“מעשה איוולת”: השתגעו? מערכת הביטחון רוצה לחמש אזרחים בעזה

מטרת המהלך היא להעניק נשק לאזרחים עזתיים שאינם תומכי חמאס, כדי שיאבטחו את הסיוע ההומניטרי - שנבזז או נשלט על ידי ארגון הטרור • בכירים במערכת הביטחון: לא ניתן יהיה להיכנס לרפיח ללא הצעד הזה
חרדים 10
כ"ח אדר א' התשפ"ד / 08.03.2024 09:08

בכירים במערכת הביטחון אומרים בשיחות סגורות כי כל עוד שיירות הסיוע ההומניטריות שנכנסות לעזה לא יאובטחו על ידי גורמים חמושים, ביזת הסיוע ברצועה לא תיפסק, בין אם תיכנס במשאיות דרך היבשה, או דרך הים, כפי שהודיע הנשיא ג’ו ביידן. כך דווח היום (שישי) בעיתון ‘ישראל היום’.

לטענת מערכת ביטחון, אותם גורמים חמושים ברצועה, הם תושבים שאינם תומכי חמאס, ואמורים גם להיות חלק מפתרון “היום שאחרי” ברצועת עזה, ולאבטח את ה”איים ההומניטאריים” ברצועה.

במערכת הביטחון מדגישים, כי מי שישלוט בהפצה ובחלוקת הסיוע ההומניטארי ברצועת עזה, ישלוט ברצועה. אלא שסוגיית זהות אותם החמושים עדיין לא פתורה, שכן הם כמובן לא יכולים להיות אנשי חמאס, וראש הממשלה נתניהו הודיע שהם גם לא יכולים להיות אנשי רשות פלסטינית.

עוד דווח, כי בצמרת מערכת הביטחון התקיימו לאחרונה דיונים לגביי שיירות האספקה והצורך לנתקן מחמאס שעדיין לוקח בעלות עליהם, וכן לגבי האזורים ההומניטריים שיקומו, על פי התוכנית שהציג צה”ל לדרג המדיני לפני מספר שבועות, דרומית לנחל עזה, אם וכאשר תתקבל ההחלטה לפנות את 1.4 מיליון הפלסטינים שנמצאים כעת ברפיח.

לפני כשבוע התנפלו מאות פלסטינים על משאיות הסיוע ההומניטארי שהיו בדרכן לצפון הרצועה, וכתוצאה מכך, כמה עשרות פלסטינים מצאו את מותם כתוצאה מדוחק ומדריסה. הקהילה הבינלאומית האשימה בכך את ישראל, למרות שצה”ל הציג סרטון שבו ניתן לראות בבירור את סיבת מותם של הפלסטינים.

מהדיונים בימים האחרונים עלה, כי המדינות שמוכנות לקחת חסות על שיירות האספקה וכן על האיים ההומניטריים, דרשו כבר לפני מספר שבועות כי מאבטחים חמושים, פלסטינים מעזה שאינם מזוהים עם חמאס, יבצעו פעולות שמירה ואבטחה ויגנו את השיירות ועל האוכלוסייה המקומית, באמצעות כלי נשק שיסופקו להם באישור ישראל.

נכון לרגע זה, כל פלסטיני חמוש ברצועת עזה מוגדר על ידי צה”ל כ”מחבל”, וכך מתייחסים אליו הכוחות.

הסיבה לכך ברורה: צה”ל הוא ששולט כעת בשטח וכל נשק מהווה איום על הלוחמים. אם אכן תאושר התוכנית לאבטחת השיירות ההומניטריות על ידי חמושים מקומיים, יכול להיווצר מצב שפלסטינים חמושים יסתובבו בעזה בזמן שכוחות צה”ל עדיין מתמרנים ברצועה.

ראש הממשלה נתניהו מתנגד לקיים דיון בנושא, ומסרב להחיל אף תוכנית במסגרת היום שאחרי כבר עכשיו, כל עוד צה”ל פועל ברצועה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב על התוכנית: “הכנסת הסיוע לרצועה זה דלק לחמאס, וכעת עוד מוסיפים חטא על פשע במערכת הביטחון ורוצים לתת נשק לעזתים. לצערי יש כאלה שלא הפנימו כלום מ-7.10, הקונספציה שהביאה עלינו את האסון הנורא עדיין קיימת אצל חלק מראשי ואנשי מערכת הביטחון. אנו צריכים להפנים כי אין פרטנר בצד השני. את ביטחון אזרחי מדינת ישראל אסור לתת לאף אחד, גורלנו בידינו בלבד”.

גם השר עמיחי שיקלי מתנגד נחרצות לתוכנית חימוש ערביי עזה: “אי אפשר לייצר אלטרנטיבה לחמאס מהרגע להרגע. תקופת מעבר שתכלול ממשל צבאי מוגבל ברצועה הוא בלתי נמנע וחימושם של עזתים בעת הזו הוא מעשה איוולת. ניסינו מספיק את קיצורי הדרך וראינו לאן הם הובילו אותנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות