נתניהו: “נציב יעדי גיוס לחרדים, נביא הסדר שלא יפלג את העם”

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא הצהרה לתקשורת: "הלחצים הבינלאומיים עלינו הולכים ומתגברים. ניצחון מחייב את חיסול כל גדודי חמאס גם במרכז הרצועה וגם ברפיח" • "בחירות כלליות תוך כדי המלחמה פירושן תבוסה לישראל, וזה החלום של סינוואר, נסראללה ואיראן"
חרדים 10
כ' אדר א' התשפ"ד / 29.02.2024 19:58

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת – והתייחס להמשך הלחימה ברצועת עזה ולחטופים.

בפתח דבריו התייחס נתניהו לפיגוע בתחנת הדלק בעלי: “אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים בפיגוע ליד עלי. השם יקום דמם”.

הוא הוסיף: “חופש הפעולה לכוחות הביטחון הוא חסר תקדים מאז קום המדינה”. עם זאת, נתניהו אמר: “הלחצים הבינלאומיים עלינו הולכים ומתגברים. ניצחון מחייב את חיסול כל גדודי חמאס גם במרכז הרצועה וגם ברפיח”.

על  החטופים אמר: “החזרת כל חטופינו – מטרה קדושה. אני דורש לדעת את שמותיהם של כל החטופים החיים שישוחררו בעסקה. טרם קיבלנו תשובות”.

הוא הדגיש: “מוקדם מדי לדעת אם נצליח להביא לעסקה. לא נתקפל מול הדרישות ההזויות של חמאס. נחושים להחזיר את כולם, עם או בלי מתווה”.

לדבריו, “אנחנו משיגים את מטרות המלחמה בזכות גבורת לוחמינו והאחדות בתוכנו. כשאנחנו עומדים יחד אנחנו מאוד חזקים. מתחילת המלחמה אנחנו מגלים אחדות נפלאה בשדה הקרב ובחברה בישראל, שמדהימה את אויבינו וידידינו כאחד”.

ראש הממשלה התייחס לחוק הגיוס: “אני מוקיר עמוקות את לימוד התורה של אחינו החרדים ואת התגייסותם לארגוני הצלה, אך אי אפשר להתעלם מהתחושה הרווחת בציבור על הפער בחלוקת הנטל. גם הציבור החרדי מכיר בצורך הזה ונכון לשנות את המצב. נקבע יעדים לגיוס חרדים לצה”ל ולשירות האזרחי וגם את הדרכים להבטחת מימוש היעדים האלה”, הוסיף.

לדבריו, “אפשר להשיג להסדר זה רוב בכנסת, אפשר להשיג את זה גם בלי לפלג את העם. ברור לי שאי אפשר להשיג הסכמה מוחלטת. בדמוקרטיה יש הסכמה של הרוב. מי שדורש הסכמה מוחלטת לא רוצה להשיג פתרון. תמיד יהיה מי שיתנגד – אתם יודעים איפה יש הסכמה מוחלטת? בצפון קוריאה. מספיק שיש למישהו בקואליציה אינטרס להביא לבחירות, אז ניגרר לבחירות”.

נתניהו הזהיר מבחירות כלליות במהלך המלחמה: “בחירות כלליות פירושן הפסקת המלחמה, כלומר תבוסה לישראל. שיתוק המדינה לפחות לחצי שנה, שבה המדינה הממשלה והכנסת יהיו משותקות ומשוסעות, וידי הממשלה יהיו כבולות. היא לא תוכל לקבל החלטות.

“בבחירות כלליות לא רק שיהיה ויכוח. יהיו אמוציות, מחנות והתרסות. אסור שזה יקרה לנו במהלך המלחמה, כשאנחנו כל כך קרובים לניצחון. בחירות כלליות תוך כדי המלחמה פירושן תבוסה לישראל, וזה החלום של סינוואר, נסראללה ואיראן. הם רק מחכים לזה”.

במענה לשאלת ‘כאן חדשות’ על הגבלות רמדאן בהר הבית אמר נתניהו כי “השר בן גביר לא היה מודר מהדיונים. נקיים דיון נוסף בשבוע הבא ונאפשר חופש פולחן בכפוף לתנאי הביטחון. בלי שמדינת ישראל היא הריבון בהר הבית, לא היה שם חופש פולחן”.

במענה לשאלת ‘ישראל היום’ – כיצד אזרחי ישראל שחלקם איבדו אמון בממשלה ידעו שהוא לא ממשיך את המלחמה משיקולים פוליטיים כדי למנוע בחירות?, ענה נתניהו – “אני רוצה להמשיך את המלחמה כדי לסיים אותה. אם יהיו בחירות הכל יעבור שיתוק. אני רואה את החומר המודיעיני. האויבים שלנו רק מתפללים שנגיע לשבר הזה. אם למישהו יש שיקולים פוליטיים זה אנשים שרוצים לגרור אותנו לבחירות באמצע מלחמה, על סף ניצחון”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות