בישראל מעריכים: חמאס מעדיף להדליק את השטח ברמדאן I שוטף

מתחילת הלחימה: 400 מחבלים חוסלו ביו"ש • אלפי תושבים עזתים עוזבים את שכונת חאמאד בשל הקרבות • דיווח: 8 מחבלים חוסלו בתקיפת רכב מסחרי באזור דיר אל-בלח • טיל נ"ט נורה מלבנון לעבר מטולה • בלגיה: המשטרה עצרה ארבעה אסלמיסטים • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"ג אדר א' התשפ"ד / 03.03.2024 00:45
היום ה-148 למלחמה | עדכונים שוטפים: 

23:10 – סגנית נשיא ארה”ב, קמלה האריס, שצפויה להיפגש מחר עם גנץ, אמרה: “מה שאנחנו רואים כל יום בעזה הוא נורא. יותר מדי חפים מפשע נהרגו והעזתים סובלים מאסון הומניטרי”.

לדבריה, על ממשלת ישראל לעשות הרבה יותר מאמצים כדי להגביר את כניסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה “בלי תירוצים”.

עוד אמרה: “ישראל חייבת להשיב את הסדר על כנו. יש להסכים על הפסקת אש מיידית וכן להשמיד את האיום של חמאס”. האריס ציינה כי הפסקת אש של שישה שבועות תביא לשחרור חטופים. “יש עסקה על השולחן, חמאס צריך להסכים לה”.

22:40 – לפי דיווחים בעזה, בניין בן שלוש קומות הותקף מהאוויר בשכונת אל-ג’נינה שממזרח לעיר רפיח. לפי הדיווחים, ארבעה הרוגים ושני פצועים חולצו מההריסות. במקביל, כלי תקשורת פלשתיניים דיווחו כי בהפצצה אווירית במחנה נוסייראת שבמרכז רצועת עזה נהרגו 12 בני אדם ועשרות פצעו.

22:20 – הערוץ הלבנוני “אל-מנאר” דיווח על תקיפה אווירית בכפר כילא שבדרום לבנון ועל תקיפות ארטילריה בכפרים עיתרון ובלידא הסמוכים לגבול עם ישראל.

21:40 – הערוץ הלבנוני “אל-מנאר” דיווח על תקיפות אוויריות ישראליות בעיירה עייתא א-שעב שבדרום לבנון. לפי הדיווח, מדובר בתקיפות האוויריות הראשונות להיום – לאחר שדווח רק על תקיפות ארטילריות בודדות.

20:31 – אלג’זירה מדווח מפי מקור בחמאס: “אנו פועלים בכל הרצינות להגיע להסכם להפסקת הלחימה, להגברת הכנסת סיוע, חזרת עמנו לאזורים שמהם גורשו ונסיגה כוללת של כוחות צה”ל. לא הודענו על תאריכים מוגדרים להשגת הסכם. ישראל מנהלת את המערכה בשטח ואת המו”מ בצורה מבולבלת ואקראית. משלחת של הארגון נמצאת בקהיר כדי להיפגש עם המצרים והקטארים ולמסור להם את עמדתנו”.

19:55 – מתאם הפעולות בשטחים הודיע כי 50 אינקובטורים המיועדים לבתי חולים ברצועה נכנסו לעזה. לפי הודעת מתפ”ש, האינקובטורים יועברו לבית החולים שיפא, כמאל עדוואן, בית החולים האירופי, נאסר ואל-אקצא.

19:10 – הערכה בישראל: חמאס מעדיף לנסות להדליק את השטח ברמדאן על פני חתירה להפוגה בלחימה

חדשות 12: ישראל לוחצת על קטאר להשתמש במנופים כלכליים כדי להשפיע על חמאס בימים שנותרו לפני חודש הרמדאן – כדי להגיע לעסקת חטופים. על פי ההערכות בישראל, חמאס מעדיף לנסות להדליק את השטח ברמדאן, על פני הגעה להפוגה בלחימה. המתווכות הציעו לחמאס לנקוב במפתח אחר לשחרור חטופים מזה שגובש בפריז – בחמאס סרבו.

19:04 – אזעקות במנרה שבגליל העליון

18:10 –  מפרוץ מלחמת ‘חרבות ברזל’ לוחמי צה”ל הפועלים ביו”ש חיסלו כ-400 מחבלים ועצרו מעל 3400 חשודים, מתוכם 1500 פעילי חמאס.

הלוחמים ביצעו מעל 60 מבצעים חטיבתיים שכללו מעל 40 תקיפות מהאוויר. בנוסף, הוחרמו מעל 20 מיליון ש”ח של כספי טרור. בפיקוד מרכז מציינים כי מעל 250 פיגועים סוכלו.

17:35 – אזעקות בעמק החולה בעקבות חשד לחדירת כלי טיס עוין, צה”ל: האירוע הסתיים. חשש לחדירה כלי טיס בשורת יישובים בגליל העליון בהם: גדות, יסוד המעלה, שדה אליעזר, עמוקה, חולתה, משמר הירדן ואיילת השחר. מפיקוד העורף נמסר כי האירוע הסתיים.

17:00 – עשרות אנשי חמאס נלקחו בשבי במבצע האוגדתי בצפון הרצועה. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 ביצעו בשבועיים האחרונים פשיטות בהכוונה מודיעינית על יעדי טרור של חמאס במרחב זייתון שבצפון הרצועה – במהלכן חוסלו יותר ממאה מחבלים ונתפסו ונחקרו עשרות מחבלים.

16:45 – אלפי תושבים עזתים עוזבים את שכונת חאמאד, מערבית לח’אן יונס, בשל הקרבות.

13:55 – פיצוץ במגעים לעסקת חטופים

חמאס העביר היום תשובה חלקית בלבד לישראל על המתווה שגובש בפריז. ישראל החליטה בשל כך לא לשלוח משלחת לשיחות בקהיר. בירושלים דרשו את רשימת החטופים שישוחררו בעסקה, וגם את המפתח לשחרור המחבלים בעסקה. גורם ישראלי אמר: לא נשחק את המשחק של חמאס – לא תצא משלחת לקהיר ואם הוא רוצה לפוצץ את המו”מ, יהיו לזה השלכות.

לפי דיווח בחדשת 12, ההחלטה לא לשלוח משלחת התקבלה פה אחד על-ידי קבינט המלחמה ודרגי המקצוע. גורם הבקיא בפרטים מסר: “אלו תשובות לשאלות בסיסיות שאנחנו לא נוותר עליהן”.

12:45 – אחרי שביטל את הגעתו לישיבת הממשלה בשל שפעת: חברי ועדת החוץ והביטחון קיבלו עדכון שהדיון החסוי עם נתניהו שהיה אמור להתקיים מחר – נדחה.

12:15 – דיווח: 8 מחבלים חוסלו בתקיפה נגד רכב מסחרי באזור דיר אל-בלח שבמרכז הרצועה.

12:10 –  רשת החדשות הפלמית ורט: משטרת בלגיה עצרה ארבעה, בהם 3 קטינים, במהלך פשיטות נגד חוליית טרור בבירה בריסל ובשלוש ערים נוספות ברחבי המדינה.  על פי הדיווח, הפשיטות התמקדו בערים בריסל, נינובה, שרלרואה ולייז’ ומגיעות לאחר שנתקבלה התרעה לתכנון מתקפת טרור בשטח המדינה.  כל העצורים הגיעו “מרקע ג’יהאדיסטי” וכולם היו מוסלמים.

עוד נמסר מהמשטרה המקומית, כי לא ברור עד כמה בשלות היו התוכניות של החשודים לבצע פיגוע, אך לפי משרד התובע הפדרלי “הן היו קונקרטיות מספיק להצדיק פעולה”.

11:51 – טיל נ”ט נורה אל מרחב מטולה.

11:15 – מקורות מצריים: משלחת ישראלית הגיעה הבוקר לקהיר כדי להיפגש עם בכירים מצרים בעניין הפסקת אש – אבל בישראל מכחישים: לא תצא משלחת לקהיר בלי תשובות מחמאס.

10:05 – המגעים להפסקת האש נמשכים: משלחות מקטאר ומארה”ב הגיעו לקהיר

מקורות בחמאס אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP: “ניתן יהיה להגיע להפסקת אש בתוך 48-24 שעות, אם ישראל תיענה לדרישות”.

בתקשורת המצרית מדווחים כי מלבד משלחת חמאס, גם משלחות מקטאר ומארה”ב הגיעו לקהיר להמשך המשא ומתן על הפסקת אש ושחרור החטופים. היממה הקרובה צפויה להיות דרמטית: אם ישראל תקבל תשובות ברורות על זהות החטופים החיים והצדדים יגיעו להסכמה על מפתחות השחרור, יהיה אפשר להתקדם במשא ומתן.

08:15 – בחמאס מסרבים למסור מידע על החטופים בלי לקבל “תמורה” מישראל. בכיר בחמאס אמר לעיתון ‘אלערבי אלג’דיד’: לא נמסור מידע על החטופים ללא “מחיר גבוה” מישראל. בתוך כך, היום ומחר יתקיים בקהיר סבב של משא ומתן.

08:15 – צבא ארה”ב פרסם תיעוד של הצנחת הסיוע ההומניטרי לעזה אתמול:  38 אלף מנות מזון.

08:10 – אזעקות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו בשלומי ובבצת שבגליל המערבי: זוהה שיגור כושל מלבנון שנפל בשטח לבנון

08:05 – בכיר חמאס בלבנון מכחיש שיציגו היום את תשובתם על מתווה פריז. אוסאמה חמדאן הוסיף בריאיון לערוץ אלערבי הקטרי: “הארגון הוזמן לבקר בקהיר כדי להמשיך במשא ומתן בנוגע לסוגיית הפסקת האש והיא עמדה שהדגשנו אותה בצורה ברורה, שכל משא ומתן שלא יתחיל מנקודת הפסקת האש, הכנסת סיוע והתחלת שיקום רצועת עזה, לא יהיה משא ומתן רציני”.

06:35 –סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא: כוחות צה”ל פשטו על כמה מוקדים בשטחי יו”ש. לפי הדיווחים,  כוחות צה”ל נכנסו למחנה הפליטים טולכרם, מחנה הפליטים אל-ערוב מצפון לחברון ולעיירות עזון וג’יוס שבאזור קלקיליה.

02:50 – מפגינה פרו-פלסטינית התפרצה לעבר רעיית נשיא ארה”ב. מפגינה קטעה את נאומה של רעיית נשיא ארה”ב, ג’יל ביידן, בכנס באריזונה וקראה לעברה: “מתי את והנשיא מתכוונים לקרוא להפסקת אש בעזה?”. היא הוצאה בכוח מהאולם בידי אנשי האבטחה.

00:15 – צרפת: יהודי שיצא מבית כנסת הותקף, שר הפנים הצרפתי גינה

גבר חובש כיפה שיצא מבית כנסת הותקף ביום שישי ברובע ה-20 של פריז. התוקף הטיח בו “יהודי מלוכלך”, לפני שהיכה אותו באגרופים ובבעיטות. שר הפנים הצרפתי ז’רלד דרמנין: “נעשים מאמצים גדולים לתפוס את מבצע הפשע הקשה”.

00:04 – אזעקת צבע אדום בכיסופים – לראשונה זה שבוע.

00:01 – עשרות תקיפות תוך דקות במרכז ובדרום הרצועה

חיל האוויר החל בגל תקיפות מאסיביות באזור דיר אל-באלח שבמרכז הרצועה ובח’אן יונס. יותר מ-40 יעדים הופצצו תוך דקות באמצעות חימושים שונים, מהאוויר ומהקרקע. כתוצאה מהפעילות נשמעים פיצוצים עזים באזור הדרום.

לפי דיווחים פלסטיניים, עדי ראייה דיווחו כי במקביל לתקיפות העוצמתיות של חיל האוויר, יש התקדמות קרקעית של צה”ל באזור אל-קרארה ואוניברסיטת אל-קודס שבמזרח ח’אן יונס.

00:01 – המדינה סירבה להכיר באלון שמריז ז”ל כחלל צה”ל

כאן חדשות: בתגובה שהגישה המדינה על עתירת משפחתו של אלון שמריז ז”ל לבג”ץ, נאמר כי בשל העובדה שאלון לא זומן בפועל למילואים, לא ניתן להכיר בו כחלל צה”ל – אלא רק כנפגע פעולות איבה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות