“אתה אגדה ואיש”: יצחק צייגר הי”ד הובא למנוחות • צפו בגלריה דומעת

יצחק צייגר הי"ד, שנרצח אתמול בפיגוע בתחנת הדלק ליד עלי, הובא למנוחות בירושלים בהשתתפות רבנים, חברי כנסת, חברים ובני המשפחה • "התנדבת בכל הארגונים ותראה כאן איך כל הארגונים באו לחלוק לך כבוד אחרון. אנחנו ילדים של אבא. נמשיך להתנדב ולעסוק בחסד"
חרדים 10
כ"א אדר א' התשפ"ד / 01.03.2024 12:42

מאות בני משפחה וחברים ליוו היום (שישי) למנוחות את יצחק צייגר הי”ד, בן ה-57  שנרצח אתמול אחר הצהרים בפיגוע בתחנת הדלק הסמוכה לעלי.

הבן אוריאל ספד: “עם ישראל חי היקר ואני רוצה לדבר לכלל עם ישראל. לנו יש רצון אחד בחיים – שלום. לאויבנו יש סכין בין השיניים ולנו יש שלום. אנחנו עם של מטורפים שכאשר אבא שלך נרצח בפיגוע במקום לדבר עליו נדבר על המטרה שלנו כעם ואומה. הם לא האויבים רק שלנו אלא אויבים של כל העולם. אבא שלי בגן עדן עוזר לדוד המלך ויוסף הצדיק וזה רוחו”.

הוא הוסיף: “אבא שלנו עזר ופעל למען כולם. עם ישראל חי היקר, מקבלים ונותנים כוחות בדיוק בימים אלא. אולי קשה להיות אחים יחד אבל במלחמה כולנו יודעים שמה שהיה לא יהיה שוב. יש להעיף את אויבי העולם מתוכנו. עד אז כולנו צריכים אקדח במכנס ואבא שלנו ניסה להשיב אש. הבא להורגך השכם להורגו. נצא מחושך לאור. אחים אנחנו. מותר להתווכח ולחלוק אבל ממשיכים לאהוב. עם ישראל חי היקר אין לנו מה להישבר. אבא תודה על מה שעשית בשבילנו. עם ישראל חי”.

הבן בנימין ספד: “אתה אגדה ואיש. אין תושב ביו”ש שלא פנה אלייך לבקש עזרה ולא עזרת. התנדבת בכל הארגונים ותראה כאן איך כל הארגונים באו לחלוק לך כבוד אחרון. אנחנו ילדים של אבא. נמשיך להתנדב ולעסוק בחסד. אוהב אותך מאוד ומקווה שאתה שומר עליי מלמעלה”.

הרב הראשי, הגר”ד לאו, ספד: “הלב נקרע כשאתה עומד ליד רעיה, אישה שמתרגשת ואומרת ‘כמה שידעתי שהוא טוב לפני שהכרנו, אבל כל יום ויום רק ראיתי את האצילות והאצילות המיוחדת’. מי שרצה להרוג פשוט חיפש לרצוח יהודי, להפריע לעם ישראל לשבת באדמת הקודש ולהקים את ביתו, מי שחיפש להרוג חיפש לרצוח יהודים כדי להפר את שלוות החיים”.

גיסו, רב הישוב שבי שומרון, הרב יהושע שימדט ספד: “ריבונו של עולם, איזה שושנה גדולה לקחת. רבי יצחק היה לך לב ענק ואדיר והתנדבת בכל ארגוני ההצלה, היה אכפת לך מכולם. נכנסת אלינו למשפחה באהבה ובאמונה. חלום חייך היה לבנות את הקומה השנייה של הישיבה. נהרגת על קידוש השם”.

הוא הוסיף: “אחרי שמחה תורה הכבישים ריקים והערבים חיו בפחד, במקום לתת מכה על כל רצח יהודי, עושים מעצרים מנהלים במקום מעצרים וסגירת כבישים לערבים. אי אפשר לומר על אלוף הפיקוד והקצינים הבכירים שידכם לא שפכו את הדם הזה. המעצרים המנהלים נתנו היתר לרצח הזה במקום לתת מכה לערבים.

“יצחק לקח את כל הכישרונות שלו וכל בקשה גדולה כקטנה, יצחק מוכן. חברה קדישא, איחוד הצלה, הסעות, לנקות בסעודת פורים כל דבר שצריך יש לי יצחק. יצחק ירושלמי וכל כך מתאים לו להיטמן בירושלים. עשית מצוות כיבוד אב ואם בלי חשבונות. היית אדם בלי חשבונות. יצחק הפך להיות ממלאכי השרת. יש פה מלחמה בארץ שמקבילה למלחמה בשמים וכמו שכאן יש גיוס גם ה’ מגייס חיילים. יצחק היית לנו אח”.

חברו, הרב דניאל לונצר, נפרד: “אני עומד כאן ולא מאמין איך מרצח שפל רצח אותך. את צייגר הבלתי מנוצח. כמה היית מסור להורים. איך שודדנו? רבי יצחק חי חיים ארוכים ומלאים. כמה חסד וכמה תפילה ב53 שנים זה כמו 200 שנה אצל אדם אחר. היית מנהיג. כמה אהבת את אנשי הכולל. אמרת לי שהחלום שלך לעזוב את העבודה וללמוד תורה וכעת אתה תלמד תורה בשמים עם רבי עקיבא, קדושי חיילים שנפלו בעזה, בבארי ובמלחמה”.

חברו, ראש המועצה אזורית שומרון, יוסי דגן ספד: “שבי שומרון סופגת שתי מכות באותו שבוע. כמה אהבת את התורה את עם ישראל וארץ ישראל. במילה אחת מתנדב בשתי מילים איש חסד. מצאת זמן גם למקהלת השומרון. תמיד מארח אנשים. התנדבת לקחת אנשים לקבר יוסף ואברכים לחומש ונרצחת כששני טרמפיסטים איתך”.

דגן הוסיף: “אשתך אמרה שראתה את הרכב שלך בפיגוע ואמרה שבטח אתה עוזר לפצועים ונאלצתי לבשר לה את הבשורה. אנחנו כואבים אבל לעולם לא נשברים. נלך בדרכך ונוסיף עוד עשייה ובנין. הישוב שבי שומרון ספג מכה איומה אבל נצא מחוזקים והישוב יהפוך לעיר”.

הוא מתח ביקורת: “נתתם להם רובים תחת שם מכובס של הרשות הפלסטינית. הרצח הזה היה תחת הסכמי אוסלו. האויב רוצח. דם יהודי לא יכול להיות הפקר. אנחנו דורשים להחזיר את המחסומים. חברינו בממשלת ישראל, די עם הקונספציה, מתי תחליפו דיסק? הלב של כולנו נקרע”.

צייגר הי”ד, תושב שבי שומרון, התגורר לפני כן ביישוב פסגות 30 שנה – והתנדב בזק”א במשך שנים. הוא הותיר אחריו את אשתו שלומית, שלושה בנים ושני נכדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות