מפתיע: מדגם ‘דיירקט פולס’ ניבא התוצאות • כל הנתונים

המדגם של 'דיירקט פולס' וערוץ 14 שנערך לראשונה ב-40 רשויות גדולות - הוכתר כהצלחה מסחררת, כשהשיג "בשורה התחתונה 90.5% אחוזי דיוק" • מדגם שגוי לגמרי היה רק בהרצליה ובקרית מוצקין • דיירקט פולס: "אתגר מקצועי ובסדרי גודל שטרם נראו כמותם בשוק המחקרים בישראל"
חרדים 10
כ"א אדר א' התשפ"ד / 01.03.2024 13:37

חזה בהצלחה מסחררת: הבחירות ברשויות המקומיות שנערכו ביום שלישי השבוע חוללו הפתעות בכל רחבי הארץ, כאשר ראשי עיר צעירים הביסו ותיקים וחזקים מהם – אבל את ההפתעה הגדולה של יום הבחירות הסוער הציגו מכון ‘דיירקט פולס’, בראשות הסוקר שלמה פילבר,  וערוץ 14.

באירוע שטרם נראה כמותו בישראל ולראשונה אי פעם, ערוץ 14 ו’דיירקט פולס’ ערכו מדגם ענק ב-40 הרשויות הגדולות ביותר בישראל, ובמהלכו הם דגמו הצבעות ל-140 מתמודדים.

דגימת מספר כה גדול של רשויות ומספר כה רחב של מתמודדים דורשת היערכות לוגיסטית, מחקרית וכספית גדולים מאד, ומכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ עמד באתגר המקצועי שעמד לפתחו בהצלחה גדולה.

לאחר ספירת כלל הקולות, כולל המעטפות הכפולות, הגיעו תוצאות הבחירות הסופיות ומהן עולה תמונה מדהימה: מדגם ערוץ 14 השיג 90.5 אחוזי דיוק – נתון אדיר ומסחרר ביחס לכמות המועמדים והרשויות שנדגמו.

ב’דיירקט פולס’ חגגו וסיכמו: “זהו! כל הקולות נספרו ויש תוצאות סופיות בשעה טובה. עכשיו אפשר להציג את תוצאות המדגם שלנו על לא פחות מ-140 מתמודדים ב-40 הערים הגדולות, באתגר מקצועי ובסדרי גודל שטרם נראו כמותם בשוק המחקרים בישראל.

“בשורה התחתונה 90.5% אחוזי דיוק שמתחלקים כך:

• דיוק עד 5% סטייה בצבע הירוק: 104 מתמודדים (74% מכלל המדגם).

• דיוק מעל 5% סטייה בצבע הצהוב: 23 מתמודדים (16.5% מכלל המדגם).

• יותר מ-10% סטייה בצבע הורוד: 9 מתמודדים (6.5% מכלל המדגם).

• מדגם שגוי לחלוטין בהרצליה ובקרית מוצקין מודגש בכחול: 4 מתמודדים (3% מכלל המדגם).

בדיירקט פולס פרגנו: “זו הזדמנות לתת קרדיט גדול לפרטנרים מערוץ עכשיו 14, על הרמת הפקה יוצאת מגדר הרגיל ועל האמון לאורך כל הדרך. רק התחלנו”.

שלמה פילבר פירגן גם בחשבון האישי:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות