עזתים נהרגו כשבזזו סיוע הומניטרי, התקרבו ללוחמים – ונורו • צפו

במהלך הכנסת משאיות סיוע הומניטרי לצפון רצועת עזה לפנות בוקר, התפתחה התקהלות אלימה של עזתים שבזזו את הציוד שהגיע: עשרות מהם נפגעו כתוצאה מדוחק ודריסה • חלק מהם התקרבו לכוח צה"ל - ונורו • הפלסטינים: 104 נהרגו בתקרית
חיים טוויל
כ' אדר א' התשפ"ד / 29.02.2024 13:25

בצה”ל דווחו היום (חמישי) כי במהלך הכנסת משאיות סיוע הומניטרי לפנות בוקר לצפון רצועת עזה, התפתחה התקהלות אלימה של  עזתים סביב המשאיות – לאחר שתושבים בזזו את הציוד שהגיע.

במהלך ההתקהלות נפגעו עשרות עזתים כתוצאה מדוחק ודריסה.

במהלך אירוע הדריסה ובזיזת המשאיות, חלק מההמון התקרב באופן מאיים לכוח צה”ל שתפקידו היה לאפשר את העברת המשאיות – כחלק ממבצע הומניטרי להעברת הסיוע.

הלוחמים, שחשו בסכנה, הגיבו בירי.

בצה”ל פתחו בחקירה של האירוע.

מתחקיר ראשוני של צה”ל לתקרית בצפון הרצועה עולה רוב ההרוגים נהרגו מדוחק ומדריסת המשאיות. פחות מעשרה עזתים שהתקרבו לטנק צה”לי והגיעו למרחק של עשרות מטרים בודדים מהכוחות – נפגעו לאחר נוהל מעצר חשוד וירי לעבר פלג גוף תחתון.

צה”ל פרסם תיעוד אווירי מהאירוע, ובו נראה המון עזתי עט על המשאיות. בתיעוד נראים התושבים רצים לעבר המשאיות ומטפסים עליהן, בזמן שלפחות חלק מהן נוסעות. בסרטון, שצולם מכלי טיס כלשהו, לא רואים את הירי של צה”ל.

משרד הבריאות הפלסטיני בעזה הנשלט בידי חמאס מדווח כי 104 נהרגו בתקרית ו-280 נפצעו. בהודעת משרד הבריאות הפלסטיני לא נכתב אם נפגעו מדריסה או ירי.

מפגינים חסמו היום את מעבר כרם שלום ומנעו כניסת משאיות סיוע לרצועת עזה.

בצי אור, דודה של אבינתן אור החטוף ברצועת עזה, אמרה: “נטשו אותנו. ההחלטות הפוליטיות יותר חשובות מהחיים של הילדים שלנו. יש לנו שם תינוקות, ואנחנו עסוקים בלהכניס להם סיוע, מי שמע על דבר כזה?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות