מטחים לקריית שמונה והסביבה • מ”פ מ’שקד’ נהרג מנ”ט בזייתון

חיזבאללה קיבל אחריות לירי ליישובי הצפון: תגובה על התקיפות נגד כפרים ובתים • רס"ן אייל שומינוב הי"ד, בן 24 מכרמיאל, נפל מפגיעת נ"ט בפשיטה על זייתון • בכיר חיזבאללה מת מפצעיו אחרי שרכבו הותקף מהאוויר • אונר"א: מפסיקה את הפעילות בצפון רצועת עזה • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ט"ו אדר א' התשפ"ד / 24.02.2024 19:31
היום ה-141 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

רגע לפני: כשאתם הולכים לקלפי – תזכרו לבדוק את זה. אל תשכחו!

23:35 – ראש המל”ל צחי הגנבי התייחס בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ לעסקה לשחרור חטופים ולמלחמה בצפון וברפיח: “עמדתנו היא שבשום פנים ואופן המתווה לא יתפרש כסיום המלחמה. הוא טען כי הדרישות של ישראל כוללות את שחרור כל החטופים, שחרור מיידי של הנשים, ואי סיום המלחמה בתום העסקה.

הנגבי גם התייחס לסוגיית רפיח: “אנחנו בטוחים שכשהצבא יקבל את אישור הדרג המדיני לפעולה ברפיח, נשמיד את כל גדודי חמאס, אלה שעומדים עכשיו על תילם ברפיח ובכל מקום אחר”.

23:30 – אזעקות ביישובים בגליל התחתון באזור הכנרת.

23:05 – גורם מצרי בכיר אמר לסוכנות הידיעות AP כי המתווכות מול חמאס ממתינות לתשובת ישראל לטיוטת העסקה.

22:45 – טאהר אלנונו, יועץ התקשורת של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, טען כי חמאס ממשיך לדרוש במשא ומתן את סיום המלחמה ונסיגת צה”ל מרצועת עזה.

22:05 –  חייל צה”ל נפצע מירי בכניסה לבסיס האימונים החטיבתי של הנח”ל באזור ערד. באזור נמצאו שישה קליעים.

22:05 –  לאחר המטח הכבד ליישובי הגליל העליון, חיזבאללה קיבל אחריות. “ביצענו זאת בתגובה על התקיפות של ישראל נגד כפרים ובתים בלבנון, ובמיוחד בכפר ברעשית – תקפנו באמצעות קטיושות בסיס צבאי”, אמר ארגון הטרור.

ארגון הטרור הודיע כי תקף באמצעות קטיושות את מפקדת חטיבה 769 – עוצבת חירם אשר אחראית על הביטחון השוטף בגזרה המזרחית של הגבול בין ישראל ללבנון.

21:00 –  אזעקות הופעלו בקריית שמונה וביישובים רבים נוספים בגליל העליון: בית הלל, דפנה, הגושרים, כפר גלעדי, תל חי ומעיין ברוך. זוהו מספר נפילות באזור בית הלל, חלקן ללא התרעה מוקדמת.

20:45 – פעם שנייה תוך מספר שעות: מוקדם יותר היום כוחות צה”ל זיהו באמצעות כלי טיס חוליית מחבלים אשר נכנסת למחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה במרחב הכפר אל מטמורה. תוך זמן קצר מטוסי קרב תקפו את המחסן בו זוהתה החולייה. לאחר התקיפה התרחשו פיצוצי משנה משמעותיים המעידים על הימצאות אמצעי לחימה במבנה.

בנוסף, לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב מפקדה מבצעית הנמצאת בשימוש כוח רדואן של חיזבאללה במרחב הכפר ברעשית ועמדות שיגור ותשתיות טרור במרחב ג’בל בלט שבדרום לבנון. כמו כן, בוצע ירי ארטילרי להסרת איום למרחב רשיא אל-פוחר.

20:25 – נתניהו התייחס הערב לעסקה לשחרור חטופים ולפעולה ברפיח: “אנו פועלים להשיג מתווה נוסף לשחרור חטופינו, וכן את השלמת חיסול גדודי החמאס ברפיח. לכן שלחתי משלחת לפריז ונדון הערב בצעדים הבאים במו”מ. בתחילת השבוע אכנס את הקבינט לאישור התוכניות המבצעיות לפעולה ברפיח, כולל פינוי האוכלוסייה האזרחית משם. רק שילוב של לחץ צבאי ומשא ומתן תקיף יביא לשחרור חטופינו, לחיסול החמאס ולהשגת כל יעדי המלחמה”.

18:55 –  צה”ל התיר לפרסם כי רס”ן אייל שומינוב הי”ד, בן 24 מכרמיאל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

שומינוב שימש כמפקד פלוגה בגדוד שקד (424) של חטיבת גבעתי, ונפל מפגיעת נ”ט בפשיטה על שכונת זייתון בעיר עזה.

18:20 – לאחר הפסגה בפריז: גורם מדיני בכיר מסר: “אנחנו עדיין רחוקים מעסקה אבל חמאס ירד מכמה מדרישותיו”. קבינט המלחמה ידון טלפונית ויביא לאישור את מסמך העקרונות שנסגר בפסגת פריז.

18:20 – סוכנות הסיוע של האו”ם הודיעה כי היא נאלצת להפסיק להעביר חבילות סיוע הומניטרי לצפון הרצועה “בגלל הכאוס וגנבת המזון ממשאיות הסיוע”. לטענת הסוכנות, התנהגות התושבים שסובלים מייאוש ורעב לא מאפשרת מעבר בטוח של משאיות סיוע וחלוקה מסודרת של המזון.

18:20 –  דובר צה”ל הודיע כי צה”ל תקף מבנים צבאיים שמשמשים את ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון, בנוסף לחוליית מחבלים שזוהתה מהאוויר נכנסת למבנה צבאי.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

רחפן צה”לי זיהה חוליית מחבלים שנכנסת למבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר בליידא שבדרום לבנון – ומטוס קרב תקף את המבנה שבו זוהו המחבלים.

עוד הודיע דובר צה”ל כי בשעות האחרונות מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים נוספים שמשמשים את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפרים רב א-תלתין, עייתא א-שעב ובליידא וכי בוצע ירי ארטילרי להסרת איום לכמה מוקדים בדרום לבנון. בצה”ל הוסיפו כי במהלך היום זוהו שיגורים לעבר המרחבים ערב אל-עראמשה, חניתה והר דב, וצה”ל תקף את מקורות הירי בשטח לבנון”.

• אזעקות אחר הצהרים בקריית שמונה – נפילה זוהתה בשטח פתוח ברכס רמים

•  הפלסטינים מדווחים כי שמונה נהרגו ואחרים נפצעו כתוצאה מתקיפה אווירית על בית במרכז העיר רפיח בדרום רצועת עזה. לפי הפלסטינים, צה”ל פתח בתקיפות אוויריות סמוך לגבול הרצועה עם מצרים.

•  בצהרים יורטה מטרה חשודה שניסתה לחצות מלבנון לישראל, זוהו נפילות במרחב בחניתה. מטוס קרב יירט מטרה חשודה שהייתה בדרכה מלבנון לישראל, המטרה לא חצתה את הגבול.

• בעזה מדווחים כי צה”ל הטיל הבוקר ברפיח את עיתון “המציאות” – המהדורה הרביעית. בשער: בצד אחד של המאזניים – מנהיג חמאס יחיא סינוואר ובצד השני – תושבי עזה.

מתי הבחירות לעירייה? היכן מבררים אם אני רשום בפנקס הבוחרים?

• במהלך הלילה, מטוסי קרב תקפו עמדות שיגור ותשתיות טרור של חיזבאללה במרחב ג’בל בלט, כך לפי דובר צה”ל. בנוסף, “הותקפה עמדת תצפית של הארגון במרחב עייתא א-שעב. כמו כן, צה”ל תקף בארטילריה להסרת איום במרחב חנין ובמרחב מרווחין”.

•  נשיא ברזיל לואיז אינסיו (לולה) דה סילבה: “ממשלת ישראל עושה רצח עם”. הנשיא כתב בחשבון שלו ברשת החברתית X: “אני בעד הקמת מדינה פלסטינית חופשית וריבונית. מי ייתן ומדינה פלסטינית זו תחיה בהרמוניה עם מדינת ישראל. מה שממשלת ישראל עושה זה לא מלחמה, זה רצח עם. ילדים ונשים נרצחים”.

• בלבנון מדווחים: מפקד חיזבאללה שאחראי על מארון א-ראס, מוחמד עלויה, מת מפצעיו – לאחר שרכבו הותקף מהאוויר בבינת ג’ביל, בתקיפה שמיוחסת לישראל לפני 11 ימים.

•  לוחמי צה״ל פעלו הלילה בכפר זעתרה שבחטיבת עציון ומיפו שני בתים השייכים למחבלים שביצעו השבוע את פיגוע הירי במחסום א-זעים הסמוך למעלה אדומים.

כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו שני מבוקשים בכפר בורקא שבשומרון, שני מבוקשים נוספים בבזאריה שבשומרון ומבוקש נוסף בזבידאת שבבקעה.

המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות