פצוע אנוש בפיגוע דקירה בצומת בית קמה: המחבל מרהט נוטרל

בן 50 נפצע באורח אנוש בפיגוע דקירה בסניף 'ארומה' שבמתחם תחנת הדלק בצומת בית קמה, מצפון לרהט • בתיעוד נראה המחבל, תושב רהט כבן 22 שמוצאו מעזה, מתנפל על לוחם בדקירות, ולאחר כמה שניות החייל מתעשת - ומנטרל אותו • כוחות הצלה פינו הפצוע תוך פעולות החייאה
חיים טוויל
ד' אדר ב' התשפ"ד / 14.03.2024 14:32

גבר כבן 50, לובש מדים,  נפצע בצהריים (חמישי) באורח אנוש בפיגוע דקירה בבית קפה  של סניף ‘ארומה’ שבמתחם תחנת הדלק בצומת בית קמה, הממוקם מצפון לרהט, סמוך לכביש 6.

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

כוחות הצלה שהוזעקו לזירה פינו  את הפצוע, תוך ביצוע פעולות החייאה, לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם הרופאים נלחמים על חייו.

במהלך הפיגוע, נפצע גם גבר כבן 65 באורח קל.

המחבל, פאדי אבו אלטייף, בן 22 מרהט, הוא אזרח ישראלי שמוצאו מרצועת עזה. הוא מתגורר בישראל מ-2019 במסגרת איחוד משפחות. אמו במוצאה מרהט ואביו מרצועת עזה, כרגע הם נמצאים ברצועה.

עד גיל 18 גדל המחבל ברצועת עזה. לפני 4 שנים עבר לארץ, קיבל תעודה כחולה והתחתן.

המחבל  הגיע לזירה מרהט, כשהוא רכוב על קורקינט.

המחבל התגנב מאחורי הפצוע שעמד בתור, ודקר אותו. הפצוע שלף אקדח והצליח בצורה הירואית לנטרל את המחבל, תוך שהוא פצוע אנוש.

בתיעוד ממצלמת אבטחה בזירה נראה המחבל מגיע לתור בארומה, מתנפל מאחור עם סכין על לובש מדים, ומכוון לצוואר. הם נאבקים, והמחבל מכוון לבטן. הדקור מצליח לזרוק אותו על הרצפה, שולף אקדח ומחסל אותו.

נעה, עדת ראייה לפיגוע, סיפרה בשיחה עם Ynet: “הייתי בפינה ולא ממש ראיתי מה קורה, שמענו המולה. הייתי בטוחה שזו קטטה. לא הבנתי שאני צריכה לברוח. בן הזוג שלי ברח”.

בן זוגה ליאור שחזר: “ישבנו יחד ואכלנו בארומה, פתאום היו צעקות מהכניסה. חשבנו שזו קטטה, ותוך זמן קצר הבנו שזה יותר חמור. 20 אנשים רצו החוצה ונשכבו על הרצפה. כמה שניות לאחר מכן היו כמה יריות. תמיד תהיתי מה אעשה כשיהיה פיגוע”.

קדיש בלוי, חובש איחוד הצלה: “הגעתי למקום בתוך כחצי דקה מקבלת הקריאה ונתקלתי ברופא ובחובש צבאי שניסו לעצור את הדימומים ללא ציוד רפואי.

“בזכות תיק הציוד הרפואי שקיבלתי מאיחוד הצלה הבאתי להם ציוד חבישה לעצירת הדימומים. תוך כדי הטיפול בזירה, למרבה הצער הוא איבד את ההכרה והוא פונה לבית החולים במצב אנוש, תוך כדי פעולות החייאה. כמו הענקנו סיוע בזירה לנפגע נוסף במצב קל ולמספר נפגעי חרדה”.

חובש בכיר במד”א קלמן גנזבורג סיפר: “הגענו למקום בכוחות גדולים, ראינו המולה רבה ובסמוך לאחת החנויות שכב גבר כבן 50 כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעות חודרות בגופו. מיד העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד”א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש, תוך כדי פעולות החייאה”.

בעקבות הפיגוע, המועצה האזורית מרחבים הנחתה את כיתות הכוננות ומאבטחי בתי הספר להגביר עירנות.

ראש המועצה האזורית בני שמעון, ניר זמיר, אמר: “המחבל נוטרל והמצב בשליטה על ידי כוחות הביטחון. מדובר במקום שהוא מוקד לחיילים, ערבים ויהודים. זה אירוע לא פשוט, אנחנו ערוכים ברמדאן. הקפצנו את כיתות הכוננות ומוודאים שההסעות של הילדים מתנהלים כשורה. אנחנו מקיימים הערכות מצב. אבל בלי ספק זה אירוע לא פשוט שלצערי הגיע גם לבני שמעון. אני עוד לא יודע מה יהיו המשמעויות”.

מיד לאחר הפיגוע החלה המשטרה לסרוק את האיזור מחשש לבריחה של סייען מהזירה.

כחלק מהסריקות, המשטרה מבצעת גם סיורים באמצעות מסוק וסוגרת כבישים באיזור הפיגוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות