“למה צריכה לממן את הבזיון הזה?”: ‘כאן’ לעג לרבי מסאטמר ועורר סערה

בחשבון הרשמי של תאגיד 'כאן' בטוויטר לעגו לאדמו"ר מסאטמר, לאחר שהציגו אותו כמי שצופה עם חסידיו בנציגה הישראלית לאירוויזיון • מנכ"ל בצלמו לראשי התאגיד: "לא מדובר בלעג רק לרב, אלא לכל הציבור הדתי והחרדי. למחוק את הדבר הזה"
אבי כץ
ל' אדר א' התשפ"ד / 10.03.2024 17:41

מפעיל חשבון הטוויטר הרשמי של תאגיד ‘כאן’ עורר סערה, לאחר שלעג בציוץ לאדמו”ר מסאטמר.

בציוץ נכתב, לצד תמונה של האדמו”ר צופה במסך מחשב יחד עם חסידים, כאשר אחד מהם כביכול מסביר:  “היא ייצגה אותנו שנה שעברה והשנייה תייצג אותנו השנה עם השיר הוריקן”.

התמונה הופצה ברשתות ברשתות החברתיות.

איש התקשורת אברהם גרינצייג תהה בתגובה: “למה כספי המיסים שלי מסבסדים את הדבר הילדותי והבזוי הזה?”

נעמה תהתה: “ילד בן 5 מנהל לכם את הסושיאל? מביך פתטי ועלוב. למה אני צריכה לממן את הבזיון הזה?”

שי גליק, מנכ”ל בצלמו, פנה אל נציב קבילות התאגיד, ד”ר אורי פז, מנכ”ל התאגיד גולן יוכפז, ויו”ר התאגיד גיל עומר, בדרישה למחוק את הציוץ.

במכתב, תחת הכותרת “ביזוי רב גדול בישראל מתוך מטרה ללעוג לו ולקהל חסידיו והציבור הדתי והחרדי בכלל בחשבון הטוויטר של כאן” –  נאמר:

“התפרסם בחשבון הטוויטר של כאן צילום של האדמו”ר מסאטמר ליד חסידיו המציגים לו מחשב.  בכיתוב ליד התמונה נכתב: ‘היא ייצגה אותנו שנה שעברה והשנייה תייצג אותנו השנה עם השיר הוריקן’.

“מדובר כמובן בלעג וקלס לרב שכאילו הדבר הראשון שהוא רוצה לראות זה את זמרת האירוויזיון. הלעג הינו כפול שכן בדרך כלל הזמרת ששרה את שירי האירוויזיון איננה מתלבשת בלבוש שנגיד בעדינות הכי צנוע בעולם מבחינה הלכתית.  כמובן שזה לא המקרה. הרב לא צפה בזה.

“איני חסיד סאטמר. ההיפך הנני נגד חסידות סאטמר בהמון מובנים. יחד עם זאת, אינני מבין מדוע חשבון הטוויטר הרשמי של התאגיד אמור ללעוג לאנשים ולרבנים.

“לא רק מדובר בלעג לרב, אלא לכל הציבור הדתי והחרדי – שכאילו מה בסוף מעניין את הרב והחסידים? תמונה של בחורה לא צנועה.

“אין זו פעם ראשונה שחשבון זה משמש במה ללעג וקלס. אודה להחלטה ברורה של כבוד הנציב, לפיה חשבון זה אינו במה לחיסול חשבונות או לעג וקלס.

“כמו כן אודה להנחייה למחוק דבר זה”.

העתקים נשלחו לשר התקשורת ויו”ר ועדת הכלכלה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות