הצעד החריג של נתניהו: הוא יחליט בזמן אמת על פריצה להר הבית

אין אמון? ראש הממשלה נטל לעצמו את הסמכות להחליט אם לפרוץ להר הבית, במקום שההחלטה תהיה בידי המשטרה והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
חרדים 10
ל' אדר א' התשפ"ד / 10.03.2024 21:19

ראש הממשלה קיבל את עמדת שב”כ וצה”ל, והכריע כי המשטרה תוכל לפרוץ למסגדי הר הבית במהלך רמדאן רק באישורו – במקום שההחלטה תהיה בידי המשטרה והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. כך דווח הערב (ראשון) ב’כאן חדשות’.

בשבועות האחרונים דווח כי כוחות הביטחון דרשו שנתניהו יקבל את ההחלטה אם ומתי לפרוץ למסגדים במקום, במהלך חודש הרמדאן – שכן מדובר באירוע שעשוי להוביל להשלכות רבות.

צעד זה מהווה הבעת אי אמון של מערכת הביטחון במשטרה ובשר הממונה עליה – בן גביר. השר צפוי להיות נוכח בחפ”ק המשטרה במהלך ימי שישי בחודש רמאדן, והוא בעל השפעה רבה על החלטותיה.

מהמשטרה נמסר בתגובה: “איננו מתייחסים לנאמר בדיונים סגורים”.

אמש שיגר השר בן גביר מכתב לנתניהו בו טען כי ישנה סכנה בטיחותית בהחלטתו שלא להטיל מגבלות על כניסת ערביי ישראל להר הבית.

השר בן גביר כתב במכתבו: “אבקש להתריע בפניכם כי גם לאחר מאמצים עילאיים של המשטרה, ישנם פערים משמעותיים ביכולת לממש את החלטת ראש הממשלה מבלי לסכן חיי אדם.

“אדגיש”, כתב, “כמובן שאינני נביא ובן נביא ואינני יודע אם בוודאות יתקיים חלילה אירוע רב נפגעים או חירום, אולם מהדיון שערכתי ומהשאלות ששאלתי, לא התרשמתי שיש בידי המשטרה את היכולת להתמודד ולהבטיח את שלומם וביטחונם של כמות המתפללים הצפויה בהר הבית כתוצאה מהחלטת ראש הממשלה”.

השר בן גביר הוסיף: “לא התרשמתי שיש יכולת להתמודד עם העומס הרב בשערי הר הבית, שיווצר כאשר יגיעו עשרות אלפים למבואות של ההר, בוודאי לא כמות של חמישים/ שישים אלף איש. לא התרשמתי שיש מענה של ממש לאירוע בטיחותי שיכול להתרחש בהר ושליטה במה שיתרחש שם. ועוד יותר לא התרשמתי, שיש יכולת להגביל את הכמות לחמישים/ שישים אלף איש כאשר לא מגבילים גיל!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות