גלנט: ללא הסכמת כל חלקי הקואליציה – לא אגיש את חוק הגיוס

שר הביטחון הצהיר: "כל חוק גיוס שיהיה מוסכם על כל מפלגות ממשלת החירום, יהיה מקובל עליי. אבל ללא הסכמת כלל חלקי הקואליציה - מערכת הביטחון בראשותי לא תגיש את החוק • אנו מוקירים ומעריכים את אלו המקדישים חייהם ללימוד התורה. עם זאת, ללא קיום פיזי אין קיום רוחני"
אריה ריבקינד
י"ט אדר א' התשפ"ד / 28.02.2024 20:08

שר הביטחון יואב גלנט קרא הערב (רביעי) לממשלה לחוקק את חוק הגיוס מחדש – ולכלול בו גיוס של הציבור החרדי.

“כעת, במלחמה, כאשר גובר הנטל על המשרתים, אני אומר בצורה ברורה : המלחמה הוכיחה – כולם חייבים להיכנס תחת האלונקה. נשיאה משותפת בעול השירות היא אתגר לאומי זה 75 שנים, אתגר זה הגיע לפתחנו בשעת מלחמה – כמוה לא ידענו 75 שנים, ולכן אנו נדרשים להסכמות ולהחלטות שטרם קיבלנו 75 שנים”, ציין גלנט.

הוא הדגיש: “כשר הביטחון של מדינת ישראל, הפוקד על הלוחמים לצאת לשדה הקרב, אני פונה אל חבריי לממשלה ולקואליציה אל כל חברי הכנסת, ואל הציבור כולו, ואומר: מדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי, התורה שמרה על עם ישראל, לאורך אלפיים שנות גלות. אנו מוקירים ומעריכים את אלו המקדישים את חייהם ללימוד התורה. עם זאת, ללא קיום פיזי אין קיום רוחני”.

השר הוסיף:  “האתגרים הביטחוניים הניצבים לפנינו מוכיחים – כולם חייבים לשאת בנטל. כל חלקי העם”.

הוא דרש מהממשלה להגיע למתווה מוסכם לחוק הגיוס. “בשבועות האחרונים נפגשתי עם ראש הממשלה, עם יו”ר המחנה הממלכתי, עם גורמים מרכזיים בקואליציה וראשי המפלגות החרדיות. את שאמרתי להם, אגיד כאן הערב: ניתן וחשוב להגיע למתווה מוסכם לגיוס – גם של חלק הולך וגדל מהציבור החרדי, התורם כבר עכשיו למאמץ האזרח”.

“אני קורא לראש הממשלה, להוביל מהלך משותף עם כל סיעות הקואליציה, ולהגיע להסכמות הנדרשות בנושא חוק הגיוס. אני מקווה כי גם חלקים באופוזיציה יצטרפו למתווה שיגובש”.

גלנט הוסיף איום ואמר: “כל חוק גיוס שיהיה מוסכם על כל מפלגות ממשלת החירום – יהיה מקובל עלי. אבל, ללא הסכמת כלל חלקי הקואליציה – מערכת הביטחון בראשותי לא תגיש את החוק.

“הנשיאה המשותפת בנטל חיונית לניצחון במלחמה. זה לא עניין מפלגתי, זה לא עניין מגזרי, זה עניין לאומי – ביטחוני עליון. עלינו לקחת דוגמה ולשאוב כוח מן הלוחמות והלוחמים. זהו זמן לאחדות, זהו זמן לשותפות. עלינו, על כולנו, להגן על הבית. רק כך, יחד, נגיע לניצחון ונשמור על עוצמתה ואחדותה של מדינת ישראל”.

הוא סיפר: “בסיוריי בצפון ובדרום, אני שומע את הקולות העולים מהשטח, רואה את המסירות ואת אומץ הלב של החיילים מהעיר ומהכפר; מכל רחבי הארץ ומכל האוכלוסיות. חיילות וחיילים מכל הגילאים, לוחמים צעירים שזו להם טבילת האש הראשונה, לצד מילואימניקים ותיקים ושבעי קרבות שהתייצבו בהתנדבות מלאה וביוזמתם העצמית. כולם נלחמים שכם אל שכם, בחירוף נפש, במסירות ובהקרבה גדולה, מתוך הבנה עמוקה שאנחנו ברגע היסטורי של מלחמה על הבית.

“המחירים כבדים, בגוף ובנפש, בחללים ובפצועים. כוחות הביטחון העושים לילות כימים, בנחישות ובמקצועיות ונושאים בעומס המשימות ובעול הקרב. כדי לעמוד במטרות המלחמה, כדי לעמוד באיומים הנשקפים מעזה, מלבנון, מיהודה ומשומרון וכדי להיערך לאיומים המתפתחים ממזרח: אנו נדרשים לאחדות ולשותפות בהחלטות על עתידנו. אנחנו ננצח במלחמה ואני מאמין בכל לבי כי נצא לדרך חדשה. אבל, כיום ישנו צורך לאומי, ממשי, בהארכת השירות של חיילי הסדיר – ובהארכת משך תקופת השירות של חיילי המילואים. אין ברירה, עלינו להגן על הבית.

יו”ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, הגיב להצהרת שר הביטחון: “כל חלקי החברה הישראלית צריכים לקחת חלק בזכות לשרת. הצורך הזה הוא צורך ביטחוני, לאומי וחברתי. נפעל ביחד עם שר הביטחון גלנט, עם כל סיעות הבית וכל חלקי החברה הישראלית כדי לקדם מתווה שירות ישראלי בהסכמה רחבה ובהקדם”.

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, הגיב: “בשבעה באוקטובר הקונספציה הישנה קרסה, אבל הממשלה הנוכחית טרם הפנימה זאת, ונכנסה לעידן פיצול האישיות. שר הביטחון אומר הערב שנושא הגיוס הוא לא נושא פוליטי, אלא הוא ביטחוני, ובאותו הזמן הוא מבקש להגיע להסכמה פוליטית בין כל מרכיבי הקואליציה.

“אם בביטחון ישראל עסקינן ולא בפוליטיקה, אזי, ביטחון ישראל מחייב את כולם למתווה אחד ואחיד. משמע, כל צעיר בהגיעו לגיל 18 מתייצב בלשכת הגיוס, נקודה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות