“צה”ל בדיוק איפה שרצינו שיהיה”: המסר השחצני של סינוואר לקטאר

שליח מטעמו של מנהיג חמאס בעזה העביר מסרים לבכירים בקטר: מוכנים לכניסת צה"ל למבצע ברפיח • בחמאס בטוחים: מספר הרוגים אזרחים גבוה ברפיח יגביר את הלחץ י על ישראל לסיים את המלחמה - ואז סינוואר ייצא ויכריז שניצח • במצרים טוענים: סינוואר "איבד קשר עם המציאות"
חרדים 10
כ' אדר א' התשפ"ד / 29.02.2024 11:37

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, העביר מסר באמצעות שליח לבכירי ארגון הטרור, כי המחבלים עומדים היטב מול המלחמה שהכריזה ישראל.

‘הוול סטריט ג’ורנגל’ דיווח הבוקר (חמישי) כי בכירים בחמאס השוהים בקטאר נפגשו עם שליחו של סינוואר והביעו חשש מפני המכה הקשה שספג ארגון הטרור במהלך המלחמה, במקביל להתקדמות כוחות צה”ל ברצועה.

השליח אמר להם בתגובה: “אין מה לדאוג, הישראלים נמצאים בדיוק איפה שאנחנו רוצים שיהיו”.

הוא העביר מסר אופטימי וטען כי מחבלי חמאס עומדים נגד המתקפה והיו ערוכים לה.

לעומת זאת, בוול סטריט ג’ורנל מצטטים מקורות מודיעין במצרים שבטוחים כי סינוואר “איבד קשר עם המציאות”, בשל העובדה שהוא נמצא כבר חודשים ארוכים מתחת לאדמה.

על פי הדיווח, השליח הוסיף ואמר לנציגים בקטר כי מחבלי הזרוע הצבאית של חמאס נערכים היטב לכניסה של כוחות צה”ל לרפיח בדרום הרצועה, והדגיש את התוכנית של הארגון להמשך הלחימה: פעולה צבאית ברפיח תגרור הרוגים אזרחים רבים – מה שבהכרח יגביר את הלחץ הבין-לאומי על ישראל לעצור את הלחימה ולהגיע להפסקת אש.

במצב כזה, סינוואר יצא ממחבואו, ויכריז כי חמאס ממשיך לשלוט על הרצועה והוא ניצח במלחמה.

בכתבה מצטטים הצהרה רשמית של חמאס כי איבדו כ-6,000 מחבלים שחוסלו על ידי צה”ל, ומנגד מספרים שמציגה ישראל על חיסול 12 אלף מחבלים (לא כולל מחבלים שנפצעו ויצאו מכשירות לחימה) ברצועה, בנוסף ל-1,000 מחבלים שחוסלו בשטח ישראל ב-7 באוקטובר ובימים שלאחר מכן – מתוך 30 אלף מחבלים של הזרוע הצבאית בסך הכול.

לפי ‘הוול סטריט ג’ורנל’,  גורמי מודיעין בארה”ב ובמצרים מעריכים שהמספר האמיתי הוא “בערך באמצע” בין הצהרות ישראל והצהרות חמאס. יחד עם זאת, מעריכים חוקרים צבאיים, הזרוע הצבאית של חמאס מסוגלת לגייס פעילים נוספים לחידוש השורות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות