נתניהו חשף: זו התוכנית שלי ל”יום שאחרי חמאס” ברצועה

במסמך שהוצג מגדיר ראש הממשלה את עקרונות הפעולה ל"יום שאחרי", ביטחונית ואזרחית, לפי שלושה טווחי זמן: בטווח המיידי, בטווח הביניים ובטווח הארוך • המסמך, שכולל בין היתר את פירוק אונר"א ופירוז מוחלט ברצועה, חולק לכל חברי הקבינט כמצע לדיון לקראת דיוני ההמשך בנושא
אריה ריבקינד
י"ד אדר א' התשפ"ד / 23.02.2024 02:04

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא אמש (חמישי) לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני את הצעתו ל”יום שאחרי חמאס”.

רגע לפני: כשאתם הולכים לקלפי – תזכרו לבדוק את זה. אל תשכחו!

המסמך חולק לכל חברי הקבינט כמצע לדיון לקראת דיוני ההמשך בנושא. במסמך, ראש הממשלה מגדיר עקרונות פעולה לפי שלושה טווחי זמן: בטווח המיידי, בטווח הביניים ובטווח הארוך.

מלשכתו נמסר: “מסמך העקרונות של ראש הממשלה משקף הסכמה ציבורית רחבה של מטרות המלחמה ושל החלופה האזרחית לשלטון החמאס ברצועת עזה”.

עקרונות תוכנית ראש הממשלה בנימין נתניהו ליום שאחרי חמאס:

בטווח הזמן המיידי: נתניהו מגדיר כתנאי הכרחי להגעה ל”יום שאחרי חמאס” שצה”ל ימשיך במלחמה עד להשגת מטרותיה: השמדת היכולות הצבאיות והתשתיות השלטוניות של חמאס והג’יאהד האיסלאמי, השבת החטופים ומניעת איום מרצועת עזה לאורך זמן.

בתקופת הביניים:

בתקופת הביניים, נתניהו מגדיר כמה עקרונות במישור הביטחוני:

• ישראל תשמור על חופש פעולה מבצעי בכל רצועת עזה, ללא הגבלת זמן, לצורך מניעת התחדשות הטרור וסיכול איומים מעזה.

• ישראל תקיים “סוגר דרומי” בגבול עזה-מצרים לצורך מניעת התעצמות מחדש של גורמי טרור ברצועת עזה. “הסוגר הדרומי” יפעל, ככל הניתן, בשיתוף פעולה עם מצרים ובסיוע ארה”ב, ויתבסס על אמצעים למניעת הברחות ממצרים הן בתת-קרקע והן מעל הקרקע, לרבות במעבר רפיח.

• ישראל תשלוט ביטחונית בכל השטח מערבית לירדן, לרבות במעטפת של עזה למניעת התעצמות גורמי טרור באיו”ש וברצועת עזה ולסיכול איומים כלפי ישראל.

• יתקיים פירוז מוחלט ברצועת עזה מכל יכולת צבאית, מעבר לנדרש לצרכי שמירת סדר ציבורי. האחריות למימוש יעד זה ולפיקוח על קיומו בעתיד הנראה לעין מסורה לישראל.

במישור האזרחי –

• ככל הניתן, הניהול האזרחי והאחריות לסדר הציבורי ברצועת עזה יתבססו על גורמים מקומיים בעלי ניסיון ניהולי. גורמים מקומיים אלה לא יהיו מזוהים עם מדינות או גופים שתומכים בטרור ולא יקבלו מהם שכר.

• תקודם תוכנית לדה-רדיקליזציה מקפת בכל מוסדות הדת, החינוך והרווחה ברצועת עזה, זאת ככל האפשר במעורבות ובסיוע מדינות ערביות שיש להן ניסיון בקידום דה-רדיקליזציה בשטחן.

• שיקום הרצועה יתאפשר רק לאחר השלמת הפירוז ותחילת תהליך הדה-רדיקליזציה. תוכניות השיקום תבוצע במימון ובהובלת מדינות המקובלות על ישראל.

בטווח הארוך:

בטווח הארוך, נתניהו מגדיר שני כללי יסוד להסדר עתידי:

• ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים. הסדר כזה יושג אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים.

• ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזו בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות