רוסיה: חיסלנו מחבלים של דאעש שתיכננו פיגוע בבית כנסת במוסקבה

שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה דיווח כי מנע תקיפה של בית כנסת במוסקבה - שתוכננה על ידי חוליה של דאעש • שליח חב"ד בקלוגה הרב מיכאל אוישי: "לקהילה היהודית שלום, שומרים על עירנות"
נתן פרל
כ"ז אדר א' התשפ"ד / 07.03.2024 15:08

שירות הביטחון הפדרלי ה-FSB של רוסיה דיווח היום (חמישי) כי הצליח לסכל פיגוע טרור של דאעש במרכז יהודי או בבית כנסת במוסקבה.

לפי ה-FSB, המחבלים התכוונו להשתמש בכלי נשק לביצוע הפיגוע והם נוטרלו על ידי הרשויות בתום חילופי אש.

במהלך חיפושים במקום בו שהו המחבלים אותר רובים מסוג קלצ’ניקוב, אקדחים, תחמושת ומוצרים רבים שיכולים לשמש לבניית מטעני חבלה מאולתרים.

בתיעוד שפרסמה סוכנות הידיעות הרוסית ‘ריה’, נראים כוחות ביטחון רוסיים בפשיטה על בית המסתור של המחבלים ותיעודים מחיסול שני המחבלים בדירת מסתור במחוז קאלוגה.

בעיר מתגוררים כחצי מליון בני אדם. במחוז כולו מתגוררים למעלה ממיליון בני אדם. המחבלים חוסלו בשטח המחוז, אולם לא פורסם האם מדובר בעיר עצמה או באחת מערי או כפרי המחוז.

על פי ההודעה הרשמית, חוסלו חברי ארגון “שתכננו לבצע מעשה טרור באחד מהמוסדות היהודיים בבירה מוסקבה”.

כלי התקשורת ברוסיה דיווחו עוד כי המחבלים הגיעו מתא הטרור של דאעש ח’ורסאן באפגניסטן. כוחות הביטחון הגיעו במטרה לעצור אותם, אולם אז המחבלים פתחו לעברם בירי – וחוסלו.

שליח חב”ד במחוז קלוגה ברוסיה, הרב מיכאל אוישי, אמר לאתר חב”ד-COL: “מחוז קלוגה נמצא במרחק כשלוש וחצי שעות נסיעה ממוסקבה. במחוז יש מוסלמים רבים שהיגרו ממדינות ברית המועצות לשעבר. אנחנו שומרים עם כולם על יחסי שכנות טובה.

“בעיר עצמה מתגוררים כחצי מיליון איש ולא פורסם היכן בדיוק נתפסו המחבלים. לקהילה היהודית שלום, שומרים על ערנות גבוהה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות