חרפה: התנדב להילחם, נפצע בראש – וכלוא חודש בשל אחזקת אמל”ח

לוחם סיירת חרוב סיים את שירותו הסדיר בתחילת המלחמה והתנדב להיכנס עם הכוחות לעזה, שם נפצע מירי בראשו וניצל בנס ממוות • מספר ימים לאחר פציעתו נעצר הלוחם בידי המשטרה הצבאית בחשד כי החזיק אמל"ח מהלחימה • הלוחם כלוא מזה כחודש ללא אפשרות לטפל בפציעתו
חיים טוויל
ל' אדר א' התשפ"ד / 10.03.2024 12:26

לוחם סיירת חרוב שנפצע בעזה לאחר שהתנדב להיכנס ללחימה בעזה, עצור מזה כחודש בכלא צבאי לאחר שנעצר בידי המשטרה הצבאית בחשד כי החזיק אמל”ח מהלחימה.

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

הלוחם, ששירת כנגביסט חוד, סיים את שירותו הסדיר בחודש אוקטובר, ובניגוד למרבית חבריו בחר להמשיך להתנדב בלחימה.

הלוחם הצטרף למפקדו והשתתף בקרבות קשים בעזה. באחד הקרבות נפצע מירי בראשו וחייו ניצלו בנס. הלוחם פונה לבית החולים והחל הליך שיקום ארוך ומורכב.

כשבוע לאחר פציעתו הגיעו לפתע חוקרי המשטרה הצבאית והודיעו ללוחם כי הוא עצור בחשד כי נטל למזכרת את הנשק בו אחז המחבל שירה בו, לצד אמל”ח נוסף שמצא בסמוך למעצרו.

הלוחם נלקח למעצר בו הוא נתון עד היום – למעלה מחודש.

במהלך כל תקופת המעצר לא ניתנה ללוחם האפשרות להמשיך בשיקום הנדרש כתוצאה מהפציעה הקשה וכל בקשות משפחתו לטיפול נאות בלוחם הסובל סבל רב – נדחו.

אימו של הלוחם סיפרה על התחושות הקשות ועל אי הטיפול בבנה הזקוק לשיקום ארוך: “הבן שלי שירת כלוחם בסיירת, כנגביסט חוד, נפגע בגב וסבל מכאבים אבל המשיך לשרת. גם כשהרופא רצה להוציא אותו מלוחמה הוא התעקש להמשיך למרות הכאב. אחרי הסדיר רוב חבריו לסיירת השתחררו והוא התנדב לרדת לעזה כנגביסט חוד של המ”פ, נפגע וניצל ממוות בנס.

“אני פשוט לא מאמינה שזה היחס של הצבא ללוחם שכמעט הקריב את חייו למענה ומתייסר בכאבים רבים בשל הפציעה הקשה. במקום להוקיר אותו על ההקרבה שלו, הוא מושלך לכלא ללא כל אפשרות טיפול או שיקום. זו חרפה”.

עו”ד עדי קידר, המייצג את הלוחם מטעם חוננו: “עמדת הפרקליטות הצבאית למעצרו של הלוחם תמוהה ומצטרפת להתעלמות המתמשכת שלה ממצוקת הלוחמים שחרפו נפשם. מדובר במי שכבר שוחרר משירות והשתתף בקרבות ברצועה, ואין שום סיבה שמשפטו יתנהל כאשר הוא מאחורי סורג ובריח כאחרון העבריינים. אנו תקוה כי בית הדין יורה על שחרורו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות