עימות בין בן גביר ל”גורמי ביטחון”: האם להתיר כניסה מיו”ש ברמדאן?

עמדת המשטרה הינה להתיר הכנסת מתפללים מגיל 60 ומעלה, ואילו צה"ל ושב"כ ממליצים להכניס מגיל 45 ומעלה • השר לביטחון לאומי, לקראת דיון היערכות שיתקיים מחר: "אסור לאפשר בשום אופן כניסה של תושבים מהרשות לשטח ישראל, כדי לעלות להר הבית"
אריה ריבקינד
ח' אדר א' התשפ"ד / 17.02.2024 21:47

דיון הערכות לקראת חודש ‏הרמדאן יתקיים מחר (ראשון) בראשות ראש הממשלה עם נציגי שב”כ, צה”ל, מל”ל והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

השר לביטחון לאומי, יציג את עמדתו בדיון, לפיה הוא מתנגד להתיר לפלסטינים תושבי יו”ש להיכנס לישראל כדי להתפלל בהר הבית.

מנגד, עמדת המשטרה הינה להתיר הכנסת מתפללים מגיל 60 ומעלה, ואילו צה”ל ושב”כ ממליצים להכניס מגיל 45 ומעלה.

השר לביטחון לאומי אמר לקראת דיון היערכות: “אסור לאפשר בשום אופן כניסה של תושבים מהרשות הפלסטינית לשטח ישראל. לא יכול להיות שנשים חטופות נאנסות בעזה, וישראל תאפשר חגיגת ניצחון של חמאס בהר הבית.

“העמדות של חלק מגורמי הביטחון הממליצות לאשר כניסה מסיבית של תושבי הרשות להר הבית מלמדות שהם לא למדו דבר מ-7 באוקטובר. אני ממליץ לאותם גורמי ביטחון להציץ בסקרים שנערכו ברשות הפלסטינית, שם יגלו את התמיכה האדירה בטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. אתנגד בתוקף ואני מקווה שכך ינהגו יתר חברי לקבינט המורחב – שרק בו צריכה להתקבל ההחלטה ולא פורום מצומצם שלמרות שאני נכלל בו לא משקף את הדעות של כלל חברי הקבינט”.

בסביבת בן גביר הדגישו: “הפורום שצריך לקבוע מדיניות על חודש הראמדן הינו הקבינט ולא הקבינט המצומצם שכולל את גנץ, דרעי ואייזנקוט”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות