טורקיה: עצרנו 7 אנשים שהעבירו מידע למוסד הישראלי תמורת כסף

לפי הדיווחים, במבצע משותף של הביון הטורקי המסכל ומשטרת טורקיה נעצרו 7 חשודים, כולל בלש פרטי, שמכרו מידע שהשיגו לידי המוסד - "בהתאם להוראות שקיבלו"
חרדים 10
כ"ה אדר א' התשפ"ד / 05.03.2024 11:03

שירותי הביון המסכל של טורקיה-MIT ומשטרת איסטנבול הודיעו היום (שלישי) כי עצרו 7 בני אדם בחשד ששיתפו פעולה עם המוסד הישראלי – והעבירו לידו מידע.

בין העצורים נמצא חמזה טורהאן איברק, בלש פרטי, שבעברו שימש בתפקיד ממשלתי, וכיום פאנליסט בתכניות בוקר במדינה.

לטענת הטורקים, איברק “אסף מידע לגבי אנשים וחברות מהמזרח התיכון בטורקיה בהתאם להוראות שקיבל”, וכן אסף צוות של מודיעים, כולל כאלה ששימשו בתפקידים ציבוריים, כדי לספק למוסד מידע תמורת כסף.

בתאגיד השידור הטורקי תיארו את ההפעלה של חמזה איברק על ידי המוסד: “נוצר קשר בין הבלש הפרטי לסוכנת המוסד בשם הקוד ‘ויקטוריה’. ב-2019, המוסד סיפק לו אימון והכשרה בבלגרד לתפקיד.

“איברק התשמש ביישומונים לתקשורת מוצפנת בהנחיית המוסד, קיבל תשלום במטבע קריפטו, כדי שהדבר לא יתבטא ברשומות רשמיות. נוסף להדלפת מידע, הבלש הפרטי גם השתתף בפעולות איום ומעקב – כאשר התקין מכשירי מעקב על רכבים והעביר מיידית את מיקומם למוסד”. עוד נטען כי איברק “איים והטריד את האנשים אחריהם עקב”.

שר הפנים הטורקי עלי ירליקאיה אישר את מעצר החשודים.

בהודעה שפרסם טען כי ברשות החשודים אותרו כלי נשק לא מורשים, סמים, מכשיר האזנה, וכמות גדולה של חומר דיגטלי, מסמכים וכספים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות