נשיאת ‘בית ברל’: שינינו את הסלוגן ‘ביחד ננצח’ כדי לא לפגוע בערבים

נשיאת מכללת בית ברל, פרופ' יולי תמיר, ספרה כי המכללה שינתה את הסלוגן "ביחד ננצח" ל-"נצמח מזה ביחד" כי זה פוגע ברגשות סטודנטים ערבים • איש התקשורת קלמן ליבסקינד: "לנצח זה לא מספיק מכיל. אין גבול"
חרדים 10
כ"ה אדר א' התשפ"ד / 04.03.2024 23:04

נשיאת מכללת בית ברל, שרת החינוך לשעבר פרופ’ יולי תמיר, הסבירה כי הסלוגן “ביחד ננצח” פוגע בסטודנטים ערבים. לכן, החליטה המכללה לשנות את הטקסט הזה כאשר הוא הופיע במקומות מסוימים בקמפוס ל-“נצמח מזה ביחד”.

נשיאת המכללה ספרה על כך בפודקאסט של מכללת בית ברל – על הרגישויות השונות שיש בין יהודים לערבים במכללה. ישי פרידמן הביא את דבריה בערוץ 14.

“אנחנו רגישים מאוד למה שאנחנו כותבים”, אמרה פרופ’ תמיר בפודקאסט.  “עכשיו, כשכולם כתבו ‘ביחד ננצח’, אנחנו הבנו שמבחינת חברי המכללה הערבים זו לא סלוגן מכיל, אז שנינו את זה ל-‘נצמח מזה ביחד’. אלו דברים קטנים אבל רוב הקונפליקטים מתחילים מדברים קטנים”.

לפי הדיווח בערוץ 14, סטודנטים יהודים הביעו ביקורת קשה על התנהלות מכללת בית ברל ונגד פרופ’ יולי תמיר בכל מה שקשור למדיניות המכללה אחרי ה-7 באוקטובר. לפי ערוץ 14, סטודנטים פנו לפרופ’ יולי תמיר ודרשו ממנה להגדיר את המכללה כ”מוסד ציוני”, אך תמיר סרבה והסבירה להם שמכללת בית ברל זו ‘מכללה יהודית ערבית’. תמיר טענה שהיא בקשה מהסטודנטים היהודים שדרשו להגדיר את המכללה כציונית להגיש עבודה על “מהי ציונות?”

בנוסף לכך תמיר הודתה, כי תלונות שהגיעו לידיה על הסתה ותמיכה של סטודנטים ערבים באירועי ה-7 לאוקטובר נזרקו לפח, משום שהיא “איננה משטרה”.

תגובת פרופ’ יולי תמיר: “לא העלמנו ולא ויתרנו. הסיסמא שלנו היא ‘נצמח מזה ביחד’. בחינוך לא מנצחים אלא צומחים”.

השר יצחק וסרלאוף ציטט בתגובה לדברים של פרופ’ תמיר את ברל כצנלסון שאמר: “היש עם בעמים אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל ייסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות?”

איש התקשורת קלמן ליבסקינד הגיב לתיעוד וכתב: “לנצח זה לא מספיק מכיל. אין גבול”.

העיתונאי גדעון דוקוב הוסיף: “וזה המקום שממנו אמורים לצאת מורים בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות