“שר אוצר מצטיין”: אברהם בייגה שוחט ז”ל הלך לעולמו בגיל 88

בייגה ז"ל כיהן כשר אוצר במשך שתי קדנציות וכראש עיריית ערד במשך 22 שנים • היה נשוי לתמה ז"ל, בתו של לוי אשכול, ראש ממשלת ישראל השלישי • הותיר אחריו שלושה ילדים ו-7 נכדים
אריה ריבקינד
י"ט אדר א' התשפ"ד / 28.02.2024 13:12

במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב נפטר היום (רביעי), בגיל 88, אברהם (בייגה) שוחט ז”ל.

שוחט, יליד העיר תל אביב, היה נשוי לתמה ז”ל, בתו של לוי אשכול, ראש ממשלת ישראל השלישי. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים ו-7 נכדים.

הוא היה ממייסדי קיבוץ נחל עוז, מהנדס אזרחי בוגר הטכניון אשר כיהן כראש מועצת העיר ערד במשך 22 שנים, כחבר כנסת במשך 18 שנים וכשר האוצר בשתי קדנציות – בממשלות רבין ופרס ובממשלת אהוד ברק.

בתקופת כהונתו הראשונה כשר האוצר שיעור האבטלה ירד מכ-11.5% לכ-6.5%. נוספו כ-400,000 מקומות עבודה והואץ במאות אחוזים קצב הגידול בהשקעות הון זר.

לאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים התמנה לחבר בחבר הנאמנים של מכללת תל חי ודירקטור בשורה של חברות. כמו כן נתמנה ליושב ראש קרן ספידן, ויושב ראש ועדת ההשקעות של קרן התשתיות של קבוצת הראל השקעות.

בבית החולים איכילוב הודיעו היום על מותו – וילדיו מסרו: “אנו מודים למרכז הרפואי על המסירות והטיפול באבינו. היה לו אמון גדול במערכת הרפואית ובצוות של איכילוב, שליווה אותו עד רגעיו האחרונים.

“זכינו ואנו גאים להיות ילדים של אבא אוהב, שהיה חלוץ ומנהיג אמיתי. הוא היווה מופת ליושרה ולהתנהלות ערכית ופעל ללא ליאות לבנייתה של הארץ שלנו ולהשגת שלום בר קיימא”.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: “פטירתו של בייגה שוחט, משרת ציבור ישר ונחוש, ראש העיר המיתולוגי של ערד שהפך לשר אוצר מצטיין בממשלות ישראל, מותירה אותנו כשאנו חסרים את דמותו שכל-כולה חזון ומעש, ודווקא באחת התקופות המאתגרות בתולדותינו כמדינה”.

הוא הוסיף: “בייגה, שצעד שנים רבות באמון ובשותפות לצידו של רה”מ יצחק רבין, לא היה איש מילים כי אם ביצועיסט חסר מנוח. מי שרצה ללמוד על פועלו היה צריך פשוט להקשיב – לקול הילדים והצמיחה בערד, לשכשוך המים המותפלים, לרכבת הקלה והמכוניות הסואנות בכביש שש, לעשייה במפעלה של אינטל, לתוצרי המהפכה בתקציבים לפריפריה ולחברה, ולעוד ועוד יוזמות שאת פירותיהן יש לזקוף בין היתר לזכותו”.

הרצוג סיפר: “לפני שבועות ספורים זכינו לציין יחד איתו את השקת ספרו האוטוביוגרפי ‘בין מדבר לאוצר’, במעמד שהזכיר לכולנו כמה עלינו ללמוד ממנו – מהתבונה, הישירות, היושרה, והיכולת להיות ענייני ולחשוב על טובת הכלל יחד, בשותפות, ובאחריות לכלל ישראל. לעד נזכור גם את אהבת חייו – רעייתו תמה, בתו של רה”מ לוי אשכול. תנחומים למשפחתו וכל אוהביו. יהי זכרו ברוך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות