היא שהוא הראשון שהכריז שהוא מחנה ימין ממלכתי. זה אנשים כמוני, שלא רוצים את נתניהו אבל הם עדיין ימין ממלכתי. לפני בנט, לפני יוסי כהן.

דרוקר: תחתרי לשורה האחרונה, יש סיכוי שגדעון סער יעזור לנתניהו לשרוד?

לבנת: האופציה השניה היא, למה גדעון סער מסתובב בימים האלו בין פעילי הליכוד? נראה לך הוא מסתובב סתם שם? אני חושבת שהוא רוצה לשמור לעצמו את כל האופציות פתוחות לרבות האופציה הזאת.

דרוקר: שרי? אני רק רוצה לומר לך, שאצל סער אומרים, אוהבי סער, ‘מה פתאם, היתה לנו הצעה נהדרת, לכסאות, הבעיה היתה שבני גנץ רצה להחליט לבד ולא הסכמנו שהוא יחליט רק הוא לבד.

שרי: אז אני ראיתי את גדעון סער מתנהג יפה לליכודניקים גם בממשלת השינוי, ומאד הופתעתי ומאד התפלאתי. ואגב, אני חייבת להודות שאני בשנים שהוא עשה בהן את המהפך של ‘אני מוכן’ וכל זה, כיסחתי אותו. באמת. חשבתי, מה אתה עושה? מה אתה עוזב את הליכוד, שזה בית חם שאהב אותו! והוא הגיע שם למקום ראשון בפריימריז! מה אתה עושה? ואז ראיתי את הצעדים שהוא עשה, הוא פוליטיקאי לא פראייר, אני לא אומרת שהוא ייתן רשת בטחון לנתניהו, לא זה הנושא, הנושא הוא שהוא מצא שיש ימין, שרוצה להיות ממלכתי כמו שלימור אומרת, מתנגד לרפורמה אבל ימני, ואולי גם ארץ ישראל השלמה כמו שאתם אומרים, ועל הנישה הזו הוא הולך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות