הניצחון של אלבוים בב”ב: “אנחנו לא תאבי שלטון, ברחנו משלטון!”

עו"ד שלמה אלבוים, שנכנס עם רשימת 'טובת העיר' למועצת העיר בני ברק, הסביר בחגיגת ה'לחיים' מה הוביל לניצחון: "ניצחנו בזכות דמעות של אימהות שקרעו שערי שמים - וגרמו שהקהילה הזאת, ששופכת כל כך הרבה דמעות, היא תוכל לפתוח דרך חדשה לכולם, למקום יותר נקי"
אריה ריבקינד
כ' אדר א' התשפ"ד / 29.02.2024 10:52

כמו עו”ד שלמה אלבוים עצמו, גם חגיגת הניצחון של רשימתו ‘טובת העיר’, שהצליחה להכניס מנדט אחד למועצת העיר בני ברק, היתה מאוד לא שגרתית. רבו של אלבוים, ראש הישיבה מגור הגר”ש אלתר, הורה לו כי בשל המלחמה לא לערוך ריקודים ולא להשמיע מוזיקה – רק התאספות של ‘לחיים’ לרגל ההצלחה ושורה של נאומים קצרים.

בנאום שנשא, הודה אלבוים לקב”ה על ההצלחה, פרס בקצרה את תוכניותיו לפעילות במועצת העיר, וחזר על הבטחת הבחירות שלו: למגר את אפליית הקהילות בבני ברק, בלי הבדל מגזר ועדה.

לאחר מכן הוסיף ברגש: “מן השמים נלחמו הכוכבים ממסילותם, כי על פי דרך הטבע לא היה שייך שיסתדרו בדיוק כל הדברים מסביב, שיאפשרו את ההצלחה”.

קולו של אלבוים נשבר: “אין לי ספק שזה פועל יוצא של דמעות האימהות שלקחו להם את הילדים, של דמעות האבא שצריך לבקר את הבת שלו בהיחבא אחרי ארבע שנים שלא פגש אותה, של נכדים ששואלים ‘איפה סבא וסבתא, האם הם עוד חיים’. הדמעות האלה קרעו שערי שמים, וגרמו שהקהילה הזאת, ששופכת כל כך הרבה דמעות, היא תוכל לפתוח דרך חדשה לכולם, למקום יותר נקי, יותר טוב, ובאו כולם בברית יחד, שכולם ירגישו כאיש אחד בלב אחד”.

הוא הוסיף וסיפר: “שאלו אותי, האם במקרה שקהילת ‘פני מנחם’ תקבל יותר ממה שמגיע לה, האם גם אז תגיד, משהו כאן לא בסדר, יש כאן את קהילת המשהדים, למשל, שחסר להם? ואמרתי: הן… אני מתפלל שתמיד נשרת את כולם כמו שנשרת את קהילת פני מנחם, בלי הבדל בין דם לדם ובין דין לדין”.

בכנס הניצחון נאם גם הרב  יוסף יוזפא רוזנברג, מיוזמי ומקימי רשימת ‘טובת העיר’, שהציג את העקרונות הרוחניים שעל פיהם יפעל אלבוים כחבר במועצת העיר. “אנחנו באנו להראות שיש דרך אחרת. אנחנו לא תאבי שלטון, אנחנו סולדים משלטון, ברחנו משלטון, ואנחנו רוצים להראות שיש דרך של יושר. איש אחד יבוא להפיץ את האור הזה, ונר אחד בתוך החדר יפיץ את האור לעוד עשרים ושבעה. יש אמרה של הרבי הריי”צ מליובאוויטש, שחושך אי אפשר לגרש במקלות, ואף אנו נאמר על זו הדרך, שאת האור אי אפשר לגרש בפרעות…”

אלבוים, שהתפרסם בשנים האחרונות בזכות מאבקיו המשפטיים נגד רדיפת הפורשים מחסידות גור, התמודד בראש הרשימה החדשה ‘טובת העיר’, והצליח להיכנס למועצה עם מנדט אחד, כאשר הרשימה קיבלה 4,008 קולות.

סיסמת הבחירות של אלבוים – “באנו לנקות” – התייחסה באופן דו-משמעי גם למצב הניקיון הגרוע בעיר וגם לתלונות הרבות על שחיתות בניהול משאבי העיר, בעזרתה הוא סחף אחריו תושבים מכל המגזרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות