85% מהלוחמים שנזקקו לסיוע נפשי – שבו להילחם. וכמה פרופיל 21?

על פי נתוני חיל הרפואה, מעל 1,700 חיילים קיבלו טיפול נפשי מתחילת המלחמה - ורובם המוחלט חזר לשדה הקרב • כ-30 אלף לוחמים עברו שיחות עם קב"ן וכמעט 3,500 פנו לקווי סיוע טלפוני • כל הנתונים
תמי גיל
י"ט אדר א' התשפ"ד / 28.02.2024 17:08

צה”ל הודיע היום (רביעי) על חניכת מרכז חדש לשירותי בריאות הנפש.

בחיל הרפואה מפעיל מתחילת המלחמה רשת של אנשי מקצוע הפרוסים בכלל הגזרות, שנותן מענה לכוחות בתחום בריאות הנפש. במהלך הלחימה, עשרות קב”נים (-קציני בריאות הנפש) נכנסו לרצועת עזה כדי לתת מענה ראשוני ללוחמים שחוו אירועים מורכבים מסוגים שונים, לפי בקשת המפקדים.

עד כה, כ-85% מהלוחמים אשר נזקקו לטיפול – חזרו ללחימה. בנוסף, נפתח מוקד בריאות הנפש טלפוני, שיהיה זמין לאורך כל ימי השבוע, כחלק ממוקד רפואה דחופה.

כמו כן, מתחילת המלחמה פנו כ-30 אלף חיילים למוקד בריאות הנפש של צה”ל, 1,730 – עברו שיחות עם מפקדם הישיר, 290 עברו שיחות בצלת”ק (צוות לטיפול בתגובות קרב) – עמדות עם אנשי מקצוע של בריאות הנפש ליד הגבול, 270 טופלו במלש”ע (מרכז לשיקום עורפי) ו-202 חיילים שוחררו מצה”ל על פרופיל נפשי – 21.

המרכז לשירותי בריאות הנפש החדש הכולל את המרכז למשפחת הקבע והיחידה לתגובות קרב, מרפאה לטיפול בפוסט טראומה למשרתים בסדיר ויחידת ׳ליאת׳ – יחידה המורכבת ממטפלים מהשורה הראשונה באזרחות אשר יתנו מענה זמין ואיכותי בטיפול רגשי עבור משרתי קבע בשנת הקבע הראשונה והשנייה.

ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקו: ״אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה החל בתהליך של שיפור המענה לכלל משרתי צה״ל, כחלק מהתהליך הוחלט להקים את מרכז בריאות הנפש מתוך הבנה כי אנו מודעים להשפעות המלחמה על הנפש והקשיים העולים מכך.

“הקמת המרכז, והמשאבים הרבים שמושקעים בו, מבטאת את המחויבות המקצועית והערכית המרחיבה של אט״ל וחיל הרפואה, לבריאות הנפש של משרתי צה״ל בסדיר ובמילואים״.

קצין הרפואה הראשי, תת-אלוף פרופ׳ אֵלון גלזברג: ״החל מהרגע הראשון במלחמה בריאות הנפש הייתה נוכחת במענה החל מהשטח ועד לעורף. לאור החשיבות הרבה לנושא בחרנו אותו כאחד מהצירים המרכזיים למיקוד בימים אלו – ואנו פועלים כעת להרחיב את המענה הקיים. פתיחתו של המרכז תהיה בשורה של ממש למשרתי צה”ל״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות