מפגיני ‘הפלג’ חוסמים את כביש 4 ליד ב”ב בקריאות: ‘נמות ולא נתגייס’

המפגינים, חברי פלג מתוך 'הפלג הירושלמי', חוסמים את כביש 4 בכניסה לבני ברק - במחאה על בדיון בבג"ץ על גיוס חרדים • המשטרה מיואשת: "אנו ממליצים לנסוע בדרכים חלופיות"
חיים טוויל
כ"ג אדר א' התשפ"ד / 03.03.2024 16:40

חרדים קיצונים, חברי פלג הרב צבי פרידמן שהתפצלו מ’הפלג הירושלמי’, חוסמים אחר הצהרים (ראשון) את כביש 4 בכניסה לבני ברק – במחאה על בדיון בבג”ץ על גיוס חרדים.

מאות המפגינים חוסמים את המסלולים בקריאות “נמות ולא נתגייס”.

בהמשך נחסם לתנועה גם הכביש מפתח תקווה לבני ברק.

לקראת השעה 19:00, המפגינים חזרו לתוך בני ברק, וההפגנה הסתיימה.

בהודעות “חשובות ונחוצות” למפגינים “לקראת ההפגנה הגדולה” – נאמר:

“יש להביא מצלמות, מניסיון העבר נוכחות מצלמות בהפגנה, מונעת אלימות האכזרית של המשטרה.  בעת המאסר יש לומר, כי העו”ד המייצג הוא עו”ד רועי פוליטי, מטעם ‘הועד למען אסירי ציון’.

“כמו כן  אין לשתף פעולה עם כל עלילה שמנסים להעליל בעת מעצר, וכמובן שלא להודות בדבר שלא נעשה. על פי חוקיהם, ניתן לשמור על זכות השתיקה, והעצה הטובה ביותר שלא לדבר כלל, עד הגעת העו”ד”.

מהמשטרה נמסר: “מספר מפגינים החלו לחסום את כביש 4, סמוך לבני ברק, לשני הכיוונים. כוחות משטרה במקום ומטפלים בהפרות הסדר.

“משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק, יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור.

“שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומפנים את התנועה לדרכים חלופיות: כביש 4 לצפון – התנועה מפונת לכביש 471. כביש 4 לדרום – התנועה מופנית לכיוון אם המושבות, פ”ת בני-ברק.

“אנו ממליצים לנסוע בדרכים חלופיות”.

יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק ויו”ר סיעת הליכוד, תקף  את הנהגת הפלג הירושלמי, בגלל חסימות הכבישים המובילות לעיר, ודורש מרשויות החוק לטפל בהם בחומרה רבה: “את חסימות הכבישים האלימות שפוגעות שוב ושוב ברבע מיליון תושבי בני ברק מובילה חבורת עסקנים ששוב ושוב מצפצפת על התושבים ועל החוק.

“רשויות האכיפה חייבות לטפל בזה בחומרה רבה. זכות ההפגנה היא ממש לא פגיעה שיטתית וחוזרת ברבע מיליון תושבים ובהם קשישים ילדים קטנים וחולים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות